Wdrożenie Google Analytics 4
O czym się dowiesz z tego artykułu
Nie trać czasu, zgłoś się do nas i zapewnij sobie bezpieczną migrację do GA4
01.07.2023r. Universal Analytics przestaje zbierać dane.
Wykorzystaj potencjał Google Analytics 4.
Dlaczego warto wdrożyć Google Analytics 4?
- od 1.07.2023 Universal Analytics, przestanie zbierać dane. Warto już teraz rozpocząć gromadzenie informacji w GA4, aby w przyszłości zachować możliwość porównywania okresów rok do roku. Historyczne dane będą natomiast dostępne tylko do 31.12.2023r.
- w maju 2022 roku Google zmienił zasady i wszystkie konta, które kierują reklamy na teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Wielkiej Brytanii muszą posiadać wdrożony Tryb Uzyskiwanie Zgody Google.
Co Twoja firma zyska dzięki wdrożeniu GA4?
Audyt bieżącej sytuacji
Wiemy, że sklep internetowy, wymaga mierzenia innych danych niż landing page generujący leady. Dlatego każde nasze wdrożenie poprzedzone jest analizą biznesową. Dzięki temu możemy dopasować metryki pomiarowe indywidualnie dla Twojej organizacji.
Spersonalizowana konfiguracja
Odpowiednio dobierzemy konfigurację Google Analytics, tak aby umożliwić Ci obserwację realizacji celów. Monitorowanie w czasie rzeczywistym może przełożyć się na podejmowanie trafnych decyzji, bazujących na pozyskanych metrykach.
Rzetelne dane
Analiza procesów w organizacji opierająca się na błędnie zbieranych danych nie ma sensu. Tylko wiarygodne dane zapewnią Ci możliwość podejmowania trafnych decyzji. Poprawne, rzetelne i dobre jakościowo dane to fundament każdej pragnącej rozwoju organizacji. Wiedza o metrykach, które są śledzone w GA4 może przyczynić się do zwielokrotnienia zysków Twojej organizacji.
Spełnione wymogi prawne
Brak wdrożonego trybu uzyskiwania zgody w przypadku prowadzenia działań reklamowych lub gromadzenia danych może wiązać się z wysokimi karami. Problem może występować również w przypadku gdy będziemy chcieli prowadzić działania reklamowe, ponieważ Google może blokować reklamodawców, którzy nie posiadają wdrożonego trybu uzyskiwania zgody.
Proces wdrożenia Google Analytics 4
-
Analiza
Analiza Twojego biznesu to dopiero pierwszy krok w kierunku poprawnego wdrożenia analityki.
-
Audyt
Audyt dotychczasowych wdrożeń i konfiguracji pozwoli nam ocenić w jaki sposób do tej pory były gromadzone dane.
-
Ustalenie celów
Skuteczna strategia musi opierać się o wyznaczony cel, czyli punkcie odniesienia, według którego można zmierzyć swój sukces.
-
Założenie kont GA4, GTM, GSC
Jeżeli posiadasz już konta, ten krok będziemy mogli pominąć.
-
Konfiguracja GTM i wdrożenie dataLayer
Poprawnie skonfigurowane tagi to podstawa analityki. Dzięki dataLayer możliwe jest przekazywanie danych ze strony internetowej do Google Tag Managera. To kolejny krok do wdrożenia skutecznej analityki na Twojej stronie.
-
Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody
Dzięki temu będzie zbierać dane zgodnie z prawem.
-
Konfiguracja GA4
Tworzymy listy remarketingowe, ustalamy cele, konfiugurujemy zdarzenia, a także w pełni integrujemy Google Analytics 4 z Google Search Console, Google Ads.
-
Konfiguracja dashboardu w Data Studio oraz konsultacja końcowa
Przygotujemy dla Ciebie raport z najważniejszymi metrykami i pokażemy jak korzystać z Data Studio.
Czas trwania i koszty
Zarówno czas trwania procesu jak i koszt są zależne od skomplikowania wdrożenia. Im bardziej spersonalizowane dane będzie gromadzić Twoja firma tym bardziej oba czynniki będą rosnąć.
Czas wdrożenia
Czas wdrożenia zazwyczaj wynosi 5-10 dni
Koszt wdrożenia
Koszt wdrożenia zaczyna się od 2600zł
Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie
Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki. Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.
Zacznij swoją kampanię Google Ads
Skontaktuj się z nami i sprawdź jak możemy ja dla Ciebie rozwinąć 🚀