Mam nadzieję, że podoba Ci się ten artykuł.
Jeśli chcesz, żebyśmy skonsultowali Twój marketing kliknij tutaj

Kreowanie wizerunku firmy w internecie

O czym się dowiesz z tego artykułu

W czasach dużej konkurencji rynkowej w praktycznie każdej branży wizerunek firmy ma ogromne znaczenie. Należy dbać o niego także w sieci, ponieważ większość konsumentów poszukuje informacji o firmach, markach, produktach i usługach właśnie drogą internetową. Jak powinno wyglądać budowanie wizerunku firmy w internecie? Dlaczego powinieneś zwracać baczną uwagę na wizerunek swojej firmy? Sprawdź!

Czym jest wizerunek w internecie?

Wizerunek firmy w internecie oznacza po prostu sposób, w jaki jest ona postrzegana przez odbiorców korzystających z sieci. Składa się przede wszystkim z wyobrażeń, przekonań i skojarzeń klientów z daną firmą. Można się więc domyślić, że wizja wizerunku przedsiębiorstwa nie zawsze pokrywa się z tym, jak widzą ją potencjalni klienci.

Kreowanie wizerunku firmy w internecie w taki sposób, aby tworzyła przede wszystkim pozytywne skojarzenia, jest nie tylko możliwe, ale wręcz wskazane. Uważa się to za ważny element strategii marketingowej.

Dlaczego pozytywny wizerunek firmy w sieci jest tak istotny?

Współczesny konsument, poszukując jakichkolwiek informacji, zwykle w pierwszej kolejności wpisuje określone hasło w wyszukiwarkę internetową. Jest również świadomy i sprawdza firmę, zanim skorzysta z jej usług. Bazuje w tym na swoich doświadczeniach i skojarzeniach, a także na opiniach innych, które może znaleźć m.in. w mediach społecznościowych, na forach internetowych czy różnych stronach. Sprawdza, jak dana firma prezentuje się na tle konkurencji, co oferuje i jakie wartości sobą reprezentuje. Dlatego pozytywny wizerunek firmy w internecie jest niezwykle istotny. Pomaga przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty i budować z nimi trwałe relacje.

Co tworzy wartość wizerunku firmy?

We współczesnym świecie wizerunek firmy stanowi jedno z jej najważniejszych aktywów. Na jego wartość wpływa natomiast szereg czynników, które można podzielić na psychologiczne, rynkowe i prawne. Są to:

  • czynniki psychologiczne:
    • świadomość firmy,
    • postrzegana jakość oferowanych produktów i wiarygodność,
    • pozytywne skojarzenia,
    • lojalność wobec firmy.
  • czynniki prawne:
    • ochrona prawna wizerunku: symbolu firmowego, wprowadzonych na rynek marek, opakowań, elementów identyfikacji wizualnej, patentów.
  • czynniki rynkowe:
    • marketing,
    • pozycja na rynku,
    • struktura rynku,
    • kontakty międzynarodowe,
    • perspektywy firmy.

Na podstawie tych czynników kreowana jest wartość firmy z punktu widzenia zarówno klienta (który zwraca uwagę np. na satysfakcję pozakupową czy przekonanie o słuszności współpracy), jak i firmy (dla której liczą się cena, zysk, efektywność, konkurencyjność czy siła przetargowa).

Co jest najważniejsze podczas tworzenia wizerunku firmy w Internecie?

Kształtowanie wizerunku firmy nie jest łatwe – zarówno wtedy, gdy startujesz „od zera”, jak i wtedy gdy musisz naprawić błędy z nim związane. Aby zatem móc odnieść sukces w zakresie pozytywnego wizerunku i wzrostu zaufania klientów, nie można zapominać o konsekwencji w działaniach. Budowanie wizerunku marki powinno bazować na starannie opracowanej strategii, a wszystkie działania marketingowe muszą być spójne. Należy również za wszelką cenę unikać sztuczności i nadmiernych starań – wizerunek przedsiębiorstwa można budować z sukcesem tylko wtedy, gdy pamięta się o uczciwości, wiarygodności i transparentności. Działania wizerunkowe zawsze powinny być również dopasowane do grupy docelowej Twojej marki – tylko wtedy przyniosą oczekiwane rezultaty.

Jak kreować wizerunek firmy?

Jak kreować wizerunek firmy w internecie? Proces powinien obejmować wiele działań prowadzonych równolegle i według spójnej strategii. Warto przy tym wykorzystać m.in.:

  • stronę internetową – główny element w budowaniu wizerunku firmy w sieci, który pozwala Ci ją przedstawić na własnych warunkach;
  • Pozycjonowanie SEO – budowanie organicznej widoczności na różnych etapach styku klienta z marką, zapewnia ciągły ruch na stronie internetowej
  • kampanie reklamowe np. Google Ads – pozwalające rozpowszechnić wiedzę o marce oraz podkreślić korzyści płynące z korzystania z jej usług;
  • aktywność w social mediach – obecność na portalach społecznościowych pozwala wchodzić w bezpośrednie interakcje z klientami i tworzyć z nimi trwałe relacje;
  • udział w kampaniach społecznych – pozwala to budować pozytywny wizerunek w czasach, w których społeczna odpowiedzialność biznesu jest coraz ważniejsza dla konsumentów.
  • Opinie w Google moja firma –

Dodatkowo zawsze warto zadbać o wysoką pozycję Twojej strony www w wynikach wyszukiwania oraz wykorzystać strategię content marketingu (tworzyć blog firmowy, kanał na YouTube itp.). Bardzo ważne jest również zadbanie o pozytywne opinie klientów o Twojej firmie – pozwala to na wykorzystanie efekty społecznego dowodu słuszności do budowania jej wizerunku. Opinie możesz zbierać na swojej stronie internetowej, w Google lub w serwisach branżowych. Warto też dzielić się rekomendacjami klientów czy przedstawiać case studies dotyczące udanych współprac. Doskonałe efekty, jeśli chodzi o lojalność odbiorców, zapewnia natomiast stworzenie specjalnych programów dla stałych klientów, a nawet przekształcenie ich w ambasadorów marki.

Oczywiście budowanie zaufania i korzystnego wizerunku nie jest łatwe – szczególnie jeśli nie masz specjalistycznej wiedzy na ten temat. Dlatego warto zaufać w tej materii fachowcom. Wizerunkiem firmy może się zająć zatrudniony specjalista, ale też zewnętrzna firma wyspecjalizowana w tej dziedzinie.

Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

Podobne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

O autorze

Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Udostępnij ten post

Opinie klientów

Przeczytaj, co nasi zadowoleni klienci mają do powiedzenia o naszych usługach.

Czytaj więcej

Przeczytaj najnowsze artykuły na naszym blogu

Picture of Dominik Kaczor
Dominik Kaczor
Picture of Dominik Kaczor
Dominik Kaczor

Posłuchaj mojego podcastu i odkryj sekrety skutecznego marketingu!

Inspiracje, strategie i praktyczne wskazówki prosto od eksperta.

Stwórzmy razem Twoją nową stronę

Zaufaj nam i zwiększ swoją widoczność online 🚀