• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Co to jest marketing internetowy

Opublikowane przez Premium Digital o 16 maja 2019
marketing internetowy
Spis treści ukryj
1 Co to jest marketing internetowy?
1.1 Działania reklamowe w Internecie
1.2 Płatna reklama w wyszukiwarce Google
1.3 Pozycjonowanie SEO
1.4 Bannery reklamowe
1.5 Marketing wirusowy
1.6 Influence marketing
1.7 Marketing online to nie tylko reklama
1.8 Content marketing – od niego wszystko się zaczyna
1.9 Podsumowanie

Co to jest marketing internetowy?

 

W dobie dynamicznego rozwoju Internetu oraz mediów społecznościowych, firmy chcące zachować konkurencyjność na rynku nie mogą ograniczać się jedynie do tradycyjnego marketingu. Działania prowadzone w Sieci są dziś znacznie skuteczniejsze niż reklama w telewizji, radio czy prasie – a zwykle nie wymagają ponoszenia aż tak wysokich kosztów. Dowiedz się zatem czym jest marketing internetowy i jakie działania wchodzą w jego zakres.

 

Działania reklamowe w Internecie

Pojęcie marketingu jest ściśle związane z reklamą. Internet to dziś najszybsza droga dotarcia do Klienta. Zadaj sobie proste pytanie – co zwykle robisz zanim dokonasz zakupu? Pewnie poszukujesz produktów poprzez wyszukiwarkę Google, przeglądasz portale aukcyjne i strony różnych firm, korzystasz z internetowych porównywarek cen, czy też zapoznajesz się z opiniami w mediach społecznościowych i na forach dyskusyjnych. W marketingu internetowym wykorzystuje się wszystkie tego typu źródła.

 

Płatna reklama w wyszukiwarce Google

Jedną z popularniejszych metod promocji w Internecie są kampanie w postaci reklamy kontekstowej Google Adwords. Polega ona na umieszczeniu nad naturalnymi wynikami wyszukiwarki linku kierującego do strony docelowej, a także krótkiego tytułu oraz perswazyjnego opisu. Koszty ponoszone za tego typu reklamę są uzależnione od liczby wejść na stronę.

 

Pozycjonowanie SEO

Spora część internautów świadomie pomija reklamowe wyniki wyszukiwarki. Chcąc do nich trafić, trzeba więc zastosować kolejne narzędzie marketingu internetowego jakim jest pozycjonowanie stron w naturalnych wynikach Google. Firma specjalizująca się w SEO podejmie wówczas szereg działań w celu zwiększenia wartości strony z punktu widzenia algorytmów wyszukiwarek. Można do nich zaliczyć m.in. link building (pozyskiwanie linków umieszczanych w innych portalach – najlepiej powiązanych tematycznie), optymalizacja kodu źródłowego, dostosowanie znaczników meta etc. Na efekty pozycjonowania zwykle trzeba poczekać do kilku miesięcy – jeśli firma SEO obiecuje błyskawiczne rezultaty, wtedy najprawdopodobniej stosuje niedozwolone techniki. Strona znajdzie się szybko na czołowych pozycjach, jednak za chwilę zostanie surowo ukarana – nawet nałożeniem stałego bana.

 

Bannery reklamowe

Reklamować w Sieci możemy się również poprzez zamieszczenie bannerowych materiałów graficznych. Można dokonać wyboru spośród dwóch metod rozliczania – za kliknięcia oraz za wyświetlenia. Usługę taką oferuje m.in. Google, zamieszczając bannery na stronach internetowych swoich partnerów.

 

Marketing wirusowy

Bardzo skutecznym sposobem na promocję w Internecie jest tzw. marketing wirusowy. Polega on na tym, aby skłonić samych Klientów do dzielenia się treścią o charakterze reklamowym. Najlepszym na to sposobem jest dostarczenie im atrakcyjnych materiałów, które zechcą polecać swoim znajomym – najczęściej poprzez media społecznościowe (Facebook, Twitter, Linkedin, Wykop.pl etc.). Pamiętasz popularność psa-pająka Wardęgi? To doskonały przykład na skuteczność marketingu wirusowego.

 

Influence marketing

Liderzy opinii w Internecie tacy jak popularni bloggerzy czy youtuberzy mają ogromne możliwości oddziaływania na swoich odbiorców. Influence marketing polega na zaangażowaniu ich do promocji własnej marki. Zadaniem tego typu osoby jest polecenie czytelnikom czy słuchaczom określonego produkty lub usługi. Informacja taka jest znacznie bardziej wiarygodna niż nachalne kampanie marketingu szeptanego w postaci spamu, a przez to przynosi lepsze rezultaty.

 

Marketing online to nie tylko reklama

Decydujemy się na działania marketingowe po to, aby zwiększyć osiągane przez firmę zyski – to sprawa oczywista. Myliłby się jednak ten kto by sądził, że wystarczy jednorazowe działanie reklamowe, niezależnie od wielkości budżetu przeznaczonego na ten cel. Marketing internetowy powinien opierać się na wielomiesięcznej – a często nawet wieloletniej strategii. Wymaga jednoczesnego testowania różnych rozwiązań i wyciągania na ich podstawie wniosków. Nie może być mowy o żadnym przypadku.

 

Oprócz typowej promocji reklamowej, konieczne jest dbanie o wizerunek firmy oraz kreowane przez nią marki. Skuteczny marketing sieciowy uda się jedynie wówczas, jeżeli zostanie nawiązana, a następnie utrzymana więź z docelowymi Klientami. Są oni już zmęczenie nachalnymi treściami reklamowymi, których celem jest jedynie nakłanianie do zakupu. Trzeba więc nawiązać dialog z Klientem, umożliwić mu dzielenie się własną opinią oraz zgłaszanie zastrzeżeń i propozycji usprawnień. Tylko jeśli uzna on, że firma interesuje się jego potrzebami, będzie skłonny zachować względem niej długotrwałą lojalność.

 

Content marketing – od niego wszystko się zaczyna

Specjaliści od marketingu internetowego od kilku lat powtarzają, że content jest królem (content is the king). Tylko zrozumiała i przydatna dla odbiorcy treść stanowi gwarancję sukcesu. Aby tak się stało, powinna być ona kierowana do Klientów o ściśle określonym profilu – z uwzględnieniem ich indywidualnych cech i potrzeb. Personalizacja to jeden z kluczowych nurtów we współczesnym marketingu online. Treści mogą przyjmować np. postać artykułów sponsorowanych, wpisów blogowych, podcastów video, czy darmowych ebooków.

 

Podsumowanie

Marketing sieciowy to zatem szereg różnorodnych metod promocji, które warto stosować jednocześnie. Aby zoptymalizować wydatki na reklamę w Internecie, konieczne jest monitorowanie skuteczności poszczególnych kampanii i wyciąganie wniosków na tej podstawie. Nie myśl, że kupisz reklamę i zapomnisz o sprawie. Tak to po prostu nie działa.

Do następnego razu PD team

Czy wiesz, że również prowadzimy bloga dla swoich klientów?

Share
Premium Digital
Premium Digital
https://www.premiumdigital.pl/

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.