Responsywna strona WWW, czyli RWD
W tym artykule omówimy szerokość strony www, temat wymiarów strony internetowej, co ma wpływ na responsywność.
Określenie „responsywna strona internetowa” jest na ustach wszystkich: programistów, web designerów, marketingowców oraz administratorów serwisów www. Trudno dziś znaleźć agencję interaktywną, która nie chwali się tworzeniem stron w standardzie RWD. Warto jednak wiedzieć, kiedy tak naprawdę możemy mówić o responsywności. W artykule przedstawiamy również korzyści płynące ze wdrożenia takiej normy.
Problem z przeglądaniem Internetu na urządzeniach mobilnych
Wyniki wszystkich najnowszych badań pokazują, że więcej niż połowa Polaków korzysta z Internetu na urządzeniach przenośnych takich jak smartfon, tablet czy iPhone. Co istotne, nie boimy się również dokonywać w ten sposób płatności elektronicznych czy zakupów w sklepach online. Robimy to nawet wtedy, gdy jesteśmy w domu i mamy pod ręką komputer stacjonarny lub laptopa. Firma nieposiadająca strony dostosowanej do sprzętu mobilnego oddaje potencjalnych klientów w ręce konkurencji.
Jeśli próbowałeś przeglądać desktopowe strony www na telefonie zapewne wiesz o czym mowa. Nieczytelny układ strony, utrudniona nawigacja, przycięta treść, mała czcionka – to tylko kilka z podstawowych utrudnień. Jeśli chcesz coś przeczytać, musisz wtedy co chwilę powiększać i skrolować wybrany fragment treści czy grafiki. Staje się to na tyle uporczywe, że lepiej opuścić stronę i poszukać podobnych materiałów w innym miejscu. Chcemy przecież jak najszybciej znaleźć to, co nas interesuje. Nie mamy czasu na przewijanie co kilka sekund.
Układ dostosowany do różnych rozdzielczości
Strona responsywna rozwiązuje wszystkie problemy, o których przed chwilą czytałeś. Zastosowanie standardu Responsive Web Design pozwala na czytelne wyświetlanie zawartości serwisu na urządzeniach o różnej rozdzielczości. Użytkownik nie musi niczego samodzielnie zmieniać – layout strony internetowej lokalnego dostosowuje się w sposób automatyczny. Web Designerzy standardowo projektują 3 wersje szerokości strony www:
- 1200 px – dla monitorów w komputerze i laptopie,
- 480 px – dla smartfonów i telefonów z obsługą Internetu,
- 1024 px – dla tabletów.
( strona responsywna)
Warto jeszcze bardziej zwiększyć elastyczność, czemu posłuży wdrożenie następujących wersji layoutu:
- 320 px,
- 768 px,
- 800 px,
- 1366 px.
Standard RWD można wprowadzić za pomocą technologii elastycznego skalowania zawartości lub CSS3 Media Queries.
Strona responsywna, a mobilna – to nie to samo!
Powszechnie można się spotkać z zamiennym stosowaniem pojęć strona mobilna oraz responsywna. Dla zachowania precyzji warto sobie jednak wyjaśnić kilka różnic. Wersję mobilną serwisu rozpoznamy po tym, że jest ona stworzona na osobnej subdomenie (zwykle ma postać m.domena.pl) i przypisana do odrębnego systemu zarządzania treścią (CMS). Stanowi więc niejako niezależny byt – może zawierać inną treść i okrojoną zawartość graficzną w porównaniu do jej odpowiednika deskopowego.
Natomiast witryna responsywna znajduje się na jednym adresie URL. W tym przypadku użytkownik nie traci niczego z treści – ma jedynie miejsce inny (bardziej przyjazny) sposób jej wyświetlania – płynny układ strony, dostosowana do wielkości ekranu wielkość czcionki i elastyczne grafiki. Nawet struktura kodu html5 jest tylko jedna dla każdej rozdzielczości. Nie ma również konieczności stosowania przekierowań, które spowalniają działanie serwisu.
Jak responsywne strony internetowe zwiększą widoczność Twojej firmy?
W 2024 roku responsywne strony internetowe stworzone zgodnie z zasadami RWD (ang. Responsive Web Design) stanowią aż 90% wszystkich witryn dostępnych online, przekraczając przy tym 1,71 miliarda aktywnych serwisów. Są one istotne dla Twojej firmy ze względu na poprawę doświadczeń użytkowników (UX – User Experience), a co za tym idzie – lepsze pozycjonowanie. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jak responsywne strony internetowe zwiększą obecność Twojej firmy online!
Co to jest responsywna strona internetowa i dlaczego jest ważna dla biznesu?
Responsywna strona internetowa to inaczej prawidłowo zaprojektowana witryna WWW zgodna ze standardami mobile-first indexing.
Aspekt responsywności jest szczególnie ważny od 5 lipca 2024 roku, ponieważ właśnie od tego momentu Google używa wyłącznie Googlebota na smartfony w celu indeksowania witryn internetowych. W konsekwencji, jeśli Twój serwis nie będzie dostępny dla użytkowników mobilnych, nie zostanie zaindeksowany w ogóle.
Warto zapoznać się z wypowiedzią Johna Muellera (rzecznika Google ds. wyszukiwania) w dokumencie Mobile-indexing-vLast-final-final.doc:
„Po 5 lipca 2024 r. będziemy skanować i indeksować witryny tylko przy użyciu Googlebota na smartfony. Jeśli treść witryny w ogóle nie jest dostępna na urządzeniu mobilnym, nie można jej już zindeksować”. – John Mueller, rzecznik Google ds. wyszukiwania.
Pełna treść dokumentu dot. indeksowania za pomocą Googlebota na smartfony. Źródło: www.developers.google.com/search/blog/2024/06/mobile-indexing-vlast-final-final.doc?hl=pl
Czym jest responsywność w projektowaniu stron internetowych?
Responsywność w projektowaniu stron internetowych to specyficzne podejście mające za zadanie dostosowanie witryn WWW nie tylko do tzw. desktopów (czyli laptopów i komputerów), ale także do urządzeń typowo mobilnych, którymi są m.in.:
- smartfony,
- tablety,
- najnowsze smartwatche.
Ważnym pojęciem w RWD (ang. Responsive Web Design) są elastyczne siatki, media queries oraz elastyczne obrazy. To właśnie dzięki nim jesteśmy w stanie definiować konkretne style CSS (ang. Cascading Style Sheets) zależnie od rozmiaru danego ekranu. Wpływa to na łatwy dostęp do contentu oraz funkcjonalności danego serwisu WWW, poprawiając doświadczenia użytkowników oraz minimalizując współczynnik odrzuceń (tzw. bounce rate).
Zbyt wysoki współczynnik odrzuceń na stronie spowodowany brakiem responsywności. Źródło: analytics.google.com.
Jakie są kluczowe cechy responsywnej strony?
Responsywna strona internetowa to taka, która ładuje się szybko i jest dostępna na różnych urządzeniach. Przeciętny czas wczytywania witryny to 2,5 sekundy na desktopach i 8,6 sekundy na urządzeniach mobilnych (źródło https://wp-rocket.me/blog/website-load-time-speed-statistics/). Jak możesz się domyślać – nie są to rewelacyjne wyniki, dlatego powinieneś dążyć do wydajności na poziomie 1-3 sekund ładowania niezależnie od używanej technologii. Wówczas użytkownik nie porzuci Twojej witryny na rzecz konkurencji.
Poprawna wydajność responsywnej strony internetowej. Źródło: pagespeed.web.dev.
Drugim istotnym elementem jest intuicyjna nawigacja menu przystosowana do każdego urządzenia mobilnego oraz desktopów. To właśnie ten element odpowiada za pozytywne lub negatywne doświadczenia użytkowników podczas korzystania z Twojej strony internetowej.
Dobrym przykładem, którym warto się zainspirować, jest serwis Sephora. W tym przypadku bez znaczenia na wielkość okna przeglądarki lub rozmiar smartfona możesz z łatwością zapoznać się z proponowaną ofertą.
Oferta Sephora dostępna na różnych rozmiarach urządzeń. Źródło: www.sephora.pl.
Warto również wspomnieć o działaniu responsywnej strony w różnych przeglądarkach, np.:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Microsoft Edge,
- TOR.
Co więcej, ważna jest implementacja łatwych do kliknięcia przycisków CTA (ang. Call To Action) oraz linków wewnętrznych. Muszą być dostępne z odpowiednimi odstępami między sobą – to zagwarantuje ich intuicyjność oraz łatwość w użyciu.
Responsywne przyciski CTA oraz linki wewnętrzne. Źródło: www.shoper.pl.
Dlaczego responsywne strony internetowe są ważne dla rozwoju biznesu?
Warto tutaj zwrócić uwagę na zwiększenie dostępności witryny i lepsze doświadczenia użytkowników. Według badań, 72% osób korzystających z internetu preferuje witryny, które mają responsywną nawigację. Dzięki temu mogą oni łatwiej znaleźć pożądane elementy z oferty i szybciej dokonać zakupu.
Co więcej, istotnymi korzyściami wiążącymi się z designem RWD (ang. Responsive Web Design) są następujące elementy:
- redukcja kosztów i czasu utrzymania,
- zwiększona konwersja i zaangażowanie,
- lepsze wsparcie dla e-commerce,
- jednolita prezentacja marki,
- poprawiona wydajność analityczna.
Responsywne projektowanie stron to ukłon w stronę osób z niepełnosprawnościami. Decydując się na stworzenie witryny RWD, stawiasz również na dostępność cyfrową WCAG (ang. Web Content Accessibility Guidelines), która opiera się na 4 kluczowych zasadach:
- postrzegalność,
- funkcjonalność,
- zrozumiałość,
- kompatybilność.
Jak podaje portal GOV w zakresie WCAG 2.1 ( https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/wcag-21-w-skrocie) , nie są to typowo techniczne zasady, a niezbędne kwestie odpowiadające za zapewnienie komfortu użytkownikom, którzy:
- niedowidzą, lecz chcą wiedzieć, co dokładnie znajduje się na zdjęciu;
- mają jedynie do dyspozycji klawiaturę (bez myszki);
- chcą lepiej widzieć treści (np. powiększając je lub zmieniając konkretne kolory);
- żonglują ustawieniami przeglądarki w celu zapewnienia sobie bardziej czytelnej treści.
Obecnie właściciele stron internetowych przygotowują się na wprowadzenie najnowszych zasadach WCAG. Klikając w ten link, dowiesz się, jak wygląda lista kontrolna do badania dostępności stron internetowych WCAG 2.2. Pozwoli ona samodzielnie zweryfikować niezbędne elementy Twojej witryny, które wymagają poprawy.
Jak responsywne strony internetowe wpływają na SEO i wyniki biznesowe?
Osiągnięcie satysfakcjonujących wyników biznesowych jest możliwe wyłącznie w przypadku, gdy zadbasz o responsywność serwisu. Dowodzą tego badania Statista, z których wywnioskowaliśmy, że 50% dochodów sklepów e-commerce pochodzi właśnie z zakupów na urządzeniach mobilnych.
Czy responsywność stron internetowych wpływa na pozycjonowanie w Google?
Jeśli Twoja strona internetowa jest responsywna, może zostać zaindeksowana przez Googlebota na smartfony, który jak już wcześniej wspomnieliśmy – od 5 lipca 2024 roku odpowiada za indeksowanie całego contentu w internecie.
Przykład mało satysfakcjonujących wyników indeksowania w GSC, które mogą być powodem niskiej responsywności witryny. Źródło: serach.google.com/search-console
Jak responsywna strona internetowa wpływa na wskaźniki konwersji?
Responsywne strony internetowe wyróżniają się konwersją wyższą o 11% niż witryny niezoptymalizowane pod kątem zasad mobile-first indexing – tak podają statystyki serwisu Hostinger.
Jak jest w rzeczywistości? Biorąc pod uwagę aktualne trendy branżowe, RWD (ang. Responsive Web Design) może mieć znacznie większy wpływ na konwersję – szczególnie jeśli chodzi o sektor e-commerce, w którym nawet połowa zakupów bazuje na klientach korzystających wyłącznie ze smartfonów, tabletów oraz najnowszych smartwatchy.
Jakie znaczenie ma szybkość ładowania strony dla SEO i konwersji?
Specjaliści Think With Google twierdzą, że nawet 1 sekunda opóźnienia w przypadku ładowania stron na urządzeniach mobilnych może poskutkować 20% spadkiem konwersji.
Opóźnienie w ładowaniu a konwersja – statystyki Think With Google. Źródło: www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/app-and-mobile/mobile-page-speed-conversion-data/
Szybkość ładowania witryny jest również istotna pod kątem SEO. Wynika to z prostego powodu – page speed jest jednym z ponad 200 oficjalnych czynników rankingowych Google. W konsekwencji zadbanie o wymieniony aspekt równa się lepszym pozycjom w wynikach SERP (ang. Search Engine Results Page).
Ma to miejsce od lipca 2018 roku. Właśnie wtedy weszła aktualizacja „Speed Update”, która objęła restrykcjami najwolniejsze strony internetowe. Należy jednak pamiętać, iż Google za priorytet uważa jakość contentu, a co za tym idzie – nawet wolne strony WWW mogą rankować, jeśli treści są wystarczająco pomocne.
Co mówi Google na temat page speed w oficjalnym dokumencie obejmującym szybkość działania strony w rankingu wyszukiwarki mobilnej?
„Zmianę tę nazywamy „aktualizacją dotyczącą szybkości” (Speed Update). Obejmie ona tylko najwolniejsze strony i będzie miała wpływ na niewielki odsetek zapytań. Do wszystkich stron, niezależnie od technologii wykorzystywanej do ich utworzenia, będzie więc stosowany ten sam standard. Wyszukiwane hasło to dla nas nadal bardzo ważny czynnik. Dlatego wolna strona zawierająca treść wysokiej jakości i trafnie odpowiadająca na wyszukiwania słowa nadal może mieć wysoką pozycję w rankingu”. – Google Search Central.
Należy jednak mimo wszystko dążyć do poprawy wydajności swojej strony w taki sposób, aby uzyskać czas ładowania nieprzekraczający 2-3 sekund.
Pełny dokument Google na temat szybkości działania strony w rankingu wyszukiwarki mobilnej. Źródło: developers.google.com/search/blog/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search?hl=pl
Jak stworzyć responsywną stronę internetową dla swojej firmy?
Tworząc stronę internetową dla swojej firmy, powinieneś zweryfikować sprawdzone metody dotyczące witryn mobilnych i indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych.
Google w swoim poradniku przedstawia krok po kroku cały proces przygotowywania serwisu online do najnowszych standardów mobile-first indexing. Co ciekawe, specjaliści naciskają na to, aby zacząć od wyszukania odpowiedniego szablonu.
Większość z nas korzysta z systemów CMS (ang. Content Management Systems), którymi są zazwyczaj:
- WordPress,
- Wix,
- Blogger,
- Shoper,
- Shopify.
Google podkreśla, że nie warto podejmować się czasochłonnych optymalizacji szablonów niedostosowanych do urządzeń mobilnych, a zamiast tego wybrać motyw zgodny z najnowszymi standardami branżowymi.
„Jeśli korzystasz z systemu CMS, takiego jak Wix czy Blogger, konieczne może być znalezienie nowego motywu witryny dostosowanego do komórek, jeśli nie możesz zmienić dotychczasowego motywu. Wyszukaj nazwę swojego systemu CMS i wpisz „witryna dostosowana do komórek”, np. witryna wix dostosowana do komórek”. – Google Search Central.
Jakie są kluczowe kroki w procesie tworzenia responsywnej strony?
Po wybraniu odpowiedniego motywu porównaj dostępne treści. Jeśli są takie same, zajmij się wdrożeniem tagów title oraz meta description, a także zweryfikuj uporządkowane dane. Muszą one być dostępne w obu wersjach witryny – desktopowej oraz mobilnej.
Istotnym elementem jest dodatkowo analiza miejsca docelowego reklam. Dostosowując reklamy na smartfony lub tablety, powinieneś postępować zgodnie z wytycznymi Better Ads Standards. Będziesz miał wówczas pewność, że mobilne wzmianki promocyjne nie zajmują zbyt dużo miejsca. To aspekt, który należy zweryfikować oddzielnie zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych.
Co jeszcze warto sprawdzić?
- treści wizualne (obrazy i filmy) – najważniejsza jest jakość, obsługiwane formaty oraz identyczne teksty alternatywne dla obu wersji strony;
- adresy URL – tylko i wyłącznie w momencie, gdy używasz osobnych adresów URL na urządzeniach mobilnych i desktopach (upewnij się w tym przypadku, że adresy URL z tzw. fragmentami nie występują w mobilach, ponieważ wpłynie to negatywnie na postrzeganie witryny przez Google).
Finalnie musisz jednak pamiętać, że najnowsze szablony oraz techniki RWD (ang. Responsive Web Design) są na tyle dopracowane, że stworzenie strony dostępnej na urządzenia mobilne powoduje automatycznie responsywność na desktopach i odwrotnie.
Wiele natomiast zależy od partnera, którego wybierzesz do przygotowania pełnoprawnego projektu. Przykładowo, tworzenie stron internetowych w Premium Digital odbywa się z zachowaniem najlepszych praktyk jakości, których zastosowanie skutkuje stroną nie tylko responsywną, ale także zoptymalizowaną pod kątem wszystkich wyszukiwarek internetowych, m.in.:
- Google,
- Yahoo!,
- DuckDuckGo,
- Bing.
Umów się na bezpłatną konsultację z naszym zespołem. Wspólnie zrealizujemy zamierzone cele i poprawimy widoczność Twojej firmy w Internecie.
Czy na WordPress można stworzyć responsywną stronę www?
WordPress obecnie dominuje – to właśnie do niego należy aż 62,6% całego rynku CMSów. Dostępnych jest tutaj ponad 30 000 motywów, które są responsywne i dostosowane pod SEO.
Więc odpowiedź brzmi twierdząco – na WordPress można stworzyć responsywną stronę WWW. Tak samo, jak w kreatorze WIX, WebWave, Shoper czy też Shopify.
Popularność CMS WordPress w porównaniu do innych rozwiązań. Źródło: www.wpbeginner.com/research/ultimate-list-of-wordpress-stats-facts-and-other-research/
Należy pamiętać, iż lepiej wybierać systemy Open Source (typu WordPress, Joomla, Magento) niż SaaS (ang. Software as a Service), np. Shoper, Shopify czy Blogger, ponieważ dają one większą swobodę działania. Mimo że są droższe na starcie od tzw. SaaSów, oferują tańsze utrzymanie w perspektywie kilku lat, a dodatkowo niemal nieograniczoną skalowalność.
Dużym atutem systemów typu WordPress jest tzw. własność co do plików strony oraz bezproblemowa migracja do innego CMSa.
Jeśli natomiast decydujesz się na stronę lub sklep SaaS, np. Blogger, musisz liczyć się z zależnością od dostawcy. Jeśli ten zbankrutuje lub po prostu przestaniesz opłacać miesięczny abonament – zostaniesz odcięty od dostępu do witryny, a dane utracisz bezpowrotnie.
Jakie są zalety i wady responsywnych stron internetowych?
Responsywne strony internetowe wyróżniają się przede wszystkim zaletami. Nie zmienia to jednak faktu, iż istnieją drobne wady, o których powinieneś wiedzieć. Poznaj korzyści oraz mankamenty związane z RWD (ang. Responsive Web Design).
Jakie korzyści niesie responsywność dla firm?
Responsywność dla firm objawia się w kilku istotnych kwestiach:
- poprawa doświadczeń użytkowników – są oni bardziej usatysfakcjonowani podczas korzystania z Twojej strony;
- większy zasięg Twoich treści – 55% ruchu w wyszukiwarkach pochodzi z urządzeń mobilnych;
- większe prawdopodobieństwo zarankowania na wysokich miejscach w SERPach – ze względu na priorytet Google w zakresie indeksowania z pomocą Googlebota na smartfony;
- bardziej satysfakcjonująca konwersja – internauci, którzy mogą bezproblemowo korzystać z Twojej strony, chętniej dokonują działań odpowiadających za konwersję (np. zakup produktu, odwiedzenie podstrony produktowej lub zapisanie się do newslettera promocyjnego);
- możliwość uzyskania przewagi konkurencyjnej – responsywne strony internetowe wydają się oczywistością, natomiast spory odsetek właścicieli firm nie dba w pełni o responsywność (przekłada się to na spore pole do manewru dla świadomych przedsiębiorców).
Warto w tym przypadku również wspomnieć o optymalizacji kosztów. Przygotowując responsywną witrynę, masz okazję zaoszczędzić, ponieważ tworzysz wyłącznie jedną stronę obsługującą każde urządzenie. W przeszłości trzeba było decydować się na dwie oddzielne wersje witryny, co generowało dodatkowe, niepotrzebne koszty.
Czy responsywność stron internetowych ma jakieś wady?
Strony internetowe zgodne z RWD (ang. Responsive Web Design) są z pewnością złożone. Wymagają w konsekwencji większych nakładów pracy, które skutkują dodatkowymi kosztami.
Jeśli z kolei posiadasz starą stronę internetową (przykładowo nieaktualizowaną od kilku lat), jej przekształcenie w responsywną witrynę może być trudne. Warto wtedy zainwestować w nowy projekt bazujący na innowacyjnym szablonie zgodnym z zasadami mobile-first indexing.
Ostatnią wadą, którą wymienimy, jest konieczność pójścia na kompromis. O ile tworząc stronę dostępną przede wszystkim na desktopach, możemy sobie pozwolić na wiele atrakcyjnych elementów designerskich, o tyle w przypadku responsywnego designu musimy decydować się na proste, ale skuteczne rozwiązania. Dzięki temu menu będzie intuicyjne dla użytkowników mobilnych i estetyczne osobom korzystającym z desktopów. Identycznie sprawa wygląda z formularzami kontaktowymi oraz przyciskami CTA – królują tutaj prostota i funkcjonalność.
Ile kosztuje responsywna strona internetowa? Cennik Premium Digital!
Strona internetowa z responsywnym układem RWD kosztuje zazwyczaj od 4 000 do 8 000 zł netto. W tym przypadku mamy na myśli kompleksowy, responsywny i zoptymalizowany pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) projekt, którego utworzenie zajmuje od 7 do 21 dni roboczych.
Klientom zainteresowanym dedykowanymi rozwiązaniami na szablonach przygotowywanych indywidualnie oferujemy nieco droższą propozycję, jednak umożliwiającą dostosowanie witryny w 100% do indywidualnych potrzeb. Ceny wówczas wynoszą od 10 000 do 25 000 zł netto.
Aby dowiedzieć się, który rodzaj strony internetowej jest najlepszy dla Twojego biznesu, skontaktuj się z nami. Porozmawiajmy o sposobach na wyprzedzenie konkurencji w Google oraz innych wyszukiwarkach (np. Bing, DuckDuckGo czy też Yahoo!).
Informujemy jednocześnie, że do ceny każdej strony internetowej należy doliczyć koszt hostingu oraz domeny w zakresie od 300 do 1 000 zł netto rocznie.
Przykłady inspirujących responsywnych stron internetowych
Strony internetowe mogą inspirować. Wiemy to, ponieważ wielu naszych klientów nawet po krótkim researchu branżowym przedstawia nam witryny liderów w danej dziedzinie, na wzór których potrzebują swojego projektu, jednak przygotowanego indywidualnie.
Warto tutaj przytoczyć dwa najlepsze przykłady w 2024 roku, czyli Apple (lider technologii) oraz Shopify (polska platforma CMS typu SaaS do tworzenia sklepów e-commerce).
Jakie są najlepsze przykłady responsywnych stron w 2024 roku?
Zacznijmy od Apple – lidera innowacji.
Innowacyjna strona Apple. Źródło: www.apple.com.
Elementy w tej witrynie płynnie dostosowują się do każdego urządzenia. Dużym atutem jest również perfekcyjne dostosowanie tekstów, układów i obrazów, które w każdym przypadku zachowują swoją czytelność oraz estetykę.
Najbardziej natomiast na stronie Apple doceniamy interaktywność oraz intuicyjność menu, które skupia się na minimalizmie, wyglądając tak samo dobrze na każdym urządzeniu.
Interaktywne menu Apple. Źródło: www.apple.com.
Znaczącą zaletą są także animacje i efekty dostosowane do konkretnego urządzenia, wydajność witryny, oraz wysokiej jakości grafiki, które zachwycą absolutnie każdego.
Jakościowe grafiki Apple. Źródło: www.apple.com.
Drugim kandydatem na najbardziej responsywną stronę internetową w 2024 roku jest Shopify – polska platforma SaaS dla e-commerce.
Po wejściu możemy dostrzec interaktywny banner z licznymi przyciskami CTA (ang. Call To Action), który co ciekawe – nie traci swojego charakteru również na urządzeniach mobilnych ze względu na doskonałą optymalizację. Tego typu dodatki nie powodują w tym przypadku, że strona jest wolniejsza.
Przykład responsywnej strony Shopify. Źródło: www.shopify.com
W serwisie Shopify cenimy również atrakcyjne grafiki wraz z intuicyjnymi oraz przede wszystkim dostępnymi linkami wewnętrznymi kierującymi do najważniejszych podstron serwisu.
Graficzna sekcja strony z odpowiednio zaimplementowanymi, widocznymi linkami wewnętrznymi. Źródło: www.shopify.com
Jakie wnioski można wyciągnąć z tych przykładów?
Wcześniej pisaliśmy, że wadą responsywnych stron internetowych jest konieczność kompromisu. W większości przypadków zgadzamy się z tym, jednak w projektach, gdzie budżet jest większy, responsywność nie wymaga kompromisów. Doskonale udowadniają to witryny Apple oraz Shopify, które są zarówno responsywne, jak i niezwykle wydajne, ładując się nie dłużej niż 2 sekundy na desktopach oraz urządzeniach mobilnych.
Zatem jeśli interesuje Cię tworzenie sklepów internetowych lub stron WWW bez kompromisów, umów bezpłatną konsultację ze specjalistami Premium Digital. Chętnie porozmawiamy o możliwościach i przedstawimy pomysł na Twój biznes. Z naszą pomocą osiągniesz przewagę konkurencyjną niskim kosztem.