Jak zwiększyć sprzedaż i zarabiać więcej w internecie?
Oto 18 sprawdzonych metod
Masz swoją stronę lub/i
sklep internetowy. Zastanawiasz się jak możesz zwiększyć sprzedaż i konwersję. Czasy w których żyjemy oferują olbrzymie możliwości sprzedaży i rozwoju w internecie. Zarabiać można znacznie łatwiej głownie dlatego, że docierasz do większej liczby osób niż w przypadku tradycyjnego stacjonarnego sklepu. Bez znaczenia czym handlujesz… ubrania, buty dla dzieci czy elektronika, a może zdrowe jedzenie? Myślisz że robisz wszystko dobrze? Czy jesteś w pełni zadowolony z obecnej sytuacji? Jeśli nie czytaj dalej.
Bez znaczenia czy robisz to sam czy masz już firmę zatrudniająca osoby, które Ci w tym pomagają. Poniższe wskazówki są dla Ciebie.
1. Stwórz plan marketingowy
Weź kartkę i długopis i spisz to w, czym czujesz się dobrze, jeśli mowa o marketingu internetowym. Może lubisz pisać posty na blogu, robić video, zdjęcia na Instagramie czy newslettery. Skup się na tym co przychodzi Ci łatwo tak, aby stworzyć dobrą jakość dla klientów i czytelników. Jeśli z czymś nie czujesz się pewnie, zatrudnij fachowców aby poprowadzili to za Ciebie.
2. Stwórz automatyczny e-mailing
W obecnych czasach e-mail marketing jest czymś czym jeszcze 20 lat temu było wysyłanie katalogów reklamowych pocztą. Dodatkowo dla obecnego klienta możesz personalizować ofertę. Jeśli masz sklep zoologiczny on-line i jeden z klientów kupuje regularnie karmę dla kota możesz wysłać mu wiadomość z promocjami na zabawki dla tych zwierzaków.
Używaj tej kampanii, aby być z klientami wciąż w kontakcie.
3. Social media, czyli media społecznościowe
Pokazuj siebie na wszystkich mediach społecznościowych. Pisz posty i dyskutuj z czytelnikami. Niestety jest to czasochłonne zajęcie, żeby móc się skupić na rozwijaniu biznesu, zleć to zadanie innym.
4. Personalizuj
Skup się na swoim użytkowniku i kliencie. Tak jak powiedzieliśmy wcześniej, jeśli ktoś kupuje co miesiąc karmę dla kotów w Twoim sklepie nie wysyłaj mu ofert jedzenia dla papug. Zaproponuj raczej dodatki dla kotów.
5. Stwórz pouczającą jakość.
Niech to, o czym piszesz uczy innych. Dzielenie się wiedzą pomaga w budowaniu autorytetu. Stajesz się wtedy znawcą branży, a jeśli dodatkowo jakość artykułów i wskazówek jest bardzo dobra to czytelnicy wracają do Ciebie.
7. Automatyzuj
Wszędzie tam gdzie możesz automatyzuj proces lub wynajmij kogoś do zrobienia tego za Ciebie. Dzięki tej strategii masz więcej czasu na dodatkowy rozwój.
8. Testy A/B
Sprawdzaj ciągle swój proces sprzedaży i ulepszaj go. To w jaki sposób zaprojektowana jest strona, jaka jest na niej kolorystyka i oprawa ma bezpośredni wpływ na sprzedaż.
9. Optymalizuj na telefony
Czasem wygląd strony na telefonie jest ważniejszy niż wygląd strony na komputerze. Musi być ona łatwa w nawigacji i przyjemna dla oka. Interfejs zakupowy ma sprzyjać użytkownikowi. Wiele zakupów odbywa się właśnie przez telefon, kiedy ktoś stoi na przykład w kolejce na poczcie. Spraw, aby było to łatwe. W innym przypadku użytkownik pójdzie do Twojej konkurencji.
10. Reklamy
Jeśli Twój biznes funkcjonuje na rynku lokalnym pamiętaj, aby właściwie określić geolokalizację reklam.
11. Zatrudnij copywritera, żeby Tworzył dla Ciebie długie artykuły
Długie artykuły sprzyjają temu, że użytkownik dłużej pozostaje na twojej stronie czy kanale. Jest to później pozytywnie oceniane przez roboty wyszukiwarek, dzięki czemu łatwiej jest Cię odnaleźć w sieci.
12. Stwórz tożsamość
Stwórz tożsamość i twarz swojej firmy. Niech Cię kojarzą. Może to być historia, lub postać.
13. Buduj autorytet
Jedną z lepszych form budowania autorytetu jest uczestnictwo w fachowych dyskusjach. Może to odbywać się na forum, blogu czy konferencji.
14. Tutoriale- jak zrobić…?
Tutoriale w stylu „jak zrobić…?” cieszą się dużą popularnością i na długo sprowadzają do Ciebie ruch. Jeśli sprzedajesz na przykład narzędzia ogrodnicze, zrób kilka tutoriali jak można łątwo użyć narzędzi podczas pracy.
15. Bądź na bieżąco ze swoją branżą
Jako pierwszy możesz wtedy powiadomić czytelników i klientów o zachodzących zmianach.
16. Twórz kontrowersję
Twórz kontrowersyjne tematy, żeby wywołać konstruktywną debatę.
17. Używaj mądrze marketingu PPC
PPC- Pay Per Click, czyli płatność za kliknięcie może znacząco zmniejszyć koszty Twojej reklamy. Testuj żeby znaleźć idealne rozwiązanie.
18. Sprzedawaj na wielu platformach
Tutaj masz naprawdę wiele do wyboru. Korzystaj z możliwości jakie daje Ci internet.
Wnioski
W tym artykule chcieliśmy Ci przedstawić kilka ciekawych sposobów rozwoju marketingu online. Więcej pożytecznych porad znajdziesz w kolejnych artykułach na naszym blogu.
Do następnego razu PD team
Czy wiesz, że również prowadzimy bloga dla swoich klientów?