Content Marketing | Zbuduj z nami Twoje treści
 
Content marketing


Kreatywnie i profesjonalnie


Zadbaj o swój wizerunek w internecie


Zapytaj o ofertę

Content marketing - co to jest? Jakie korzyści przynosi?

Prowadząc firmę i działając w Internecie, w tym w mediach społecznościowych, zazwyczaj używamy content marketingu lub jego elementów. Jeśli jeszcze tego nie robisz, najwyższy czas to zmienić. Sprawdź, jak możesz zwiększyć swoje szanse sprzedaży, wytworzyć więź z marką i dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona nowych potencjalnych klientów!

Co to jest content marketing?

Czym jest content? To angielskie słowo oznaczające treść lub zawartość. W znaczeniu marketingowym rozumie się przez to rozmaite treści rozpowszechniane w Internecie. Najczęściej content utożsamia się ze słowem pisanym (różnego rodzaju tekstami, artykułami), ale może on również przybierać inne formy, np. infografik, wykresów, filmów, webinarów czy podcastów. Content marketing to więc inaczej marketing treści.

Co ważne, owe treści muszą odpowiadać na potrzeby odbiorców, być zgodne z ich zainteresowaniami, wartościowe i unikalne. Powielanie informacji dostępnych w innych miejscach nie ma większego sensu, a może wręcz zaszkodzić, jeśli będzie nosić znamiona plagiatu. Zadania contentowe mają bowiem wyraźny związek z SEO, a powielone treści to jeden z największych wrogów pozycjonowania. Natomiast ich wysoka jakość pozwala znacząco poprawić ranking strony. A zatem stawianie wyłącznie na ilość również nie jest właściwą drogą. Sztuka content marketingu jest dość wyrafinowana, dlatego zdecydowanie warto zaufać w tej materii ekspertom.

Cele content marketingu

Głównym celem działań content marketingowych jest przyciągnięcie użytkowników spełniających określone kryteria (targetu, grupy docelowej) i zatrzymanie ich na dłużej poprzez wytworzenie więzi z marką. Dlatego powinien się nim zainteresować każdy, kto stosuje lub chce stosować jakąkolwiek formę promocji. Jako przedsiębiorca czy twórca na pewno chcesz, by jak najwięcej osób Cię znalazło i doceniło. Być może stosujesz już reklamy w Internecie, ale nie przynoszą one oczekiwanych skutków? To dlatego, że wiele stosowanych dotychczas metod pozyskiwania odbiorców powoli odchodzi do lamusa. Konsumenci każdego dnia są niemal dosłownie bombardowani przekazem reklamowym, zarówno w Internecie, jak i poza nim. Dlatego wiele działań po prostu nie przynosi skutku. Marketing treści to jednak nie irytująca reklama, a coś zupełnie innego — odpowiedź na to, czego poszukują i oczekują odbiorcy!

Dokładne cele takich działań mogą być zróżnicowane. Powinno się je określić w ramach opracowanej strategii content marketingowej. Najczęściej obejmują:

  • pozyskanie nowych klientów,
  • zwiększenie świadomości marki,
  • budowanie pozycji eksperta w swojej branży,
  • ustabilizowanie lub wzmocnienie jej pozycji na rynku,
  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej,
  • poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce,
  • zwiększanie konwersji (sprzedaży),
  • promocja określonych produktów lub usług,
  • wzrost satysfakcji klientów,
  • wzrost liczby powracających klientów.

Dokładne określenie efektów, jakie chcesz uzyskać, pomoże w doborze stosowanych metod i stworzeniu całej strategii. Dzięki temu marketing treści będzie przemyślany, co z pewnością przeniesie się na skuteczność.

Content marketing – dlaczego warto?

Jeszcze nie jesteś pewien, czy warto zainwestować w treści? Content może niesamowicie pomóc w rozwoju w zasadzie dowolnej działalności. Co więcej, Twoja konkurencja najpewniej już z niego korzysta. Dlatego jeśli nie chcesz pozostać w tyle, musisz działać! Inwestycja w treści jest po prostu opłacalna. Jakie korzyści może Ci przynieść?

  • Zwiększenie świadomości marki – to idealne narzędzie do budowania wizerunku oraz pozyskiwania nowych odbiorców. Konsumenci, poszukując konkretnych informacji w sieci, mogą trafić na Twój content, co pozwoli im na zapoznanie się z marką. Wartościowe, ciekawe treści pomagają również budować ekspercki wizerunek firmy.
  • Wsparcie pozycjonowania — wartościowe teksty i inne treści na stronie czy blogu firmowym będą wpływać na jej widoczność w wyszukiwarce, jeśli tylko zostaną odpowiednio przygotowane i zoptymalizowane. W związku z tym będą również generować coraz większy ruch.
  • Wsparcie dla działu sprzedaży i obsługi klienta — poprzez bloga, teksty czy też inne materiały zawarte na stronie możesz dostarczyć potencjalnym klientom wiele ważnych informacji na temat oferowanych produktów i usług. Posługując się językiem korzyści, na pewno wesprzesz sprzedaż. Możesz też zawczasu odpowiedzieć na wiele pytań zadawanych działowi obsługi klienta — np. na temat polityki dostaw i zwrotów, wykorzystania danego produktu, dostępności usług itp.
  • Wzrost sprzedaży i ilości stałych klientów — zarówno większy ruch na stronie, jak i cenne informacje o charakterze sprzedażowym wpływają na zwiększanie sprzedaży. Marketing treści, szczególnie ten prowadzony przez social media, pomoże również w wytworzeniu więzi, a zatem zachęci klientów do wielokrotnego korzystania z oferty firmy.
  • Wzrost zaufania do firmy — tradycyjna reklama częściej irytuje i zniechęca, ale za pośrednictwem contentu możesz sprawić, ze odbiorcy znacznie chętniej Ci zaufają. Zamieszczaj pomocne, eksperckie treści: artykuły, video content, webinary itp., a na pewno przyniesie to pozytywne skutki.

Tak naprawdę korzyści ze stosowania marketingu treści można wymienić znacznie więcej. Powyższe są jednak najważniejsze i najbardziej zauważalne. Ich kumulacja wpłynie zaś na zwiększenie zysków i pomoże Ci w dalszym rozwoju. Ponadto odpowiednio prowadzone działania prowadzą do optymalizacji kosztów i budowania lojalnej bazy klientów.

SEO content marketing – nasza specjalność

Jak już wspomniano, content marketing i SEO są ze sobą ściśle związane. Publikowanie wartościowych treści nasyconych słowami kluczowymi wpływa na systematyczne zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarce. Tak naprawdę pozycjonowanie polega na odpowiednio zoptymalizowanym contencie, ponieważ pozwala on odpowiedzieć na pytania użytkowników i dostarczyć informacje, których poszukuje w Google Twoja grupa docelowa.

SEO content marketing polega wiec na tworzeniu treści, które pomogą poprawić pozycję strony w wyszukiwarce. Aby je tworzyć, należy doskonale znać wymagania robotów indeksujących Google, a także znać narzędzia wspomagające optymalizację i pozwalające rozpoznać potrzeby użytkowników. Tworzenie treści może wydawać się proste, ale zrobienie tego dobrze jest prawdziwą sztuką. Właśnie dlatego warto zaufać ekspertom — takim jak Premium Digital.

Nasza oferta obejmuje rozmaite działania związane z content marketingiem. Tworzymy treści nakierowane przede wszystkim na poprawę pozycji w wyszukiwarce, ale nie tylko! Stworzymy strategię content marketingową nakierowaną na osiągnięcie określonego celu, a w ramach jej wdrażania:

  • zoptymalizujemy teksty znajdujące się na stronie internetowej,
  • zaplanujemy i napiszemy artykuły na bloga firmowego,
  • zadbamy o publikacje zewnętrzne kierujące do strony i nie tylko.

Możesz nam zaufać w zakresie wszystkich zagadnień związanych z SEO content marketingiem — w tym planowania słów kluczowych, tworzenia meta danych i zarządzania wszystkimi publikacjami. Dzięki kompleksowości naszych działań znacznie szybciej dostrzeżesz efekty.

Najpopularniejsze formy content marketingu

Informacje można prezentować w wielu miejscach i na różne sposoby. Zdecydowanie nie warto się ograniczać pod tym względem. Strategia content marketingowa powinna uwzględniać różne formy dystrybucji treści. Zróżnicowanie w tym zakresie pomoże dotrzeć do grupy docelowej i ułatwi osiągnięcie założonych celów.

Content marketing może przyjmować formę:

  • słowa pisanego — tekstów na stronach internetowych, artykułów blogowych, artykułów sponsorowanych, informacji prasowych, treści dziennikarskich (reportaży, wywiadów, felietonów itd.), e-booków, magazynów, case study, raportów, analiz;
  • treści graficznych — infografik, grafik, wykresów, memów, zdjęć;
  • treści wideo — filmów informacyjnych, tutoriali itp.;
  • treści audio — audycji, podcastów, słuchowisk, nagrań muzycznych;
  • treści interaktywnych — np. webinarów.

Miejsca stosowania marketingu treści również są bardzo zróżnicowane. To przede wszystkim:

  • słowa pisanego — tekstów na stronach internetowych, artykułów blogowych, artykułów sponsorowanych, informacji prasowych, treści dziennikarskich (reportaży, wywiadów, felietonów itd.), e-booków, magazynów, case study, raportów, analiz;
  • treści graficznych — infografik, grafik, wykresów, memów, zdjęć;
  • treści wideo — filmów informacyjnych, tutoriali itp.;
  • treści audio — audycji, podcastów, słuchowisk, nagrań muzycznych;
  • treści interaktywnych — np. webinarów.

Bogactwo form contentu może jednak również stanowić pewną trudność. Przy wyborze metody prezentacji treści i kanałów, w których będą się pojawiać, należy wziąć pod uwagę, kto jest docelowym odbiorcą i jakiego rodzaju informacje ma przekazywać materiał. Dzięki temu łatwiej dobierzesz sposób realizacji zamierzonego celu.

W jaki sposób mierzy się skuteczność content marketingu?

Skąd wiadomo, że content marketing przynosi oczekiwane rezultaty? Najlepsza metoda mierzenia jego skuteczności wykorzystuje tzw. KPI (key performance indicators), czyli mierniki sukcesu, które pozwalają sprawdzić, czy w danym obszarze udało się osiągnąć zamierzony cel. Ich wyznaczenie jest bardzo ważne - w przeciwnym razie działania content marketingowe mogą stać się „sztuką dla sztuki” i generować koszty, nie oferując jednocześnie satysfakcjonujących korzyści. Mierniki skuteczności powinno się ustalać indywidualnie, zgodnie z celami określonymi w strategii content marketingu. Najczęściej stosuje się takie kryteria jak:

  • ruch na blogu — pozwala sprawdzić, czy stronę odwiedza więcej osób i w jaki sposób zachowują się jej użytkownicy;
  • frazy w TOP3, TOP10 i TOP50 — jeśli jednym z głównych celów content marketingu jest poprawa pozycji strony, należy regularnie kontrolować jej widoczność;
  • przejścia z bloga firmowego na stronę — pozwalają sprawdzić m.in., czy artykuły blogowe zachęcają do zapoznania się z ofertą;
  • współczynnik konwersji — kluczowy, jeśli jednym z celów jest zwiększenie sprzedaży, ilości zapisów, pobrań czy zapytań;
  • pozyskane leady — zebranie podstawowych danych osobowych i kontaktowych, które można wykorzystać do dalszych działań marketingowych również może być ważnym celem;
  • komentarze i interakcje — informują o zainteresowaniu publikowanymi treściami;
  • zasięg w social media — pozwala sprawdzić, do ilu osób docierają treści.

KPI można ustalać indywidualnie i niemal dowolnie — zgodnie z celami strategii marketingowej. Powinny być jednak określane według koncepcji SMART. To skrót oznaczający 5 najważniejszych cech dobrze wyznaczonego miernika sukcesu. Zgodnie z jego założeniami KPI muszą być:

  • skonkretyzowane (Specific),
  • mierzalne (Measurable),
  • osiągalne (Achievable),
  • realne oraz istotne dla marki i jej strategii marketingowej (Realistic/Relevant),
  • określone w czasie (Time-based).

Marketing treści dla Ciebie i Twojej firmy – Premium Digital

Niezależnie od tego, czy poszukujesz sposobów na „przebicie się” w branży, czy też zalezy Ci na wzmacnianiu zbudowanego już wizerunku i utrzymaniu pozycji firmy, content marketing zdecydowanie jest czymś, czym powinieneś się zainteresować. Nie musisz jednak zajmować się tworzeniem strategii i wdrażaniem jej elementów samodzielnie. Zaufaj ekspertom i zdaj się na nas. Pomożemy Ci w zwiększeniu sprzedaży, budowaniu relacji z klientami i poprawie rozpoznawalności marki. Zadbamy o odpowiednią formę komunikacji i dostarczymy odpowiednią ilość ciekawych, wartościowych treści. Pomożemy Ci zrealizować dowolne cele poprzez działalność na stronie internetowej, w wyszukiwarkach i w mediach społecznościowych. Chcesz dowiedzieć się więcej lub otrzymać spersonalizowaną ofertę? Zapraszamy do kontaktu!

 


    Interesuje mnie


    Imię


    Telefon


    Treść wiadomości


    Adres e-mail

     
    Spokojnie, nie wysyłamy spamu i nie
    dzwonimy o 6 rano.


      Interesuje mnie


      Imię


      Telefon


      Nazwa


      Adres e-mail

      Spokojnie, nie wysyłąmy spamu i nie
      dzwonimy o 6 rano.