fbpx
parallax background

Audyt SEO - co to jest?

Audyt SEO to szereg czynności analitycznych mających na celu weryfikację stron internetowych pod kątem robotów wyszukiwarki Google. Roboty to część oprogramowania Google, mającej na celu zbieranie i przetwarzanie informacji o stronach internetowych. Informacje następnie są wykorzystywane przez algorytm wyszukiwarki Google po to, aby odpowiednio umieścić strony internetowe w rankingu. Kiedy użytkownik wpisuje daną frazę w w wyszukiwarce, to pojawia się przed jego oczami właśnie taki ranking.

Po co wykonuje się audyt SEO?

Codziennie miliony użytkowników wyszukiwarek internetowych szukają produktów, usług, informacji i wiedzy – najczęściej ograniczając swój wybór do pierwszych 10 pozycji w rankingu. Jeżeli wyszukując interesującą ich rzecz natrafią na Twoją stronę –to potencjalnie mogą się stać Twoim klientem, czytelnikiem lub fanem. To jest powód dlaczego firmy tak walczą o jak najwyższe pozycje w rankingu między sobą: wyższa pozycja pozwoli zwiększyć ilość klientów, a to z kolei – wpłynie na wyższy zysk. Nie zależy to od tego czy są to strony firmowe z usługami, sklepy, portale informacyjne czy blogi. Bycie poza pierwsza dziesiątką to po prostu niewykorzystany potencjał biznesowy.

Niezależnie od tego czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesowej działalności w internecie lub prowadzisz tę działalność - pierwszym krokiem do pełnego potencjału biznesowego w internecie jest audyt SEO. Jeżeli nie zacząłeś jeszcze działalności to audyt pozwoli Tobie dowiedzieć się na co zwraca uwagę algorytm Google oceniając Twoją stronę. Ułatwi to Tobie zapoznanie się z podstawami pozycjonowania stron internetowych oraz zrozumienie kompleksowości optymalizacji stron internetowych.

Kiedy powinno wykonać się audyt SEO?

Audyt strony przypomina badanie lekarskie i podobnie jak ono – powinno być wykonywane regularnie. Jeżeli jesteśmy pod ciągłą opieką lekarza i stosujemy jego zalecenia, to prawdopodobieństwo choroby lub złego samopoczucia maleje. Podobnie jest z audytem stron internetowych, zaniedbanej stronie może nastąpić pogorszenie się parametrów: technicznych funkcjonalnych lub SEO. Strona internetowa zaczyna wolniej działać oraz ładować, co skutecznie zniechęca potencjalnego klienta, sklep internetowy może nie przetwarzać prawidłowo zamówień, a niedostosowanie do standardów SEO sprawia, że nasza strona internetowa wypada z pozycji w wyszukiwarce Google, na których się zarabia – co wpływa negatywnie na wyniki finansowe.

W praktyce pacjenci chodzą do lekarza, kiedy coś im dolega. Bardzo podobnie jest w przypadku strony internetowej – są odpowiednie momenty na to, żeby zlecić audyt strony www. Oto one:

  1. Plan powstania strony internetowej - zanim zlecisz lub stworzysz własną stronę internetową pozwól przeprowadzić audyt seo specjalistom, by sprawdzić czy w przyszłej formie będzie możliwa do pozycjonowania i czy będzie potrzebna w przyszłości optymalizacja. Im więcej wykryje się luk lub problemów na początku, tym więcej pieniędzy można zaoszczędzić.
  2. Uruchomienie strony internetowej - zanim zaczniesz rozwijać stronę dobrze jest przeprowadzić analizę SEO. Pomoże to w zbadaniu czy strona jest dostosowana do bycia pozycjonowaną oraz czy strukturalnie jest optymalna do bycia rozwijaną.
  3. "Remont" strony - w przypadku zmiany wyglądu u strony lub wprowadzenia porządnej jej reorganizacji. Przeprowadzenie analizy strony internetowej powinno wykonać się przed i po, dzięki temu zabezpieczamy się przed utratą potencjału wartościowych podstron oraz zapobiegamy zaburzeniu struktury optymalnej dla robotów Google. Sytuacja w której klienci przeprowadzają zmianę wyglądu i struktury strony bez konsultacji SEO jest bardzo częsta, stąd wielokrotnie spotykaliśmy się z sytuacjami, gdzie tracono nawet połowę swoich pozycji w TOP10.
  4. Kary i ostrzeżenia od Google - jeżeli dostaliśmy karę od Google lub wyświetlają nam się liczne ostrzeżenia z panelu Google Search Console to znaczy, że najwyższy czas n audyt SEO. Twoja strona może być celem ataku, więc trzeba jak najszybciej przeprowadzić audyt strony internetowej, który pokaże gdzie występuje luka w bezpieczeństwie oraz jak się zabrać za jej "załatanie". Często ma to związek z wtyczkami na stronie lub groźnymi linkami kierującymi do strony internetowej.
  5. Zmiana firmy SEO - zmiana agencji SEO jest jak zmiana lekarza prowadzącego. Jeżeli zmieniasz agencję to dobrze jest podsumować jej działalność oraz sprawdzić kondycję całej strony, zanim przekażesz ją innym specjalistom.
  6. Regularny audyt - jeżeli decydujesz się na prowadzenie witryny w internecie to regularne audyty są bardzo rozsądną opcją. Z analizy audytów można wyciągnąć daleko idące wnioski jeżeli chodzi o prowadzenie swojego serwisu. Dzięki audytowi SEO możemy dowiedzieć się jak zadbać o techniczne aspekty strony takie jak jej szybkość czy przystosowanie treści do urządzeń mobilnych. Sprawdzenie kluczowych treści oraz podstron pomoże w zadbaniu o ich prawidłową strukturą oraz wykorzystaniu ich pełnego potencjału w wyszukiwaniach Google.


Dlaczego warto u nas przeprowadzić audyt SEO?

  1. Posiadamy bogate, wieloletnie oraz wielobranżowe doświadczenie poparte ilością stałych klientów.
  2. Jesteśmy zespołem specjalistów specjalizujących się nie tylko w SEO, ale także w programowaniu, grafice, budowanie stron internetowych oraz marketingu. Wiedza z innych branż jest potrzebna do przeprowadzenia kompleksowego audytu.
  3. Nasz audyt stron www są szczegółowe oraz zrozumiałe dla klienta. Dbamy o to, aby zawierał wyczerpujące podsumowanie z sugestiami co należy zrobić – aby strona osiągała była w jak najlepszej kondycji SEO.
  4. Jesteśmy w stanie nie tylko przeprowadzić audyty SEO, ale także wdrożyć ich wytyczne w życie.
  5. Pozycjonowanie stron oraz ich budowanie to nasza codzienność, dlatego pozwól nam zająć się Twoją stroną.

Co potrzeba do audytu SEO?

Na ogół nie potrzebujemy dostępu do Twojej strony, ale jeżeli audyt SEO ma zawierać dane z Google Analytics lub Google Search Console, a nie ma ich zainstalowanych na Twojej stronie – to będzie potrzeba ich zainstalowania. W przypadku wdrażania rekomendacji z audytu w życie będą potrzebne: dane do serwera FTP oraz do CMS'a, który obsługuje stronę. Dokładnie poinstruujemy jak je znaleźć i nam wysłać.

Z czego składa się nasz audyt SEO?

  1. Analiza indeksacji
  2. Blokada indeksacji
  3. Mapa wiryny - sitemap.xml
  4. Widoczność w wyszukiwarce
  5. Title strony
  6. Struktura tytułów w serwisie
  7. Meta descriptions
  8. Rich snippets
  9. Ogólna analiza treści
  10. Duplikacja wewnętrzna
  11. Nagłówki treści
  12. Optymalizacja grafik
  13. Ogólna analiza techniczna
  14. Budowa adresów URL
  15. Protokół HTTPS/SSL
  16. Ogólna analiza użyteczności
  17. Analiza prędkości serwisu
  18. Wersja mobilna serwisu
  19. Strategiczna rozbudowa treści strony do pozycjonowanie
  20. Analiza stron konkurencji
  21. Analiza polityki pozycjonowania or konkurencji
  22. Strategiczna rozbudowa strony
  23. Szczegółowe zalecenia optymalizacyjne
  24. Podsumowanie z wnioskami
  25. Rekomendacje do wdrożenia


Ile kosztuje i trwa audyt SEO?

Audyt SEO zależy od tego co ma zostać zaudytowane, jaka jest skala audytu, jaka technologia strony jest używana oraz jaka jest jest wielkość serwisu czy sklepu internetowego. Analiza stron www zależy także od od ilości podstron czy produktów. Dodatkowo ważne jest jakie słowa kluczowe będą użyte do osiągania pozycji w wynikach wyszukiwania. Na tej podstawie nasz specjalista oszacuje ile może to kosztować oraz ile to może zająć czasu.

Różnice między płatnym, a darmowym audycie SEO.

Audyt to skomplikowany proces analityczny wymagający kompleksowej wiedzy i doświadczenia. Nie istnieje darmowy audyt SEO, który byłby w stanie dokonać lepszej analizy technicznej strony czy treści od człowieka, ponieważ jest w stanie przeanalizować jednie to, do czego został zaprogramowany. Darmowy audyt SEO też nie będzie w stanie stworzyć nowej polityki pozycjonowania, przeanalizować konkurencji czy zaproponować rozwiązań czy je wdrożyć. Darmowy audyt SEO jest w stanie pokazać jedynie najbardziej oczywiste spostrzeżenia, ale sam nie połączy wszystkich informacji w spójną strategię pozycjonowania stron internetowych.

Darmowy audyt strony online czy analiza strony www może posłużyć jako przykład na co zwrócić uwagę przy budowaniu strony, ale nie zastąpi audytu SEO przygotowanego przez profesjonalistów.

Czy sama analiza SEO wystarczy do wypozycjonowania strony internetowej?

Nie – audyt strony to pierwszy krok do wprowadzenia zmian, które dopiero zaowocują wtedy, kiedy będzie się przeprowadzało pozycjonowanie stron. Stanowi analityczną część procesu awansowania w rankingach Google. Dopiero kiedy rekomendacje zostaną wprowadzone życie – możemy mówić o tym, że strona jest pozycjonowana i może zacząć plasować się wyżej w wyszukiwaniach Google. Bez audytu SEO pozycjonowanie stron przypomina działanie po omacku lub na chybił trafił. Jeżeli strona nie spełnia wymagań i standardów Google po prosu nie znajdziemy jej na wysokich pozycjach, ponieważ Google dba o to, żeby wyszukujący znajdowali najlepszą odpowiedź na ich pytanie i potrzebę .

Audyt SEO to inwestycja w działalność biznesową, bez niego oczywiście da się pozycjonować – ale efekty będą dużo słabsze, a proces pozycjonowania będzie trwał dłużej. Oznacza to, że będzie po prostu pochłaniał więcej pieniędzy, niż powinien. Skorzystaj z naszych usług i przeprowadź audyt SEO swojej strony już dzisiaj!