Pozycjonowanie SEO

 

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.

Umów się na rozmowę. Przeanalizujemy Twój biznes i precyzyjnie dopasujemy strategię.



Wyślij zapytanie

7+

Doświadczenia w branży

5110080+

Dostarczonego ruchu wg. Ahrefs w 2021 dla naszych klientów

8460+

Fraz w TOP 3
naszych klientów

10190+

Fraz w TOP 4-10
naszych klientów

Pozycjonowanie stron internetowych

Chcesz zwiększyć liczbę swoich klientów? Przede wszystkim musisz do nich trafić, czyli dać im szansę się odnaleźć. Korzystając z odpowiedniej strategii SEO sprawisz, że Twoja marka będzie lepiej widoczna w Internecie, a potencjalnie zainteresowane osoby łatwo będą mogły do niej dotrzeć. Omawiamy na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, dlaczego jest tak istotne oraz dlaczego warto poprosić nas o wsparcie w tej kwestii!

Działanie wyszukiwarek opiera się na prostej zasadzie – mają przedstawiać użytkownikom wyniki najlepiej odpowiadające na ich zapytania, czyli związane z ich intencją, np.: "chcę coś kupić", "chcę znaleźć jakąś informację, "chcę gdzieś się wybrać". Po wpisaniu danego słowa lub frazy algorytmy dobierają propozycje zgodne z tym, co chce się uzyskać.

Wyszukiwarki mają szereg wymogów, na podstawie których oceniają zawartość każdego serwisu, tworzą wielostronicowy ranking najlepszych wyników, wyświetlając je w określonej kolejności.

Większość użytkowników sprawdza jednak zaledwie pierwszą stronę.

Z tego względu prowadząc działalność w Internecie powinieneś starać się jak najlepiej spełniać warunki algorytmów. Szereg działań mający prowadzić do dostosowania witryny do wymogów wyszukiwarek internetowych, ich zoptymalizowania pod względem technicznym (SEO)oraz budowania autorytetu poza stroną (backlinki) nazywa się pozycjonowaniem.

Jakie rodzaje stron można pozycjonować?

Pozycjonowanie strony www wygląda inaczej w zależności od jej rodzaju, zawartości oraz przeznaczenia. Zapewniamy kompleksowe wsparcie w przypadku różnych typów witryn. Zawsze odpowiednio dostosowujemy strategię SEO do indywidualnych cech strony oraz oczekiwań Klienta.

Strony firm z usługami

Użytkownicy szukają w Sieci nie tylko informacji czy produktów, ale też usług. Odpowiednio wypozycjonowana strona pozwala łatwo zdobywać klientów lokalnych lub z całej Polski. Realizujemy zaawansowane działania z zakresu SEO i pozycjonowania dla stron usługowych, byś mógł trafiać do swojej grupy docelowej oraz osiągać stałe przychody.

Sklepy internetowe

Branża e-commerce dynamicznie się rozwija, dlatego jej przedstawiciele muszą być w stanie wyprzedzić rosnącą konkurencję. Dzięki naszej pomocy Twój sklep znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na najbardziej popularne frazy, co zwiększy ruch na stronie. Do tego dołożymy starań, by przekładał się na konwersję oraz wymierne zyski.

Blogi

Strony oferujące wartościowe treści (np. artykuły eksperckie, recenzje) oraz witryny stanowiące uzupełnienie np. dla stron firmowych również powinny być pozycjonowane. Pomagamy odpowiednio zoptymalizować treści oraz dbamy o wszystkie kwestie techniczne, tak by strona była jak najlepiej indeksowana przez roboty Google. W ten sposób będzie trafiać na nią duża liczba czytelników, których można przekonać do subskrypcji albo konwersji.

Skąd Google wie jakie wyniki i w jakiej kolejności pokazywać użytkownikowi?

Pozycjonowanie ma sprawiać, by strona jak najlepiej spełniała wymogi algorytmów wyszukiwarki i wyświetlała się klientom, jako odpowiedź na ich realne potrzeby i zapytania. Tworząc własną witrynę powinieneś od samego początku myśleć o tym, co chcesz zaoferować klientom oraz jakie informacje im przekazać. Zawartość strony, ale też jej forma, mają ogromne znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i samej wyszukiwarki. Odpowiednio je dostosowując możesz zwiększyć atrakcyjność oraz widoczność witryny.

W pozycjonowaniu ogromne znaczenie ma jakość treści publikowanych na stronie internetowej – powinny być merytoryczne, unikalne oraz odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Bardzo ważna jest również sama optymalizacja witryny, czyli kwestie techniczne, m.in. czas ładowania, przejrzysty podział kategorii czy responsywność na urządzeniach mobilnych. Najprościej rzecz ujmując, wyszukiwarki najchętniej wybierają witryny, które dostarczają użytkownikom potrzebne informacje w możliwie najlepszej formie.

Ustalanie organicznych wyników w wyszukiwarce jest skomplikowanym procesem, na który składają się setki różnych czynników. Systemy rankingowe wykorzystują dziesiątki rozmaitych algorytmów. Najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, czyli Google, stosuje m.in. takie algorytmy, jak:

  • Panda – analizuje treści na stronach internetowych, m.in. wyłapując duplikacje, keyword stuffing (nadmierne stosowanie słów kluczowych) czy spam;
  • Pingwin – analizuje link-building, czyli linki prowadzące do innych stron internetowych w sieci;
  • Pirat – wyłapuje strony z nieoryginalnym, plagiatowanym contentem;
  • Koliber – zięki rozwijającej się technologii AI i NLP weryfikuje tematykę oraz kontekst treści na stronie, tak by w rankingu uwzględniane były witryny najlepiej odpowiadające na zapytanie;
  • Opos – algorytm biorący pod uwagę geolokalizację urządzenia.
  • Rank Brain – przewiduje, interpretuje oraz zapamiętuje zachowania użytkowników, jednocześnie samemu się ucząc, by jeszcze lepiej dobierać odpowiednie treści do danego zapytania;
  • Medic – odpowiada za to, by w zapytaniach związanych medycyną, prawem, finansami czy bezpieczeństwem odpowiedzi były na poziomie eksperckim;
  • BERT – skupia się na kwestiach języka naturalnego, zajmując się semantyką, by lepiej zinterpretować niejednoznaczne wyszukiwania.

Na ustalanie wyników mają wpływ też ludzie, czyli testerzy Google. Prowadzą ręczne testy i analizy, skupiając się na najpopularniejszych witrynach w Internecie.

Czynniki mające wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce

Dzieli się je na dwie kategorie:

On-site (działania na stronie):

  • jakość treści i ich forma (m.in. odpowiednia liczba znaków, brak duplikacji, unikalność);
  • słowa kluczowe (w odpowiednim natężeniu);
  • intencja użytkownika;
  • optymalizacja meta danych;
  • linkowanie wewnętrzne;
  • ilustracje oraz atrybuty alt (opis alternatywny);
  • optymalizacja techniczna (m.in. usuwanie błędów, poprawa czasu ładowania, dostosowanie do urządzeń mobilnych, stosowanie adresów kanonicznych).

off-site (działania poza stroną):

  • link-building;
  • brand awarness;
  • sygnały społecznościowe;
  • geolokalizacja i personalizacja;
  • content marketing.

Odpowiednio pracując nad wybranymi zagadnieniami można po czasie znacznie zwiększyć liczbę wejść na stronę oraz przyczynić się do wyraźnego wzrostu konwersji.

Co to jest pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie stron WWW to uogólniające określenie odnoszące się do działań, które przyczyniają się do zwiększenia ruchu organicznego oraz widoczności witryny w wyszukiwarce. Mają na celu doprowadzić do tego, by pojawiała się na możliwie najwyższym miejscu SERP (ang. Search Engine Results Page) po wpisaniu określonych fraz (słów kluczowych). Aby było to możliwe, trzeba odpowiednio zoptymalizować stronę tak, by spełniała wymogi algorytmów Google oraz oczekiwania docelowej grupy odbiorców na konkretne zapytanie (intencję).

Pozycjonowanie to wieloetapowy, czasochłonny proces, który w perspektywie daje szereg wymiernych korzyści. O SEO (search engine optimization) warto dbać już od samego początku, podczas tworzenia strony internetowej. Właściwie ją projektując oraz optymalizując możesz zdobyć lepszą pozycję w wyszukiwarkach na starcie. Twoja strona będzie bardziej intuicyjna w obsłudze oraz całkowicie przyjazna dla użytkowników, a do tego po prostu będzie łatwiej dało się ją znaleźć.

W pozycjonowaniu stron WWW ogromne znaczenie ma SEO (ang. Search Engine Optimization), ale też szereg innych kwestii. To zaawansowana procedura, która w każdym przypadku przebiega inaczej. Przede wszystkim polega na dostosowaniu witryny pod względem technicznym, a także merytorycznym.

Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – podstawowe informacje

Strona musi być wypełniona wartościową treścią, której jakość jest oceniana przez rozwijające się algorytmy wykorzystujące uczenie maszynowe, coraz lepiej rozpoznające naturalny język. Na podstawie analizy zawartości określa się topical authority, czyli poziom merytoryczny tekstu w porównaniu do innych, podobnych witryn.

Pozycja strony jest w dużej mierze zależna od robotów Google, które uważnie analizują jej zawartość. Twoja witryna powinna być tak przystosowana, by mogły ją szybko, w całości zindeksować. Aby było to możliwe, należy zadbać o odpowiedni crawl budget – prawidłowo ustalić liczbę stron lub adresów URL witryny, które Googlebot po uwzględnieniu Crawl Rate Limit oraz Crawl Demand podda analizie. Chociaż nie jest to jeden z współczynników rankingowych, ma wpływ na działanie strony oraz to, jak jest odbierana przez algorytmy.

W pozycjonowaniu ogromne znaczenie mają także linki – ważne jest zarówno linkowanie wewnętrzne (dobra nawigacja na stronie, która pomaga dotrzeć robotom oraz użytkownikom do wszystkich treści), jak i zewnętrzne, czyli tzw. link-building. Jednym z najważniejszych czynników rankingowych są wartościowe odnośniki do witryny, umieszczone na powiązanych tematycznie stronach.

Dbanie o SEO pozwala zwiększyć popularność strony, czyli liczbę wejść. Dodatkowe działania mogą jednak pomóc zachęcić odwiedzających do przeglądania witryny oraz konwersji, np. zakupu produktu lub usługi, rejestracji czy wypełnienia formularza.

Pozycjonowanie ma także niebagatelny wpływ na tzw. brand awarness, czyli świadomość marki. Kiedy Twoja działalność staje się bardziej rozpoznawalna, automatycznie trafia do większej grupy docelowej. Przy tym wzbudza większe zaufanie – ludzie naturalnie przychylniej traktują to, co już znają/kojarzą.

Istotnym elementem pozycjonowania jest również aktywność mediach społecznościowych, czyli tzw. social signals. Ogromny wpływ na widoczność strony mają naturalnie pozyskiwane linki zewnętrzne. Odpowiednio prowadzona kampania reklamowa może przyczynić się do tego, że zadowoleni klienci będą np. polecać kupione produkty za pośrednictwem swoich profili, wstawiając linki do Twojej strony.

Pozycjonowaniem stron www powinien zajmować się zespół specjalistów, który trafnie oceni sytuację oraz ustali skuteczny plan działania. Jeśli jesteś nastawiony na jak najlepsze efekty, czyli realne zyski, powierz swoją stronę profesjonalistom, którzy dysponują odpowiednią wiedzą, doświadczeniem oraz specjalistycznymi narzędziami.

Czy pozycjonowanie jest skuteczną strategią z perspektywy biznesowej

Celem biznesowym z punktu pozycjonowania jest to, by dana strona wyświetlała się na jak najwyższych pozycjach użytkownikom, którzy faktycznie są najbardziej zainteresowani jej zawartością. W ten sposób możesz bezpośrednio trafić do klientów, zwiększając zyski oraz rozpoznawalność marki.

Pozycjonowanie pozwala zdobywać nowych klientów na kilka sposobów. Nie tylko pomaga przyciągnąć ich uwagę, ale też przekonać do zakupu produktu/usług oraz oraz skutecznie buduje świadomość marki online. Dobrze zaprojektowana, responsywna strona jest jak świetnie zorganizowany sklep. Ład na półkach, łatwo dostępne produkty, jasny podział na sekcje i kategorie czy pomocna obsługa sprawiają, że więcej osób ostatecznie decyduje się na zakup. Wysokie pozycje odzwierciedlają sytuację, w której sklep znajduje się w ścisłym centrum miasta, gdzie jest duży ruch i klienci sami do niego trafiają.

Pozycjonowanie jak najbardziej może być skuteczną strategią z perspektywy biznesowej. Zajmowanie się SEO jest obligatoryjnym czynnikiem prowadzenia działalności w Internecie – można porównać je do dbania o porządek w prowadzonym sklepie. Optymalizacja strony z perspektywy wyszukiwarki oraz użytkownika pozwala zapewniać odbiorcom to, czego faktycznie oczekują i potrzebują. Dzięki pozycjonowaniu da się pozyskiwać widoczność oraz ruch na stronie przez 24/7, bez konieczności płacenia za dodatkową reklamę – nie martwiąc się czy budżet na koncie się skończy.

Obserwując, analizując oraz na bieżąco optymalizując prowadzoną witrynę stale trzyma się rękę na pulsie, co pozwala osiągać coraz lepsze wyniki. Kierując ruch z wyszukiwarki Google na odpowiednią podstronę prowadzi się potencjalnych klientów do miejsca, które może skutecznie zachęcić ich do zakupu. Prawidłowo odczytując ich intencje da się najlepiej wykorzystać schemat działania algorytmów wyszukiwarki. W ten sposób zabiegi związane z pozycjonowaniem bezpośrednio przyczyniają się do podniesienia współczynnika konwersji/sprzedaży, czyli większych zysków. Inwestując w pozycjonowanie inwestujesz w stabilny rozwój swojej firmy.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie strony internetowej daje wiele wymiernych korzyści. Pozwala pozyskać ruch, zwiększyć rozpoznawalność marki, a także generować większe zyski. Z naszą pomocą możesz znacznie poprawić widoczność swojej witryny w Google. Dlaczego warto skupić się głównie na tej wyszukiwarce?

  • 97% polskich Internautów korzysta z wyszukiwarki Google;
  • w 2020 główna strona Google była najczęściej odwiedzaną witryną – odnotowano ponad 92 miliardy wejść;
  • Google posiada 91% udziałów wśród wszystkich wyszukiwarek;
  • Google przetwarza ponad 3,5 miliarda wyszukiwań dziennie;
  • zapytania produktowe stanowią 35% zapytań w Google;
  • 72% użytkowników po znalezieniu informacji na temat określonego produktu wybiera najbliżej położony sklep z listy wyszukiwań;
  • 70-80% użytkowników skupia się na naturalnych wynikach wyszukiwania (pomija płatne linki reklamowe).

Pozycjonowanie w Google jest aktualnie najbardziej rentownym i skutecznym sposobem na zwiększenie grona odbiorców, podniesienie rozpoznawalności marki, poprawę wizerunku firmy oraz uzyskanie większych przychodów ze sprzedaży. Dzięki nam możesz osiągnąć najlepsze wyniki, dostosowując się do aktualnych trendów.

[źródło: https://toponline.pl/blog/top-10-statystyk-google-ktore-powinienes-znac-w-2021-roku]

Czy pozycjonowanie jest dla każdego?

Chociaż pozycjonowanie jest niezwykle popularne, wbrew pozorom nie zawsze jest sens się nim zajmować. Przede wszystkim trzeba mieć na względzie to, że usługa ta daje efekty po czasie. Jeśli nie jesteś w stanie czekać na wyniki przez min. 6-8 miesięcy, nie powinieneś decydować się na taką współpracę.

Czas oczekiwania nie jest jednak jedynym kryterium, które pozwala ocenić zasadność pozycjonowania. Z tego względu zawsze w pełni indywidualnie podchodzimy do każdego Klienta, przeprowadzając zaawansowaną analizę wstępną. Dzięki takim narzędziom jak np. Senuto czy Ahrefs sprawdzamy aktualny potencjał Twojej witryny oraz weryfikujemy to, jakie zmiany należałoby wprowadzić. Na podstawie naszych obserwacji możemy zaproponować optymalne rozwiązanie w danej sytuacji. W jakich przypadkach mogą pojawić się ograniczenia?

Biznes niewyszukiwany online

Nie masz pewności, czy Twoi klienci znajdują Cię za pośrednictwem Sieci? Zdarza się, że przedstawiciele branż skierowanych np. do starszych odbiorców napotykają się na niskie wyniki wyszukań w Internecie. Skontaktuj się z nami, a przeprowadzimy dla Ciebie analizę – sprawdzimy Twój ruch na stronie oraz liczbę użytkowników odwiedzających ją z wyników organicznych, a także inne istotne parametry jak całkowity potencjał Twojego biznesu oraz działania konkurencji.

Wysoki próg wejścia dla niektórych biznesów (np. biznes fashion)

W wybranych branżach SERP został zdominowany przez duże brandy, dlatego realne szanse na konkurowanie z nimi są naprawdę niewielkie. Budżet, który trzeba by przeznaczyć na odpowiednie wypozycjonowanie, byłby po prostu nieopłacalnie wysoki. Przedstaw nam swoją działalność, a my sprawdzimy, czy masz szansę się wybić lub opracujemy odpowiednią strategię dla Twojego biznesu

Kampanie krótkookresowe (np. developer mieszkań)

Na realne efekty pozycjonowania stron w większości przypadków trzeba czekać średnio przynajmniej 6 miesięcy. Z tego względu nie ma sensu zajmować się nim przy okazji krótkich kampanii, np. promujących sprzedaż mieszkań w małym bloku. W takiej sytuacji rozsądniej jest zainwestować w reklamy Google ADS – skontaktuj się z nami, a przeprowadzimy dla Ciebie najbardziej opłacalną kampanię.

Ile trwa pozycjonowanie?

Często słyszymy pytania: "Ile trwa pozycjonowanie?" czy "Kiedy można liczyć na wyniki pozycjonowania?". W praktyce trudno jest jednoznacznie na nie odpowiedzieć, ponieważ proces ten jest wieloetapową, skomplikowaną procedurą. Jego przebieg jest zależny od wielu różnych czynników, do których zalicza się m.in.:

  • rodzaj branży (m.in. nawyki grupy odbiorców, specyfika oferowanych produktów/usług, rozmiar konkurencji);
  • aktualna sytuacja firmy i stan strony (np. chaotycznie zaprojektowaną witrynę trzeba gruntownie przebudować);
  • wiek i historia domeny (starszą domenę łatwiej jest wypozycjonować, ale trzeba nad nią popracować, np. należy wykonać analizę treści i odnośników);
  • zmiany w algorytmach Google (co jakiś czas wprowadzane są mniejsze lub większe modyfikacje w działaniu robotów wyszukiwarki);
  • budżet (im więcej się zainwestuje, tym można wykonać więcej niezbędnych analiz oraz działań).

Niezwykle ważnym czynnikiem mającym wpływ na czas pozycjonowania jest też dobór słów kluczowych. Orientacyjnie, strona może znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników po:

  • ok. 3 miesiącach przy pozycjonowaniu na frazy mało popularne,
  • ok. 3-9 miesiącach przy pozycjonowaniu na frazy średnio popularne,
  • ponad 9-12 miesiącach na frazy bardzo popularne.

Średnio przyjmuje się, że pierwsze efekty pozycjonowania zauważa się po min. 3 do 6 miesiącach. Stwierdzenie to jest jednak bardzo ogólne, dlatego nie zawsze znajdzie odzwierciedlenie w rzeczywistości – czasami proces ten może przebiegać szybciej, a czasami wolniej. Zawsze dokładamy wszelkich starań, by dobrać optymalną, najbardziej opłacalną strategię działania.

Strona WWW – Fundament biznesu on-line

Fundamentem prowadzenia działalności w Sieci jest funkcjonalna, estetyczna, intuicyjna w obsłudze strona. Zanim zacznie się zgłębiać tajniki pozycjonowania, warto zadbać o podstawy SEO, czyli zagadnienia związane z optymalizacją techniczną. Dobrze zaprojektowana oraz wykonana witryna ma ogromne znacznie dla SEM, czyli działań marketingu w wyszukiwarce. Od jej formy zależne są również m.in. stawki reklam w kampaniach Google ADS, dlatego warto dbać o architekturę strony oraz o jej parametry techniczne, nawet jeśli ostatecznie nie chce się inwestować w pozycjonowanie.

Strona WWW i jej budowa na podstawie strategii SEO

Budowę strony powinny poprzedzać wnikliwy research oraz uważna analiza. Inwestowanie w pozycjonowanie nie ma sensu, jeśli architektura witryny jest nieprawidłowa. Strona musi być dostosowana do standardów W3C oraz napisana w odpowiednim języku. Do tego powinna być również odpowiednio zaprojektowana pod względem graficznym, tak by była przyjazna w odbiorze na różnych urządzeniach. Ogromne znaczenie mają m.in.:

  • tytuł i opis serwisu (znaczniki META);
  • struktura linków (krótkie, bez parametrów, cyfr i znaków specjalnych itp.);
  • linkowanie wewnętrzne (prawidłowe odsyłacze do podstron);
  • optymalizacja obrazów (m.in. właściwy rozmiar, nazewnictwo, alt);
  • mapa strony;
  • usuwanie błędów (np. przekierowania w przypadku błędów 404);
  • unikanie powielonych treści (np. poprzez wskazanie wersji preferowanej za pomocą adresów kanonicznych).

W kontekście budowy strony równie ważne są analiza treści, jak i sama struktura strony. Jeśli planujesz stworzyć nową witrynę, powinieneś od razu mieć to na względzie. Łatwiej jest poprawnie zacząć niż przebudowywać istniejącą witrynę.

Pozycjonowanie jako strategia długofalowa

Pozycjonowanie strony to proces rozłożony w czasie. Nawet najlepiej zoptymalizowana witryna w pewnym momencie może stopniowo lub nagle stać się o wiele mniej widoczna i gorzej odbierana przez zmieniające się algorytmy Google. Z tego względu najrozsądniej jest korzystać ze stałego wsparcia profesjonalistów, którzy na bieżąco podpowiadają, co należy robić. Przeprowadzimy optymalizację Twojej strony, tak by długo zapewniała Ci najlepsze wyniki. Przy tym będziemy cały czas ją nadzorować, sugerując kolejne działania. Witryna Twojej firmy stanowi jej wizytówkę, dlatego musisz o nią odpowiednio dbać. Nawiąż z nami stałą współpracę, by osiągnąć satysfakcjonujące efekty.

Brand Awarness

Zoptymalizowana strona zwiększa świadomość brandu. Większość potencjalnych klientów szukając informacji o danej marce czy produkcie najpierw zagląda do Internetu. Zadbaj o to, by zrobić jak najlepsze pierwsze wrażenie, a zdobędziesz rozpoznawalność oraz umocnisz swoją pozycję na rynku. Popularne, znane marki zawsze cieszą się większym zaufaniem oraz są chętniej wybierane.

Brand Awarness pomaga w pozycjonowaniu strony internetowej. Częściej wyszukiwana marka budzi zaufanie nie tylko klientów, ale także robotów wyszukiwarki, czego efektem jest łatwiejsze uzyskiwanie wysokich pozycji. Działa to także w drugą stronę, jeżeli marka częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania m.in. na treściach blogowych czy stronach ofertowych, jej nazwa brandowa jest częściej wyszukiwana ze względu na autorytet – działalność taką nazywamy SEO PR.

Pozycjonowanie stron w Google – korzyści dla Ciebie i Twojej firmy

Pozycjonowanie stron w Google daje wiele wymiernych korzyści, do których można zaliczyć m.in.:

  • poprawę widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • łatwe docieranie do potencjalnych klientów;
  • pozyskiwanie odnośników z naturalnych źródeł (np. z polecenia zadowolonych klientów),
  • możliwość oceny efektów swoich działań (np. łatwiejsze obliczenie współczynnika ROI – ang. return on investment = zwrot z inwestycji);
  • wyprzedzenie konkurencji;
  • SEO PR (działania znacznie ułatwiające e-marketing, związane np. z prowadzeniem profili w social media czy bloga branżowego);
  • twoje usługi i produkty będą dostępne 24/7;
  • SEO pozwala na stały, stabilny ruch organiczny na stronę internetową;
  • buduje zaufanie wobec marki w sieci poprzez wizerunek eksperta w branży.

Wszystkie wymienione korzyści na różne sposoby prowadzą do zwiększenia ruchu na stronie oraz poprawy rozpoznawalności marki, co w efekcie przyczynia się do rozwoju firmy – a w efekcie większe zyski.

Wpływ pozycji na klikalność strony internetowej

Pozycja w SERP poprawia widoczność strony internetowej w wyszukiwarce, co przyczynia się do zwiększenia ruchu organicznego. Użytkownicy korzystający z Google głównie skupiają się na pierwszej stronie wyników. Zgodnie z najnowszymi badaniami pierwsza pozycja SERP daje współczynnik klikalności na poziomie 28,5%. Wskaźnik CTR znacznie spada w odniesieniu do kolejnych pozycji – na 10. miejscu wynosi już jedynie 2,5%.

Jeśli nie chcesz, żeby Twoja strona pozostawała niezauważona na drugiej czy dalszej stronie wyników, koniecznie powinieneś zadbać o SEO oraz lepsze pozycjonowanie. Z naszą pomocą zwiększysz ruch na swojej witrynie oraz zdobędziesz nowych klientów.

[źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-first-page-clicks/374516/#close]

Jak wykorzystać ruch osiągnięty z pozycjonowania?

Ruch zagwarantowany przez odpowiednie pozycjonowanie strony można wykorzystać na wiele sposobów. Szczególne znaczenie mają:

  • strona główna – powinna być przejrzysta i funkcjonalna, tak by skutecznie zachęcała do dalszej eksploracji witryny. Warto umieścić na niej najważniejsze informacje oraz widoczne odnośniki do podstron;
  • strony sprzedażowe – osoby odwiedzające powinny od razu mieć możliwość łatwej konwersji. Przejrzyście oferowane produkty/usługi, a także jasny przebieg transakcji sprawiają, że większy odsetek odwiedzających zdecyduje się na zakup;
  • blog – osoby odwiedzające stronę warto zatrzymać na niej na dłużej, np. za pomocą ciekawych artykułów eksperckich. Nie tylko skutecznie przykuwają uwagę, ale też mogą przekonać do zakupu konkretnego produktu/usługi (np. gdy stworzy się ranking), a także sprawiają, że strona wydaje się bardziej profesjonalna;
  • budowanie pozycji eksperta – oferując swoim obiorcom treści na wysokim poziomie możesz sprawić, że Twoja firma będzie odbierana jako jedna z najlepszych w danej dziedzinie. Przez to łatwo będziesz zdobywać zaufanie potencjalnych klientów. Kiedy zaś użytkownicy zaczną się na nią powoływać (np. przesyłając lub udostępniając linki do opublikowanych przez Ciebie materiałów), będą dodatkowo zwiększać ruch oraz rozpoznawalność marki;
  • brand awarness – duży ruch na stronie powinien prowadzić do konwersji albo zwiększenia świadomości marki. Zadbaj o to, by publikowane treści były atrakcyjne oraz zapadały w pamięć, a Twoja marka szybko stanie się rozpoznawalna w Internecie;
  • remarketing – niektórzy klienci dokonają jednego zakupu, a następnie tracą zainteresowanie. Inni zaś pojawili się na stronie, ale z jakichś przyczyn zrezygnowali z konwersji. Dzięki pozycjonowaniu i innym działaniom marketingowym off-site można skutecznie ponownie przekonać ich do sprawdzenia oferty, np. za pośrednictwem remarketingu w Google Ads, social mediach czy personalizowanego mailingu.

Samo pozycjonowanie nie wystarczy – duży ruch nie gwarantuje sukcesu. Klienci mogą znajdować Twoją stronę i na nią wchodzić, ale zaraz ją opuszczać. Z naszą pomocą najlepiej wykorzystasz zwiększoną widoczność witryny, by jak najwięcej na niej zyskać.

Główne czynniki wpływające na pozycje w wyszukiwarce Google

Chociaż w praktyce dokładna liczba czynników, które wpływają na pozycję danej strony w SERP nie jest znana, nasi specjaliści od pozycjonowania dzięki swojemu wieloletniemu doświadczeniu są w stanie wyróżnić najważniejsze zagadnienia. Uważnie obserwujemy zmiany, dlatego jesteśmy na bieżąco z rozwiązaniami stosowanymi przez Google oraz aktualnymi trendami SEO. Skupiamy się na najbardziej istotnych kwestiach, by osiągnąć najlepsze efekty.

Content na stronie

Wartościowe treści powinny być aktualne, unikalne i właściwie nasycone słowami kluczowymi. Publikowane na stronie teksty muszą być merytoryczne, przystępne, a także oryginalne (nie mogą się duplikować lub być plagiatem z innych stron). Do tego oczywiście powinny być powiązane z tematyką branżową. Algorytmy Google coraz lepiej analizują i interpretują język naturalny, dlatego rola treści stale wzrasta – obecnie jest uznawana za jeden z najważniejszych czynników rankingowych.

Tekst powinien być uzupełniony przez odpowiednio dobrane i przystosowane ilustracje. Użytkownicy w pierwszym odruchu zwracają na nie uwagę, dlatego dobrze, by były estetyczne, a przy okazji informacyjne. Dużą popularnością cieszą się przejrzyste infografiki. Publikowane obrazy muszą mieć odpowiedni format, a także atrybut alt – tekst alternatywny, wyświetlający się w określonych przypadkach zamiast grafiki, np. przy słabym połączeniu z Internetem (jest istotny dla robotów indeksujących, które na jego podstawie sczytują zawartość ilustracji).

Na stronie warto również umieścić dodatkowe materiały multimedialne, np. nagrania wideo czy animacje. Trzeba jednak pamiętać o umiarze, ponieważ zbyt duży natłok bodźców może skutecznie zniechęcić odbiorców do przebywania na stronie.

Zagadnienia techniczne

W kontekście optymalizacji ogromne znaczenie mają zagadnienia techniczne. Strona musi mieć odpowiednią architekturę oraz hosting, tak by szybko się ładowała i płynnie działała. Użytkownicy, a także roboty Google wybierają witryny sprawnie obsługiwane w wersji desktop, ale też mobile. Z tego względu musisz zadbać o responsywność na wszystkich urządzeniach.

Do tego oczywiście Twoja domena powinna posiadać certyfikat SSL, który nie tylko zwiększa jej wiarygodność, ale jest też premiowany przez roboty Google. Ważne jest też, by warstwa logiczna struktury dokumentu została odpowiednio oddzielona od jego prezentacji, np. przez CSS.

Istotne jest również wyeliminowanie wszystkich błędów, np. ograniczenie ilości stron 404. Koniecznie musisz też rozwiązać problem powielonej treści, najlepiej poprzez wskazanie preferowanej wersji przy pomocy adresów kanonicznych z poziomu kodu HTML lub nagłówka HTTP, a w przypadku zawartości błędnie powielonej stosując przekierowanie 301 (przekierowanie stałe pod inny URL).

Linkowanie

Linkowanie wewnętrzne pomaga łatwo dotrzeć do wszystkich treści użytkownikom, ale też robotom indeksującym. Zapewnia prawidłową nawigację na stronie, ułatwiając poruszanie się po niej. Odpowiednio zaprojektowane pozwala szybko przenosić klientów do promowanych podstron. Powinno być umieszczone w osobnym menu witryny, ale też zostać sprytnie rozlokowane w samej treści. Pomożemy Ci stworzyć mapę strony, która będzie najbardziej funkcjonalna.

Zachowania behawioralne

Bardzo ważnym zagadnieniem są również zachowania behawioralne, czyli reakcje użytkowników odwiedzających daną stronę. Dzięki nim algorytmy mogą łatwiej wyłapać nadużycia, a więc odróżnić wartościowe witryny od tych jedynie poprawnie zoptymalizowanych. Do czynników behawioralnych zalicza się m.in.:

  • współczynnik odrzuceń (sesja obejmująca tylko jedną stronę),
  • czas spędzony na stronie,
  • liczba podstron na sesję,
  • CTR danego słowa kluczowego,
  • CTR całej domeny,
  • wejścia bezpośrednie,
  • powtarzalność wejść,
  • liczbę komentarzy,
  • dwell time (czas pomiędzy kliknięciem, a powrotem do wyników wyszukiwania).

Social signals

Linki nofollow z portali społecznościowych nie mają wpływu na pozycjonowanie, ale efektywna kampania reklamowa w social media pozwala zdobyć linki z atrybutem dofollow. Najwięcej korzyści dają sytuacje, w których użytkownicy dzielą się między sobą odsyłaczami do np. polecanych produktów.

Lokalizacja

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo ważnym kryterium, ponieważ klienci często szukają informacji o przedsiębiorstwach i innych miejscach z najbliższego otoczenia. Algorytmy Google wykorzystują dane z GPS używanego urządzenia, przedstawiając wyniki np. z miasta, w którym akurat znajduje się użytkownik.

Nasze usługi

Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić! Zapoznaj się z ofertą naszych usług związanych z pozycjonowaniem i SEO:

Pozycjonowanie stron internetowych

Audyt SEO

Przeprowadzamy szczegółowy audyt SEO, oceniając czynniki weryfikowane przez algorytmy Google. Sprawdzamy poziom optymalizacji strony, a następnie sugerujemy, co trzeba zmienić lub udoskonalić, tak by była lepiej przystosowana do wymogów wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron internetowych

Strategia SEO

Na podstawie wstępnej analizy przygotowujemy spersonalizowaną, odpowiednio dostosowaną strategię SEO. Planujemy długofalowe działania, które w efekcie doprowadzą do poprawy widoczności strony oraz zwiększenia ruchu i konwersji.
Pozycjonowanie stron internetowych

Optymalizacja on-site

Przeprowadzamy optymalizację on-site, wprowadzając niezbędne zmiany pod kątem technicznym. Dostosowujemy również jakość oraz formę publikowanych treści, tak by były jak najbardziej wartościowe i przystępne. Zazwyczaj optymalizacja odbywa się na podstawie przeprowadzonego wcześniej audytu
Pozycjonowanie stron internetowych

Content plan

Tworzymy zaawansowany plan tworzenia contentu, który faktycznie ma wpływ na pozycjonowanie. Przeprowadzamy wnikliwe analizy, dzięki którym zyskujemy niezbędne dane na temat tego, jakie treści warto publikować.
Pozycjonowanie stron internetowych

Link-building

Zdobywamy wartościowe linki zewnętrzne, które mają realny wpływ na pozycję strony. Tworzymy artykuły sponsorowane, pomagamy nawiązać współpracę z innymi firmami, a także realizujemy strategie pozwalające uzyskać linki naturalne.
Pozycjonowanie stron internetowych

Content Marketing

Tworzymy wartościowe teksty content marketingowe, które pomagają przyciągnąć oraz utrzymać uwagę potencjalnych klientów. Świadczymy różnorodne usługi z zakresu copywritingu SEO, mającego ogromny wpływ na pozycjonowanie.

Na czym polega proces pozycjonowania stron w Premium Digital?

Jako doświadczeni specjaliści z zakresu pozycjonowania naszą współpracę zaczynamy od analizy sytuacji Klienta oraz weryfikacji jego potrzeb biznesowych. Tworzymy odpowiednią strategię SEO, dostosowaną do indywidualnych celów firmy. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że każdy przypadek jest inny – czasami można np. zrezygnować z pewnych działań, bo nie są po prostu potrzebne lub opłacalne. Nie ma uniwersalnego przepisu na pozycjonowanie, dlatego do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie.

Strategię układamy przy współpracy z klientem biorąc pod uwagę potrzeby firmy oraz określone cele, dlatego tak duży nacisk kładziemy na początkową rozmowę, dzięki której możemy dobrać odpowiednią strategię.

Analiza

Zanim przystąpimy do działania, uważnie zapoznajemy się z sytuacją. Weryfikujemy stan strony oraz jej historię albo poznajemy oczekiwania co do jej przyszłej formy. W ten sposób możemy najlepiej zrozumieć zlecenie oraz zaplanować kolejne działania. Dzięki temu w trakcie pracy nic nas nie zaskoczy, a obrana strategia będzie miała największe szanse na powodzenie.

Czym jest analiza SEO?

Analiza SEO polega na przeprowadzeniu szeregu badań i testów, które pozwalają ocenić, w jakiej aktualnie jest kondycji oraz jakie działania SEO były podjęte, w jaki sposób należy przygotować stronę, by mogła osiągnąć wysoką pozycję. Najważniejsze informacje oraz wnioski uzyskujemy korzystając z nowoczesnych narzędzi i programów do analizy SEO.

Słowa kluczowe a analiza SEO

Analiza słów kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów tego procesu. Dzięki niemu można zidentyfikować terminy oraz wyrażenia, które są wpisywane przez użytkowników szukających konkretnych stron w Sieci. Mając świadomość tego, jakie frazy są najczęściej wykorzystywane przez grupę docelową, można odpowiednio dostosować publikowane treści.

Analiza konkurencji SEO

Kolejnym ważnym zagadnieniem jest analiza konkurencji SEO. Pomaga uzyskać wiele cennych informacji, które można wykorzystać podczas tworzenia własnej strategii działania. Obserwowanie bezpośredniej konkurencji pozwala sprawdzić, jakie działania są najskuteczniejsze, które frazy najlepiej się sprawdzają i mogą przynieść wartościowy ruch. Na podstawie badań przeprowadzanych za pomocą specjalnych programów SEO da się również oszacować budżet potrzebny na realizację zlecenia.

Analiza SEO w Premium Digital

Do wykonywanych przez nas działań z zakresu analizy SEO zalicza się:

  • audyt istniejących treści,
  • analiza konkurencji,
  • ocena potencjału,
  • znalezienie grupy docelowej,
  • oszacowanie opłacalności usługi oraz jej kosztów,
  • oszacowanie przyrostu w czasie.

Dokładamy wszelkich starań, by jak najlepiej przygotować się do wykonania zlecenia oraz dokładnie, w przejrzysty sposób przedstawiamy wszystkie wyciągnięte przez nas wnioski.

Strategia SEO

Po zebraniu niezbędnych danych możemy przystąpić do przygotowania szczegółowego planu działania. Tworzymy koncepcję dostosowaną do aktualnej sytuacji, realnych możliwości, a także Twoich oczekiwań.

Czym jest strategia SEO?

Strategia SEO to kompleksowy, długofalowy plan, który ma na celu doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje rozmaite działania z zakresu SEO i optymalizacji witryny, ale też przygotowywania personalizowanych treści, prowadzenia kampanii w social media itp.

Rodzaje strategii SEO

Ponieważ nie ma jednego przepisu na skuteczne pozycjonowanie, wyróżnia się kilka rodzajów strategii SEO, m.in.:

  • ogólnopolskie – mające zwiększyć widoczność strony dla użytkowników z całej Polski;
  • SEO lokalne – pomagające trafić do klientów z najbliższej okolicy, np. danego miasta;
  • sezonowe – zwiększające widoczność strony w danym okresie, np. przed świętami Bożego Narodzenia;
  • zagraniczne – przyczyniające się do lepszego pozycjonowania strony dla użytkowników z zagranicy;
  • SEO PR – prowadzenie działań off-site, umożliwiających lepsze pozycjonowanie strony oraz poprawę wizerunku marki.
  • Brand awarness – strategie nakierowane na budowanie rozpoznawalności i wizerunku w branży

Jako doświadczeni specjaliści zawsze dobieramy najlepszy wariant. Odpowiednio dostosowujemy się do Twoich potrzeb i warunków, tak byś mógł osiągnąć optymalne efekty.

Strategia SEO w Premium Digital

Tworząc strategię SEO bierzemy pod uwagę m.in.:

  • architekturę strony (zagadnienia techniczne),
  • architekturę informacji (publikowane treści),
  • content plan,
  • ilość linków zewnętrznych.

Planujemy kolejne działania na podstawie wykonanych wcześniej analiz, co zwiększa szansę na powodzenie oraz pomaga możliwie najszybciej uzyskać satysfakcjonujące rezultaty.

Optymalizacja strony www

W pozycjonowaniu ogromne znaczenie ma optymalizacja seo strony internetowej, czyli przystosowanie jej do wymogów wyszukiwarki. Wiąże się z rozmaitymi działaniami on-site, które mają bezpośredni wpływ na jej widoczność w wynikach. W ten sposób można sprawić, że witryna jest po prostu wyżej rankowana przez algorytmy Google.

Czym jest optymalizacja strony www?

Optymalizacja strony www to edycja kodu źródłowego witryny, która ma doprowadzić do tego, by jak najlepiej spełniała wymogi algorytmów wyszukiwarek internetowych oraz oczekiwania użytkowników. Polega m.in. na eliminacji błędów technicznych, przystosowaniu parametrów do urządzeń mobilnych czy odpowiednim zaaranżowaniu elementów graficznych.

Dlaczego optymalizacja strony www jest taka ważna?

Niezoptymalizowana strona nie może zostać odpowiednio wypozycjonowana. Kwestie techniczne to absolutna podstawa. Nawet jeśli umieścisz na stronie wartościowe, przydatne, unikalne treści, działania SEO i tak mogą być nieefektywne. Przez to inwestując w nie stracisz tylko czas oraz pieniądze.

Optymalizacja strony www w Premium Digital

W ramach optymalizacji strony www w Premium Digital zajmujemy się m.in.:

  • optymalizacją treści (w oparciu o specjalistyczne programy, takie jak np. Surfer SEO):
  • dopasowaniem znaczników META,
  • rozmieszczeniem słów kluczowych,
  • doborem adekwatnych nagłówków,
  • aranżacją menu i innych elementów nawigacyjnych,
  • ustawianiem atrybutu alt dla elementów graficznych oraz innych multimediów,
  • linkowaniem wewnętrznym,
  • optymalizacją techniczną:
  • zmianą architektury strony,
  • eliminowaniem błędów (np. 404),
  • usuwaniem duplikacji (np. przekierowania 301),
  • poprawą czasu ładowania strony,
  • przystosowaniem wyświetlania na formacie desktop i mobile.

Przeprowadzamy audyt, znajdujemy problemy oraz przedstawiamy gotowe rozwiązania. Dzięki nam nie tylko roboty indeksujące będą łatwiej trafiać na Twoją stronę, ale też będzie ona ogólnie lepiej odbierana przez użytkowników.

Link-building

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania są linki zewnętrzne, pozyskiwane na drodze współpracy z innymi jednostkami, a także zdobywane w sposób naturalny. Zwiększają wiarygodność strony, jeśli pochodzą z portali tematycznie powiązanych.

Czym jest link-building?

Link to odsyłacz, po którego kliknięciu zostaje się przeniesionym w inne miejsce. Może być umieszczony w tekście w sposób naturalny albo pod anchorem (fraza, pod którą ukryty jest odnośnik), bannerem, grafiką itp.

Link-building to proces polegający na umieszczaniu linków prowadzących do Twojej strony na zewnętrznych witrynach, przyczyniający się do poprawienia pozycji w wyszukiwarce, a także zwiększenia ruchu. Algorytmy pozytywnie oceniają odnośniki pochodzące z witryn o podobnej tematyce, ponieważ generują naturalne wyniki.

Rola linków w pozycjonowaniu

Linkowanie zewnętrzne jest jednym z kluczowych elementów pozycjonowania. Znaczenie ma nie ilość, ale jakość pozyskanych odnośników, dlatego link-building jest zaawansowanym procesem. Hiperłącza można zdobyć na wiele różnych sposobów, poprzez np.

  • artykuły sponsorowane;
  • naturalne pozyskiwanie linków
  • wymiany partnerskie
  • system poleceń
  • katalogi
  • fora internetowe
  • strony tematyczne
  • portale społecznościowe

Link-building w Premium Digital

Link-building w Premium Digital jest realizowany na najwyższym poziomie:

  • dostarczamy plan link-buildingowy z planem wydawniczym,
  • wdrażamy niezbędne działania i nawiązujemy współprace,
  • prowadzimy rozbudowane, długofalowe kampanie link-buildingowe,
  • układamy odpowiednie strategie link buildingowe dopasowane do biznesu klienta.

Pozyskujemy wartościowe odsyłacze, które mają realny wpływ na pozycjonowanie. Nie korzystamy z własnych, sztucznie stworzonych stron zapleczowych czy innych praktyk, które mogą być traktowane jako nadużycia. Dzięki nam Twoja strona będzie polecana i wspominana w Sieci w sposób, który pomoże Ci skutecznie zwiększyć widoczność oraz zdobyć nowych klientów.

Content

W ostatnich latach algorytmy Google coraz bardziej zaczynają zwracać uwagę na jakość treści publikowanych na stronach. Ponieważ rośnie rola optymalizacji witryn, powinieneś wypełniać je zawartością wartościową zarówno dla Twoich klientów, jak i robotów Google.

Czym jest SEO content?

SEO content to treści, które są przede wszystkim dostosowane do potrzeb odbiorców, ale w dużym stopniu uwzględniają także wymogi wyszukiwarek. Aby dobrze wypozycjonować stronę, trzeba zadbać o harmonię pomiędzy kwestiami technicznymi oraz merytorycznymi.

Dlaczego SEO content jest ważny w pozycjonowaniu?

Wartościowy content to treści, które są merytoryczne, oryginalne (niezduplikowane, niesplagiatowane) oraz powiązane tematycznie z profilem strony. Rozwój technologii NLP sprawia, że algorytmy Google coraz lepiej rozpoznają język naturalny i są w stanie ocenić wartość publikowanych materiałów. Jeśli jednak chce się osiągnąć najlepsze efekty, trzeba dodatkowo zadbać o odpowiednią liczbę znaków, a także właściwe nasycenie frazami kluczowymi. Tak przygotowane treści to właśnie tzw. SEO content, który jest najlepiej indeksowany przez roboty Google.

SEO content w Premium Digital

Dostarczając SEO content w Premium Digital oferujemy:

  • rozbudowany plan contentowy,
  • szczegółowy plan pisania tekstów,
  • usługi doświadczonych SEO copywriterów.

Przygotowujemy treści, które doskonale wypełniają oraz uzupełniają Twoją stronę. Dzięki temu staje się atrakcyjna dla algorytmów wyszukiwarki i wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach. Do tego jest też po prostu wartościowa dla Twoich klientów, co pomaga przekonać ich do konwersji oraz ma niebagatelny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Monitoring oraz analiza postępów działań pozycjonerskich

Pozycjonowanie to długotrwały proces, dlatego wymaga stałego nadzoru. Jedynie kontrolując jego postępy można ocenić, czy zastosowane metody są najbardziej rentowne. Często w trakcie da się odkryć nowe możliwości i ukryty potencjał, dlatego zawsze staramy się trzymać rękę na pulsie.

Czym jest monitoring oraz analiza postępów działań pozycjonerskich?

Monitoring oraz analiza postępów działań pozycjonerskich polegają na stałej obserwacji realizowanych zadań oraz prowadzeniu rozmaitych badań i testów, pozwalających ocenić dotychczas osiągane efekty. Warto sprawdzać m.in. wybrane słowa kluczowe oraz popularne frazy, by być w stanie poprawiać swoją widoczność, a także utrzymać dobrą pozycję.

Dlaczego monitoring oraz analiza są ważne w kontekście SEO?

Monitoring oraz analiza są niezwykle ważne w kontekście SEO, ponieważ działania związane z pozycjonowaniem często muszą być dostosowywane na bieżąco – nie ma jednego przepisu na to, jak osiągnąć dobre wyniki. W ten sposób sprawdza się również, czy wdrożona strategia jest opłacalna oraz wyłapuje się ewentualne niedociągnięcia. Nie da się od razu przygotować idealnego planu działania, dlatego najważniejsze jest, by być w stanie sprawnie go udoskonalać.

Monitoring oraz analiza postępów pozycjonowania w Digital Premium

Monitoring oraz analiza postępów pozycjonowania w Digital premium obejmują:

  • kontrolę prowadzonych przez nas działań,
  • analizę działań konkurencji,
  • audyt pracy innej agencji SEO.

Z naszą pomocą możesz nie tylko w pełni świadomie wypozycjonować swoją stronę, ale też mieć na uwadze to, jak robi to Twoja konkurencja. Zawsze działamy w pełni transparentnie oraz dokładnie wyjaśniamy, czym się zajmujemy. Uważnie prowadzimy Cię przez cały proces albo sprawdzamy, jak radzi sobie z nim inna wynajęta przez Ciebie agencja. Jeśli masz wątpliwości co do jej pracy, skontaktuj się z nami – pomożemy Ci realnie ocenić sytuację.

Raportowanie

Współpraca powinna opierać się na transparentności. Zwykłe zapewnienia o planowanych wynikach nie wystarczą – potrzebne są twarde dane. Regularnie dostarczane raporty pomagają ocenić jakość współpracy oraz wspierają przyszłe procesy decyzyjne.

Czym jest raport SEO?

Raport SEO to szczegółowe sprawozdanie z prac wykonanych w ostatnim czasie i/lub dokładne przedstawienie aktualnej sytuacji. Zwykle wykonuje się go już na początku, w ramach rozeznania – pomaga określić potencjał witryny, odkryć dostępne możliwości oraz wyznaczyć realne cele. W oparciu o niego ocenia się dalsze działania, cykliczne realizując kolejne sprawozdania. Mogą być przedstawiane co miesiąc, kwartał lub według innego wcześniej ustalonego harmonogramu. Raz na rok przygotowuje się także zbiorczy raport, podsumowujący dotychczasowe wyniki.

Co powinien zawierać raport SEO?

Raport SEO może zawierać różne dane i ich przedstawienia. Zazwyczaj można jednak w nim znaleźć m.in.:

  • analizę kodu strony oraz pracy serwera,
  • błędy w serwisie,
  • analizę contentu strony,
  • zaindeksowane strony,
  • dane na temat zachowania strony w wyszukiwarce Google,
  • analizy zachowania użytkowników,
  • informacje o liczbie pozycjonowanych fraz,
  • dane na temat linkowania wewnętrznego,
  • informacje o liczbie wpisów na social media,
  • analizę linków przychodzących.

Dodatkowo w raporcie SEO mogą znaleźć się także dane na temat bezpośredniej konkurencji oraz inne istotne informacje, które mają znaczenie w danej sytuacji.

Raportowanie SEO w Premium Digital

Raportowanie SEO w Premium Digital to:

  • opracowany w Google Data Studio interaktywny raport pełen danych i wykresów, dostępny 24/7,
  • comiesięczna aktualizacja danych wraz opisem naszych działań
  • zintegrowane dane pochodzące z zewnętrznych, niezależnych narzędzi: Google Search Console, Google Analitics, Senuto i Ahrefs
  • monitoring fraz kluczowych ważnych dla Twojej działalności – można prześledzić jak domena radzi sobie na wybranych frazach dzień po dniu,
  • monitoring konkurencji, dzięki któremu dowiesz się jak sobie radzisz na ich tle,
  • dostęp do linków, które pozyskaliśmy dla domeny
  • możliwość całościowego spojrzenia na strategię marketingową Twojej firmy w Internecie,

Działamy w pełni jawnie, ponieważ zależy nam na transparentności. Przez całą współpracę masz wgląd w to, czym się zajmujemy oraz jakie osiągamy efekty. Masz pełną kontrolę nad tym, co się dzieje, dlatego wiesz, że warto było nam zaufać.

Case Studies

Jak weryfikować postępy kampanii SEO?

Postępy kampanii SEO można na bieżąco weryfikować za pomocą specjalnych narzędzi, w szczególności darmowych aplikacji od Google, m.in. Google Analytics czy Google Search Console. Agencja SEO powinna dodatkowo dostarczać szczegółowe raporty oraz regularnie zdawać relacje z prac. Masz podejrzenia, że zatrudniona przez Ciebie firma nie dotrzymuje warunków umowy? Skorzystaj z profesjonalnych programów takich jak np. Senuto czy SEMrush albo od razu zwróć się do specjalistów.

Posiadamy odpowiednią wiedzę, doświadczenia oraz narzędzia, które są pomocne w pracy, ale też pozwalają nam ocenić działalność naszej konkurencji. Sprawdź, czy kampania SEO, w którą zainwestowałeś, rzeczywiście jest skuteczna. Zmierzymy dla Ciebie efektywność działań zatrudnionej agencji oraz realnie je ocenimy, by w razie potrzeby ochronić Cię przed oszustami.

Z jakich narzędzi SEO korzystamy?

Google Search Console (GSC)

Google Search Console to bezpłatna usługa Google, dzięki której da się monitorować pozycję strony w wynikach wyszukiwarki. Za pomocą przejrzystych raportów przedstawia, jak roboty Google indeksują treści, a także wykrywa nieprawidłowości, odnajduje możliwości optymalizacji itp. Narzędzie to pozwala m.in. analizować błędy 404, wykrywać nieprawidłową implementację danych strukturalnych, weryfikować niezaindeksowane linki, a także sprawdzać słowa kluczowe odpowiadające za ruch organiczny.

Ahrefs

Ahrefs to narzędzie przeznaczone do analizowania profilu linkowania, czyli jednego z najważniejszych czynników rankingowych Google. Pomaga zebrać informacje o linkach przychodzących, mierząc ich parametry oraz jakość. Z pomocą tej aplikacji da się również obserwować konkurencję – pozwala m.in. badać ruch organiczny przez monitorowanie słów kluczowych najlepiej pozycjonujących podobne strony, a także sprawdza, jakie witryny prowadzą skuteczny link-building.

Surfer SEO

Surfer SEO to narzędzie wspierające optymalizację stron. Przedstawia szczegółowe statystyki dla konkretnych czynników rankingowych Google. Analizuje aktualne wyniki dla pierwszych pięćdziesięciu pozycji w wyszukiwarce występujących dla wybranej frazy, przez co pomaga lepiej obserwować działania konkurencji oraz optymalnie dostosować własną strategię SEO. Dostarcza wiele cennych danych, które można wykorzystać podczas przygotowywania treści czy przerabiania architektury witryny.

Senuto

Senuto to aplikacja analityczna kompleksowo wspierająca działania SEO. Składa się z dwóch narzędzi: Platformy Senuto (przeznaczona do analizy stron oraz kreowania strategii działania) oraz Senuto Enterprise (pomagające znajdować indywidualne rozwiązania). Dzięki tym programom można przeprowadzić m.in. analizę widoczności, linkowania wewnętrznego czy działań konkurencji, ale też monitoring pozycji fraz kluczowych, porównanie wyników SERP dla poszczególnych fraz itp.

Google Analytics (GA)

Google Analytics to darmowe narzędzie udostępnione przez Google, przeznaczone do analizy m.in. statystyk ruchu na stronie, zachowania odwiedzających czy przychodów generowanych przez konwersje. Dostarcza raporty w czasie rzeczywistym, dając dostęp do cennych, szczegółowych danych. Jest pomocne podczas tworzenia strategii SEO, ale też w trakcie jej monitorowania. Pozwala sprawdzić np. dane demograficzne odwiedzających, najczęściej odwiedzane strony, średni czas sesji czy współczynnik odrzuceń.

Google Data Studio

Google Data Studio to narzędzie online do konwertowania danych na interaktywne, konfigurowalne raporty informacyjne. We współpracy z Google Analytics tworzy przejrzyste sprawozdania w formie wykresów, tabeli itp. Pozwala w szybki, przystępny i estetyczny sposób prezentować najważniejsze dane związane z postępami pozycjonowania. Z jego pomocą można w najlepszej formie przedstawiać szczegółowe raporty adekwatnie oddające aktualną sytuację, tak by całość była zrozumiała nie tylko dla specjalistów SEO.

SEMrush

SEMrush to narzędzie pomagające mierzyć wyniki kampanii SEO i SEM za pomocą ponad 50 narzędzi. Dzięki niemu da się sprawdzić m.in. efektywność wyszukiwania organicznego, ruch strony, backlinki, błędy na witrynie, potencjał fraz kluczowych czy profil linków przychodzących i wychodzących. Na bieżąco generuje niezależne statystyki oraz raporty. Jest równie przydatny w monitorowaniu własnej pracy, jak i działań konkurencji.

Sitebulb

Sitebulb to aplikacja dostarczająca niezbędne informacje na temat strony, pracująca również na danych pobranych z Google Analytics oraz Google Search Console. Aplikacja tego typu to tzw. crawler, czyli moduł, który zbiera informacje techniczne o adresach URL kolejno odwiedzanych przez roboty. Sprawdza m.in. tagowanie, strukturę nagłówków, indeksowanie, przekierowania, linki kanoniczne, szybkość ładowania czy dostosowanie pod kątem urządzeń mobilnych.

Screaming Frog

Screaming Frog SEO Spider Tool to kolejny crawler, którego zadaniem jest sprawdzanie strony w celu analizy jej struktury oraz innych elementów mających wpływ na SEO. Skanuje wszystkie podstrony danej witryny, a także współpracuje z Google Analytics i Google Search Console. Z jego pomocą da się łatwo wykryć rozmaite nieprawidłowości, np. złe znaczniki META, zduplikowane treści, niewłaściwe przekierowania czy błędy 404.

Answer The Public

Answer The Public to narzędzie SEO, które dla dowolnego zapytania generuje różne kombinacje słów kluczowych oraz wyszukuje przykłady formułowanych pytań w wyszukiwarce (na podstawie automatycznych podpowiedzi). Pomaga sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy starają się znaleźć konkretne treści za pomocą Google – jest powszechnie wykorzystywany do wyszukiwania zapytań long tail w różnych językach. Stanowi ogromne wsparcie podczas tworzenia i optymalizowania treści.

MOZ

MOZ to popularne narzędzie łączące wiele funkcjonalności, pozwalające monitorować rozmaite parametry strony. Z jego pomocą można badać m.in. linki przychodzące, page authority czy spam score. Stosując je da się sprawnie przeanalizować moc oraz potencjał witryn w SERP, prezentując wyniki w przedziale 0-100. Daje również możliwość wyselekcjonowania linków zewnętrznych, które nie zostały jeszcze połączone z domeną (posiada bazę 35,5 biliona odnośników).

Majestic

Majestic SEO to aplikacja będąca jednym z najpopularniejszych narzędzi do analizy link-buildingu. Z jej pomocą można sprawdzić źródła linków nie tylko na własnej stronie, ale też na witrynach konkurencji. Prezentuje wszystkie backlinki przypisane do danego adresu albo odnośniki z ostatnich 30 dni. W praktyce jest też o wiele skuteczniejsze nawet od narzędzi Google. Aplikacja generuje również przejrzyste raporty związane z daną stroną internetową.

Google Sheets (Arkusze Google)

Google Sheets (Arkusze Google) to aplikacja online oferowana przez Google, przeznaczona do tworzenia i formatowania arkuszy kalkulacyjnych. Gotowe dokumenty można wygodnie udostępniać wielu osobom, które dzięki systemowi uprawnień mają do nich wgląd lub mogą je modyfikować. Z pomocą tego narzędzia da się tworzyć interaktywne raporty, by na bieżąco przekazywać najważniejsze dane o postępach prac związanych z SEO.

Dlaczego warto postawić na profesjonalistów niż pozycjonować samemu?

Często się mówi, że wynajęcie profesjonalisty lub eksperta jest kosztowne. My mówimy poczekaj, aż zatrudnisz amatora, albo zaczniesz robić to samemu.

W Internecie można znaleźć wiele poradników na temat SEO i pozycjonowania, dlatego niektórym wydaje się, że mogą bez problemu sami zająć się tymi kwestiami. W praktyce o pewne podstawy rzeczywiście da się z powodzeniem zadbać bez wsparcia profesjonalistów, ale wdrażanie jakichkolwiek bardziej zaawansowanych działań jest zdecydowanie nieopłacalne i zbyt ryzykowne.

Samodzielnie zajmując się pozycjonowaniem można przypadkiem m.in.:

  • uszkodzić witrynę (np. pogorszyć jej optymalizację),
  • usunąć cenne treści (np. skasować materiały, które miały akurat pozytywny wpływ na SEO),
  • osiągnąć odwrotne skutki (np. zastosować niedopuszczalne praktyki, które doprowadzą do zmniejszenia widoczności strony czy nawet nałożenia kar),
  • narazić się na straty finansowe (np. wywołać problemy, których naprawa będzie wiązała się z dużymi wydatkami).

Nawiązując współpracę z doświadczoną agencją możesz w najwygodniejszy, najszybszy oraz najbardziej rentowny sposób zainwestować w optymalizację i pozycjonowanie strony. Powierzając związane z nimi zadania wykwalifikowanym specjalistom masz pewność, że uzyskasz satysfakcjonujące efekty. Nie ma sensu ryzykować, ponieważ możesz przez to tylko niepotrzebnie stracić czas i pieniądze. Rozsądniej od razu przeznaczyć je na cel, który przyniesie Ci wymierne korzyści. Pomożemy Ci w pełni wykorzystać potencjał Twojej witryny, by osiągnęła możliwie najlepszą pozycję SERP oraz skutecznie przyciągnęła klientów.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony? Dlaczego nie mamy cennika?

Proces pozycjonowania stron internetowych zawsze wygląda inaczej, ponieważ każde zlecenie jest wyjątkowe. Znaczenie mają nie tylko wymogi, oczekiwania oraz możliwości danego Klienta, ale też specyfika branży, jaką reprezentuje. Z tego względu nie posiadamy cennika – jednostkowo wyceniamy realizację, odpowiednio oceniając jej budżet.

Podczas wyceny SEO uwzględniamy m.in.:

  • audyt,
  • przygotowanie strategii SEO,
  • plan pisania tekstów oraz tworzenie samych treści,
  • link-building,
  • monitoring działań,
  • godziny pracy specjalistów oraz programistów,
  • koszty korzystania z płatnych narzędzi,
  • wykonane analizy.

Każdego Klienta traktujemy w pełni indywidualnie, starając się ustalić możliwie najlepsze warunki współpracy. Próbujemy znaleźć optymalne rozwiązanie w każdej sytuacji, by móc zagwarantować satysfakcjonujące efekty.

Dlaczego ceny pozycjonowania strony może się znacznie różnić w różnych agencjach SEO?

Agencje zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych często proponują skrajnie różne stawki. Jest to spowodowane głównie tym, że wiele z nich żeruje na niewiedzy swoich klientów, stosując praktyki Grey Hat SEO czy nawet Black Hat SEO. Są to działania, które stanowią mniejsze lub większe nadużycia i w niewłaściwy sposób wykorzystują działanie algorytmów Google.

Wśród nieuczciwych praktyk, których dopuszczają się agencje SEO, można wymienić m.in.:

  • podpinanie własnych stron zapleczowych pod domeny,
  • tworzenie niezoptymalizowanych albo splagiatowanych tekstów,
  • keyword stuffing (nadużywanie słów kluczowych),
  • ukryte przekierowania 301 (np. przenoszące na ukryte strony ze spamem),
  • naliczanie ukrytych opłat lub pobieranie ich na wyrost (np. za uruchomienie wizytówki Google, co można zrobić za darmo).

Zbyt niskie ceny powinny być niepokojące, ponieważ zazwyczaj świadczą o jakości oferowanych usług. Nie powinno się też nawiązywać współpracy z agencjami oferującymi opłaty za efekt. Pozycjonowanie zajmuje wiele czasu, a także jest przedsięwzięciem wymagającym zaangażowania przynajmniej kilku specjalistów (m.in. SEOwców, programistów, copywriterów). Niektóre agencje po osiągnięciu pierwszych niewielkich pozytywnych wyników mogą przestać rozwijać projekt, co w rezultacie nie przyniesie oczekiwanych skutków.

Jeśli chcesz mieć pewność, że otrzymasz rozsądną, sprawiedliwą wycenę, zwróć się do doświadczonych specjalistów nastawionych na przejrzystą współpracę opartą na obopólnym zaufaniu i szacunku. Premium Digital gwarantuje obsługę na najwyższym poziomie na wszystkich etapach realizacji zlecenia.

Czym kierować się w wyborze agencji SEO?

Wybierając agencję SEO powinieneś zwrócić uwagę na kilka najważniejszych kwestii. Kilka cech pozwala ocenić, czy daną firmę można obdarzyć zaufaniem. Przede wszystkim znaczenie mają:

  • staż na rynku,
  • doświadczenie w pozycjonowaniu stron w konkretnej branży,
  • własne zaplecze linkowe,
  • wykorzystywane narzędzia,
  • kompleksowe podejście do pozycjonowania (nie tylko SEO),
  • przejrzyste warunki współpracy,
  • czas trwania umowy,
  • dogodny model rozliczenia.

W Premium Digital spełniamy wszystkie oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Wspólnie ustalamy cele oraz dokładamy wszelkich starań, by je osiągnąć. Nasz zespół tworzą prawdziwi pasjonaci, którzy z powodzeniem w praktyce wykorzystują swoją wiedzę, doświadczenie oraz umiejętności. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, wybierz profesjonalistów, którzy w pełni zaangażują się w zlecenie i będą Ci towarzyszyć od początku, do samego końca.

Zbyt niskie ceny powinny być niepokojące, ponieważ zazwyczaj świadczą o jakości oferowanych usług. Nie powinno się też nawiązywać współpracy z agencjami oferującymi opłaty za efekt. Pozycjonowanie zajmuje wiele czasu, a także jest przedsięwzięciem wymagającym zaangażowania przynajmniej kilku specjalistów (m.in. SEOwców, programistów, copywriterów). Niektóre agencje po osiągnięciu pierwszych niewielkich pozytywnych wyników mogą przestać rozwijać projekt, co w rezultacie nie przyniesie oczekiwanych skutków.

Jeśli chcesz mieć pewność, że otrzymasz rozsądną, sprawiedliwą wycenę, zwróć się do doświadczonych specjalistów nastawionych na przejrzystą współpracę opartą na obopólnym zaufaniu i szacunku. Premium Digital gwarantuje obsługę na najwyższym poziomie na wszystkich etapach realizacji zlecenia.

Skuteczne i profesjonalne pozycjonowanie w agencji Premium Digital. Dlaczego warto nas wybrać?

Twoja strona internetowa jest Twoją wizytówką. Zadbaj o to, by godnie Cię reprezentowała, a przy tym była jak najbardziej funkcjonalna. Możemy sprawić, że będzie przynosić Ci możliwie najwięcej korzyści. Zapewnimy Ci wielowymiarowe wsparcie niezależnie od tego, czy posiadasz już witrynę, czy dopiero planujesz ją stworzyć.

Dlaczego warto wybrać Premium Digital? Oferujemy:

  • wieloletnie doświadczenie w branży,
  • kompleksowe wsparcie,
  • jasne zasady współpracy,
  • pełną transparentność w działaniu,
  • najnowocześniejsze, najskuteczniejsze metody oraz narzędzia,
  • najwyższą jakość obsługi.

Zapoznaj się z naszą ofertą i nie czekaj dłużej – nie pozwól, by Twoja konkurencja Cię wyprzedziła. Masz jakieś pytania albo wątpliwości? Skontaktuj się z nami, a wszystko dokładnie Ci wyjaśnimy. Powierz swoją stronę w dobre ręce, by jak najlepiej rozwijać swoją działalność w Internecie i osiągać największe korzyści!

Jesteśmy dostępni w miastach:

 

    Interesuje mnie

    Imię

    Telefon

    Treść wiadomości

    Adres e-mail

    Zapoznałem się i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z polityką prywatności

    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby wysłać zapytanie

     
    Spokojnie, nie wysyłamy spamu i nie
    dzwonimy o 6 rano.

      Interesuje mnie

      Imię

      Telefon

      Treść wiadomości

      Adres e-mail

      Zapoznałem się i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z polityką prywatności

      Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
      aby wysłać zapytanie

      Spokojnie, nie wysyłąmy spamu i nie
      dzwonimy o 6 rano.