• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Page Speed Insights: Co to jest, jak z tego korzystać i co można z tym zrobić?

Opublikowane przez Damian Węglarski o 26 czerwca 2022
page speed insight na laptopie
Spis treści ukryj
1 Co to jest szybkość strony?
2 Jak działa szybkość strony?
3 Dlaczego szybkość strony jest ważna?
4 Narzędzia do testowania szybkości strony
5 Wskazówki, jak poprawić szybkość strony
6 Podsumowanie

Google Page Speed Insights to algorytm internetowy opracowany przez Google, który nadaje witrynom ranking na podstawie szybkości ich ładowania. Jest on oparty na doświadczeniach użytkownika, a nie tylko na samej szybkości strony. Mimo to istnieje wiele rzeczy, które możesz zrobić z tymi informacjami, aby uczynić swoją witrynę szybszą i szybszą, co poprawi jej wydajność w dłuższej perspektywie. Poprawa szybkości działania witryny jest jednym z najszybszych i najbardziej opłacalnych sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Nawet jeśli większość odwiedzających nie przejmuje się powolnym działaniem strony, jest o wiele bardziej prawdopodobne, że opuszczą witrynę, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż zwykle. W tym miejscu pokażemy Ci wszystko, co powinieneś wiedzieć o badaniu szybkości strony, w tym jak ono działa, jak sprawdzić swój wynik, jakie działania możesz podjąć, aby go poprawić, oraz więcej pomysłów na przyspieszenie działania Twojej witryny.

Co to jest szybkość strony?

Szybkość strony to szybkość, z jaką strona może się załadować na urządzeniach użytkowników. Nie odnosi się do czasu potrzebnego przeglądarce na faktyczne załadowanie strony, ale raczej do tego, ile czasu zajmuje przeglądarce dotarcie do punktu, w którym strona żąda danych z serwera. Jeśli ładowanie strony trwa dłużej, użytkownicy będą mieli mniej czasu na jej przeglądanie i poruszanie się po niej. Ponadto szybkie ładowanie strony nie musi oznaczać dobrych wrażeń dla użytkownika.

Jak działa szybkość strony?

Szybkość strony to algorytm, który został stworzony, aby pomóc Google określić, jak szybka jest dana strona. Każdemu czynnikowi przypisana jest wartość od 1 do 100, przy czym im wyższa liczba, tym lepiej. W ostatecznym rozrachunku algorytm sprawdza, jak szybko ładuje się witryna podczas testów. Pomiaru czasu dokonuje się za pomocą serwera WWW, aby określić, jak długo strona się ładuje. Rejestrowany jest czas rozpoczęcia i zakończenia każdego żądania HTTP oraz czas trwania każdej odpowiedzi. Choć może się to wydawać dość prostym procesem, staje się on nieco bardziej skomplikowany. Dane, których Google używa do obliczania wydajności witryny, są oparte na doświadczeniach użytkownika, a nie tylko na samej szybkości strony. Google bierze pod uwagę cały proces ładowania strony oraz to, jak szybko użytkownik jest w stanie poruszać się po stronie i uzyskiwać informacje. Następnie Google bierze wszystkie te dane i oblicza ostateczny “Wynik” witryny.

Dlaczego szybkość strony jest ważna?

Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo, użytkownicy będą się niecierpliwić i albo ją opuszczą, albo poszukają innych opcji. Jeśli utkną na powolnej stronie, mogą nawet kliknąć na reklamę innej witryny, aby się z niej wydostać. Jeśli użytkownicy będą przeglądać Twoją stronę w trakcie jej ładowania, będą mniej skłonni zaufać prezentowanym im informacjom. W idealnej sytuacji czas ładowania witryny powinien wynosić mniej niż jedną sekundę. Oznacza to, że czas pojedynczego żądania przekierowania – czas wysłania przez komputer użytkownika do serwera WWW żądania zawierającego nowy adres URL – nie powinien przekraczać jednej piątej sekundy. W praktyce jednak wiele czynników może spowodować, że szybkość strony będzie mniejsza niż ta wartość. Są to między innymi takie czynniki, jak: – Szybkość połączenia internetowego: Jeśli Internet jest chwilowo przeciążony lub musisz przełączyć się z sieci bezprzewodowej na przewodową, szybkość strony będzie ograniczona. – Odległość między komputerem a najbliższym serwerem: Im większa jest odległość, tym wolniejszy będzie czas pingowania. – Obcią enie serwera, na którym ładowana jest Twoja strona: Je li w tym samym czasie jest wczytywanych wiele innych stron, wczytywanie Twojej strony potrwa dłużej. – Ilość danych żądanych przez użytkownika na serwerze: Jeśli żądasz więcej danych, niż Twoja witryna jest w stanie obsłużyć, szybkość ładowania strony spadnie, ponieważ będzie ona musiała umieścić te dane na innym serwerze. – Typ danych, które są żądane: Niektóre żądania są tak czasochłonne, że lepiej pozostawić je do obsługi serwerowi, a nie komputerowi użytkownika.

Narzędzia do testowania szybkości strony

Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc w określeniu szybkości działania Twojej witryny, w tym: Fiddler i Charles, które mogą być użyte do przeglądania ruchu, jaki otrzymuje Twój serwer, oraz Pingdom i GTMetrix, które mogą być użyte do mierzenia i wyświetlania szybkości Twojego serwera. Aby test zadziałał, musisz mieć w swoim środowisku dostęp do co najmniej jednego z tych narzędzi. Należy także dysponować niezbyt wolnym połączeniem internetowym (test nie powinien trwać dłużej niż kilka sekund) oraz wystarczającą przepustowością łącza, aby obsłużyć ruch, jaki będzie docierał do witryny.

Wskazówki, jak poprawić szybkość strony

Jeśli chcesz przyspieszyć ładowanie strony, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest upewnienie się, że witryna ładuje się tak szybko, jak to możliwe, i przygotowanie się na ewentualne opóźnienia w sieci lub na serwerze. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoja witryna działała tak szybko, jak to możliwe: – Upewnij się, że Twoja witryna jest dostępna dla jak największej liczby osób. Zalecam posiadanie odpornego na DDoS, szerokopasmowego i szybkiego połączenia z serwerem. Upewnij się, że Twój dostawca usług internetowych jest dostępny i że nie ma problemów z łącznością. Upewnij się, że Twoja witryna jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami, w tym z telefonami komórkowymi i tabletami. – Upewnij się, że Twoja witryna jest umieszczona na szybkim serwerze. Najlepiej unikać hostingów, które wystawiają rachunki za przepustowość łącza. Zamiast tego poszukaj hosta, który ma serwery na całym świecie z wysokimi prędkościami transferu. – Upewnij się, że typ serwera, którego używasz jest szybki serwer. Host, który używa powolny typ serwera będzie spowolnić swoją stronę i utrudnić jej załadować szybko. – Upewnij się, że na serwerze jest zainstalowana odpowiednia ilość pamięci RAM. Im więcej pamięci RAM, tym więcej danych serwer może obsłużyć w tym samym czasie. – Upewnij się, że do serwera jest przydzielona wystarczająca przepustowość. Należy upewnić się, że serwer dysponuje wystarczającą przepustowością, aby obsłużyć duży ruch na stronie. – Jeśli to możliwe, stosuj kompresję. Kompresja polega na nakazaniu serwerowi WWW, aby pobrał dane otrzymane od użytkowników i skompresował je w taki sposób, aby zajmowały mniej miejsca na dysku twardym. Jest to ważne, ponieważ ułatwia użytkownikom dostęp do danych, a Twojemu serwerowi przyspiesza ich przetwarzanie. – Nie staraj się, aby strona ładowała się błyskawicznie. Jeśli strona będzie ładować się tak szybko, jak to tylko możliwe, a wystąpią jakiekolwiek opóźnienia, Google nie weźmie tego pod uwagę, ponieważ nie jest to szybkość strony postrzegana przez użytkownika. Chociaż szybkie ładowanie strony może być trudne, nie chcesz, aby trwało dłużej niż sekundę.

Podsumowanie

Google Page Speed Insights to algorytm, który został stworzony, aby pomóc Google określić, jak szybka jest dana strona. Szybkość strony ma ogromny wpływ na szybkość Twojej witryny i jest ważną częścią doświadczenia użytkownika. Ponieważ nie jest to tylko ocena szybkości strony, ale raczej tego, jak szybko użytkownik może poruszać się po witrynie, jest to bardziej złożone niż tylko sprawdzanie szybkości serwera.

Share
Damian Węglarski
Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.