Jesteśmy certyfikowanym partnerem Google, stwórz z nami skuteczną kampanię Twojej firmy.
Otrzymaj 1200zł zwrotu na reklamę w Google Ads za współpracę z nami!
Oferta promocyjna kierowana jest dla nowych użytkowników, wspópracujących z Agencją ze Statusem Partnera Google. Klient udziela agencji dostępu do konta przez podłączenie konta menadżera. Taki zabieg pozwoli Google zweryfikować współpracę na linii Klient - Agencja. Drugim wymogiem jest wydanie równowartości kwoty 1200zł na reklamę w pierwszych 60 dniach trwania kampanii. Jeśli powyższe warunki zostaną spełnione, klient otrzyma rekompensantę.
Kampanie Google Ads
Realizujemy skuteczne kampanie reklamowe prowadzące do realizacji celów Twojego biznesu. Podejmując współpracę poznajemy problemy i wyzwania naszych klientów, co umożliwia nam precyzyjne ustawienie kampanii, tak aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Nasze doświadczenie we współpracy z klientami biznesowymi przekłada się na wysoką jakość obsługi i elastyczność w podejmowanych działaniach.
Jak pracujemy z naszymi partnerami biznesowymi?
Rozwijasz nowy biznes?
Nie masz pomysłu na marketing dla Twojej firmy?
Co zyskujesz powierzając nam prowadzenie Google Ads dla Twojej firmy?
Sprawdź nasz case studies!
Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads
Wyróżnienie się w internecie jest z roku na rok coraz trudniejszym zadaniem. Ogromna konkurencja sprawia, że w natłoku reklam klient niekoniecznie zobaczy tę, na której Ci zależy. Rentowność biznesu można jednak poprawić dzięki kampanii Google Ads. W jaki sposób? Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć skuteczne reklamy Google i jak zaplanować kampanię reklamową w internecie we współpracy z profesjonalistami z branży PPC.
Kampania Google Ads – co to jest?
Zbudowanie kampanii reklamowej przy pomocy Google Ads (dawniej Google AdWords) wymaga wyjaśnienia, czym w istocie jest to narzędzie. Służy ono do tworzenia reklam w wyszukiwarce, aplikacjach i usługach połączonych w sieci reklamowej Google. Dzięki temu możliwe jest pokazanie się za pomocą sponsorowanych linków w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. W ramach sieci wyszukiwania reklama może pojawić się także w Google Play, mapach lub Google Shopping. Dobrym sposobem są także reklamy wideo w serwisie YouTube.
Oprócz tego reklamy tekstowe mogą być wyświetlane również na stronach firm współpracujących z Google. Status partnera Google posiadają takie portale, jak m.in. Gazeta.pl, Onet czy Interia. Przy odpowiednim targetowaniu możliwe jest zaprezentowanie tam oferty Twojej firmy i przekierowanie na jej stronę WWW.
Rodzaje kampanii Google Ads
Powyższe omówienie rodzajów internetowych kampanii marketingowych jest jedynie podstawowym przedstawieniem możliwości, jakie otrzymuje firma zlecająca reklamę. Każdej z nich warto przyjrzeć się bliżej, by poznać stojące za nimi mechanizmy promocji i szanse, jakie daje reklamodawcy.
Reklamy Google Ads/Kampania Search (w wyszukiwarce internetowej)
Kampanie reklamowe Google tego typu polegają na wyświetlaniu oferty firmy na górze lub dole wyników wyszukiwania. Na podstawie słów kluczowych i lokalizacji algorytm w wyszukiwarce Google decyduje, jaką reklamę wyświetlić. Internauta poszukujący informacji np. na temat klocków Lego nie będzie przecież zainteresowany firmą sprzedającą klocki hamulcowe, która wyświetli się tylko ze względu na słowo klocki.
Kampania produktowa PLA
Product Listing Ads to rodzaj reklamy korzystny dla sklepów internetowych. Pozwala na zaprezentowanie produktu wraz ze zdjęciem i ceną. Po kliknięciu pola internauta zostaje przekierowany na daną podstronę w sklepie. Reklamy Google Ads wyświetlają dane towary na podstawie słów kluczowych zawartych w opisie produktu.
Google Display Ads
Jest to prowadzenie kampanii przy pomocy banerów. Pojawiają się one na stronach w tekście artykułu lub w oknie filmu na YouTube. Reklama może przyjąć formę statyczną, tzn. wyświetlany może być jeden produkt lub usługa, albo też dynamiczną: oferta zostanie zaprezentowana na podstawie wcześniej wyszukiwanych haseł. Osobną podkategorią jest reklama w aplikacji mobilnej pokazywana na smartfonach i tabletach. Skuteczność reklam tego typu można zwiększyć dzięki CTA (Call to Action), czyli wezwaniu użytkownika do działania. Przykładami są przyciski Zamów teraz lub Pobierz.
Remarketing Google Ads
Wiele osób nie decyduje się od razu na skorzystanie z oferty firmy, której witrynę odwiedziło. Czasem chcą tylko sprawdzić dostępność produktu, porównać ofertę lub porzucają koszyk. Wówczas przydaje się remarketing, czyli wyświetlanie oferty niezależnie od tematyki strony WWW. Tego typu kampanie produktowe są metodą dotarcia zarówno do niedoszłych, jak i dawnych klientów.
Działania marketingowe polegają na skonfigurowaniu tagu w kodzie strony gromadzącego podstawowe lub określone dane o użytkownikach. Te drugie służą do personalizowania reklam. Opcjonalnie można też połączyć konto Google Analitycs zbierające dane o gościach strony i konto reklam Google Ads. Remarketing dzieli się na standardowy i dynamiczny. W tym pierwszym klientowi wyświetlają się różne oferty firmy. W drugim zaś reklamy są dopasowane tematycznie do tego, czego użytkownik szukał. Aby tak się stało, niezbędne będzie konto Google Merchant Center, do którego przesyła się dane o produktach. Dzięki temu system Google może przypisać ofertę do konkretnego użytkownika.
Reklama na YouTube
Stworzenie skutecznej kampanii Google Ads wymaga ustalenia grupy docelowej na podstawie wieku, płci, zainteresowań i lokalizacji. Niezbędne jest też stworzenie kategorii produktów lub usług. Do nich należy dobrać odpowiednie (pasujące i wykluczające) słowa kluczowe. Następnie pozostaje określenie wysokości środków przeznaczonych na marketing oraz form i miejsc wyświetlania reklamy. W trakcie trwania kampanii konieczna jest też analiza konwersji, czyli monitorowanie skuteczności działań.
Jak zrobić profesjonalną kampanię Google Ads?
Stworzenie skutecznej kampanii Google Ads wymaga ustalenia grupy docelowej na podstawie wieku, płci, zainteresowań i lokalizacji. Niezbędne jest też stworzenie kategorii produktów lub usług. Do nich należy dobrać odpowiednie (pasujące i wykluczające) słowa kluczowe. Następnie pozostaje określenie wysokości środków przeznaczonych na marketing oraz form i miejsc wyświetlania reklamy. W trakcie trwania kampanii konieczna jest też analiza konwersji, czyli monitorowanie skuteczności działań.
Jak dobrze ustawić kampanię Google AdWords?
Optymalizacji kampanii Google sprzyja stworzenie struktury kategorii oferowanych usług lub towarów. Strukturę tę najlepiej wyobrazić sobie jako rozgałęziające się drzewo. Pniem w tym przypadku będzie ogólna nazwa kategorii, np. Naprawa smartfonów. Dużą gałęzią – Naprawa smartfonów Samsung. Od niej odchodzi mniejsza gałązka, np. Naprawa Samsung Galaxy S20 itd. Każda kategoria tworzy grupy reklam, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
Co to są słowa kluczowe – jak je dobrać?
Reklamy wyświetlają się na podstawie słów i fraz związanych z poszukiwanym zagadnieniem. Warto wybierać zarówno słowa ogólne, jak i bardziej szczegółowe frazy (long tail). W przypadku tych pierwszych należy pamiętać, by jednak nie były zbyt ogólne. Hasła takie jak np. komputer generują konwersje najniższe. Pożądane zainteresowanie wzbudzi dokładniejsze komputer HP. Nie warto przesadzać też w drugą stronę. Klient prędzej kliknie link, w którym pojawi się nazwa komputer HP Pavilion 14 cali niż komputer HP Pavilion 14 cali i5-8250U/8GB. Pomocą w stworzeniu odpowiednich fraz jest zagłębienie się w organicznych wynikach wyszukiwania w Google lub użycie planera słów kluczowych.
Typy dopasowania słów kluczowych
Skuteczność kampanii Google AdWords można kontrolować, dopasowując słowa kluczowe mniej lub bardziej precyzyjnie. Wyróżnia się cztery typy dopasowania: przybliżone, do wyrażenia, ścisłe i wykluczające. Pierwsze z nich pozwala na wyświetlanie reklamy po wpisaniu ogólnego zapytania, np. akcesoria damskie Łódź. Dopasowanie do wyrażenia wymaga użycia cudzysłowu, np. "akcesoria damskie Łódź". Pozwala to na wyświetlenie reklamy osobom wpisującym rozbudowane frazy, np. gdzie kupić akcesoria damskie Łódź. Modyfikator +akcesoria damskie Łódź+ zawęża frazę do konkretnych słów, eliminując synonimy, takie jak dodatki. Dopasowanie ścisłe, czyli [akcesoria damskie Łódź] powoduje wyświetlenie reklamy Google AdWords targetowanej tylko na te słowa. Stosując -dodatki damskie Łódź, zapobiega się natomiast wyświetlaniu reklam po wpisaniu konkretnych słów. Niezależnie od typu dopasowania nie jest konieczne wprowadzanie słów kluczowych w odmianie, osobno w liczbie pojedynczej i mnogiej, synonimów oraz zapisanych błędnie.
Czym jest konwersja Google Ads i jakie są jej rodzaje?
Pojęcie konwersji w marketingu internetowym oznacza efekty działania reklamy. Jej zwiększenie następuje na skutek wykonania przez klienta konkretnych działań na stronie. Najważniejszym jest zakup produktu lub zamówienie usługi. Innymi przykładami są np. zapisanie się do newslettera, kontakt mailowy lub telefoniczny czy też założenie konta na platformie.
Kampania Google Ads lokalnie – będziesz widoczny, gdziekolwiek zechcesz
Ulepszać kampanie można poprzez dotarcie do klienta mieszkającego w pobliżu siedziby Twojej firmy. Po powiązaniu konta Google Ads z usługą Profil Firmy możliwe jest podanie lokalizacji miejsca działalności, dodanie reklam i ustalenie budżetu na kampanię. Reklama pojawi się zarówno w wyszukiwarce, jak i Mapach Google.
Zalety Google Ads
Prowadzenie kampanii Google Ads to świetny sposób dotarcia do klienta przy pełnej kontroli kosztów. Pojawiające się nad organicznymi wynikami wyszukiwania linki sponsorowane są pierwszym, co widzi internauta. Angażujące i trudne do przeoczenia są także pozostałe typy działań podejmowanych w zakresie Google Ads. Dzięki precyzyjnemu dobieraniu słów kluczowych możliwa jest optymalizacja kampanii pod grupę docelową. Wyświetlanie reklam Google AdWords świetnie uzupełnia pozycjonowanie stron, umożliwiając firmom maksymalizowanie zysków z tytułu prowadzonej działalności.
Dzięki Google Ads:
- zyskujesz reklamy graficzne, tekstowe i audiowizualne, które trafią do dokładnie wybranej grupy klientów;
- poprawiasz widoczność strony Twojej firmy;
- otrzymujesz pełną kontrolę nad budżetem kampanii...
- ...i wgląd w efekty dzięki rozbudowanym statystykom.
Ile kosztuje kampania Google Ads?
Koszty kampanii Google różnią się w zależności od branży. Tam, gdzie konkurencja jest duża, zadowalające rezultaty wymagają większych nakładów. Niemniej marketing internetowy nie musi kosztować milionów. Efekty można bowiem zauważyć nawet po zainwestowaniu jedynie kilku tysięcy złotych.
Czy Google Ads jest opłacalne?
Wykorzystanie internetu w strategii kampanii reklamowej jest dziś podstawą udanego biznesu. Reklamą tekstową lub graficzną można zdobywać nowych klientów i przypominać o sobie starym. Z tego właśnie względu z linków sponsorowanych korzystają przedsiębiorstwa ze wszystkich branż: sklepy internetowe, lokale usługowe czy też serwisy internetowe.
Google Ads – czy warto korzystać?
Powyższe przykłady wskazują, że Google Ads warto wykorzystać do promocji swojego biznesu. Poniesione koszty są w zasięgu każdego przedsiębiorstwa – niezależnie od jego wielkości. Aby zmaksymalizować zyski, zarządzanie kampanią warto powierzyć specjalistom. Opracują oni indywidualną strategię dla Twojej firmy, zwiększając tym skuteczność działań.
Prowadzenie kampanii Google Ads
Profesjonalne kampanie Google pozwalają zwiększyć obroty firmy nawet o kilkadziesiąt procent. Osiągnięcie takich rezultatów wymaga znajomości mechanizmów rządzących wyświetlaniem treści w sieci reklamowej. Jednym z nich są aukcje reklam. Algorytmy Google na podstawie wyceny i dopasowania słów kluczowych tworzą ranking decydujący o tym, które reklamy zostaną wyświetlone. Nie jest to jednak prosty mechanizm typu „kto da więcej”. Kosztowna, lecz zarazem niepasująca do poszukiwanej przez internautę treść nie pojawi się na stronie.
Jeśli reklamy Twojej firmy nie są widoczne w wynikach wyszukiwania, warto sprawdzić wynik jakości na tle konkurencji w koncie AdWords. Jeśli treści dalej nie są widoczne, przydać się może audyt konta Google Ads przeprowadzony przez specjalistów prowadzących kampanie reklamowe w internecie. Firmą, która pomoże rozwinąć skrzydła Twojej działalności, jest Premium Digital.
Dlaczego powinieneś wybrać Premium Digital do Google Ads?
Agencja SEO Premium Digital przeprowadziła kampanie Google Ads dla takich klientów, jak m.in. działająca na rynku cateringu dietetycznego Fit Marchewa, dystrybutor akcesoriów kosmetycznych Inter-Vion i dla organizatorów konferencji branżowej SEO Poland. Premium Digital to także indywidualne podejście do klienta, którego początkiem jest opracowanie strategii, następnie prowadzenie działań marketingowych i testowanie pomysłów w celu optymalizacji kampanii, a na koniec audyt AdWords. Co więcej, Premium Digital jest certyfikowanym partnerem Google – to gwarancja najwyższej jakości oferowanych usług.
Indywidualny dobór strategii kampanii PPC w Google
Prowadzenie kampanii rozpoczyna się od określenia celów działań marketingowych, docelowej grupy klientów, analizy konkurencji oraz stażu (a co za tym idzie rozpoznawalności) w danej branży. Określany jest też orientacyjny budżet na kampanie Google. Umożliwia to zaproponowanie działań adekwatnych do potrzeb działalności klienta.
Testowanie i optymalizacja w kampaniach Google Ads – droga do sukcesu
W prowadzeniu kampanii Google Ads istotne jest przygotowanie wielu wersji reklam umożliwiające sprawdzenie rezultatów. Niewykluczone, że z pozoru drobna zmiana, jaką może być np. umieszczenie w bardziej widocznym miejscu przycisku Kup teraz, przełoży się na zwiększenie konwersji. Także kolorystyka lub format reklamy może zwiększyć zyski firmy. Po przetestowaniu dokonuje się optymalizacji kampanii – czyli dobiera reklamy dające najlepszą konwersję.
Profesjonalne śledzenie i analiza wyników – przejrzyste raporty
Podczas współpracy z Premium Digital klient nie jest pozostawiony sam sobie. Audyt kampanii Google, czyli raporty efektywności kampanii, są dostępne zarówno dla osób prowadzących kampanię, jak i samego klienta. Audyt Google Ads umożliwia śledzenie wyników i doskonalenie podjętych działań.
Certyfikowani specjaliści
O tym, że warto zaufać Premium Digital, świadczą certyfikaty Google. Są one przyznawane jedynie tym agencjom SEO, które spełnią wyśrubowane normy. Pod uwagę brane są takie czynniki, jak np. wiedza z zakresu Google Ads oraz wysokość budżetu przeznaczanego na kampanię w stosunku do osiągniętych rezultatów. Certyfikat Google Partners to także przepustka do unikalnych szkoleń dla pracowników oraz pierwszeństwo dostępu do nowych rozwiązań opracowanych przez Google.