• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Strona one page – czy to dobry pomysł?

Opublikowane przez Damian Węglarski o 4 marca 2022

Male freelancer busy working on laptop computer sitting at wooden table of modern coffee shop, experienced businessman keyboarding on netbook while connecting to wireless, student learning at library

Spis treści ukryj
1 Czym jest strona typu one page?
2 Zalety stron one page
2.1 Zwięzłość i estetyczny wygląd
2.2 Przejrzystość i łatwość nawigacji
2.3 Forma przyjazna użytkownikom mobilnym
2.4 Niskie koszty i krótki czas wykonania
3 Wady strony one page
3.1 Ograniczona przestrzeń
3.2 Trudniejsze pozycjonowanie
3.3 Mniejsza skuteczność narzędzi analitycznych
4 Różnice między stroną typu one page a multi page
5 Kiedy warto postawić na stronę typu one page?
6 Pozycjonowanie stron one page
7 Podsumowanie
8 Tworzenie stron one page – Premium Digital

W Internecie dominują rozbudowane strony z licznymi odnośnikami do kategorii i podstron. Dzięki temu odbiorcy mogą poznawać ich treści w dowolny sposób, wybierając najbardziej interesującą zawartość. W Sieci można jednak znaleźć też witryny zaprojektowane na zaledwie jednej planszy. Czy tak oszczędne rozwiązanie ma sens? Wyjaśniamy czym jest strona one page oraz omawiamy jej wady i zalety!

Czym jest strona typu one page?

Strona typu one page (inaczej: single page) to witryna składająca się z zaledwie jednej strony. Nie posiada żadnych podstron – jest jedynie podzielona na sekcje. Ponieważ cała jej zawartość jest przedstawiona w jednym miejscu, wyświetlana plansza może być dość długa. Da się ją czytać po prostu scrollując witrynę w dół.  W tym przypadku menu nawigacyjne przenosi użytkownika nie do kolejnych zakładek, ale wybranych elementów strony.

Zalety stron one page

Strony typu one page są specyficzne, ale mają wiele zalet. W wielu sytuacjach doskonale się sprawdzają. Witryna nie zawsze musi oferować ogrom informacji i rozbudowanych treści. Co sprawia, że opcja ta często jest dobrym rozwiązaniem?

Zwięzłość i estetyczny wygląd

Czasami trzeba przygotować witrynę, na której omawia się tylko jeden produkt czy usługę. Jeśli zawartości jest mało, strona może być nieestetycznie pusta, ale sztucznie dopisywane treści może rzutować na wizerunek firmy. Tworząc stronę one page da się optymalnie rozlokować najważniejsze dane, przekazując je w możliwie najbardziej atrakcyjny sposób.

Przejrzystość i łatwość nawigacji

Strony typu one page są wyjątkowo czytelne i przystępne. Nawet reprezentanci starszych pokoleń rzadko korzystający z Internetu nie powinni mieć problemu z ich obsługą, ponieważ porusza się w nich w możliwie najbardziej intuicyjny sposób. Dzięki temu można trafić do szerszego grona odbiorców. Przyjazny interface skutecznie zachęca też do konwersji, np. kliknięcia linku, dokonania zakupu lub wypełnienia formularza.

Forma przyjazna użytkownikom mobilnym

Odpowiednio zoptymalizowana witryna skonstruowana w całości na jednej karcie doskonale wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Przełączanie się pomiędzy kolejnymi zakładkami na niewielkim ekranie jest mało niewygodne. W tym przypadku przeglądanie odbywa się poprzez scrollowanie w kierunku góra-dół, który jest już naturalnym odruchem przy obsłudze smartphone’a czy tabletu.

Niskie koszty i krótki czas wykonania

Witryna internetowa opierająca się na jednej stronie może zostać sprawnie, a przy tym niedrogo zbudowana. Jej prostota znacznie ułatwia jej ewentualne modyfikacje, a także obniża koszty utrzymania. Bez problemu można też m.in. przenieść ją na inny serwer, stworzyć do niej dodatkowe wersje językowe czy ewentualnie rozbudować.

Pomimo licznych zalet strona one page nie zawsze będzie dobrym pomysłem. Rozwiązanie to ma też swoje ograniczenia. Jej specyficzna budowa ma wiele plusów, ale też minusów.

Wady strony one page

Zanim zacznie się tworzyć witrynę na jednej karcie, warto poznać wady stron one page. Opcja ta po prostu nie w każdej sytuacji się sprawdzi. Co więcej, pod pewnymi względami może być kłopotliwa. Co sprawia, że powinno się dobrze przemyśleć decyzję o jej budowie?

Ograniczona przestrzeń

Witryna tego typu ma problem ze skalowalnością. Z czasem na jednej podstronie może zacząć po prostu brakować miejsca. Kiedy oferta zacznie się rozwijać, prawdopodobniej trzeba będzie rozbudować witrynę lub stworzyć jej nową wersję. Na stronach typu one page nie da się opublikować zbyt dużo treści, dlatego trzeba uważnie dobrać każde słowo, grafikę, zdjęcie itp.

Trudniejsze pozycjonowanie

Każda strona ma tylko jeden znacznik meta-title i meta-description, które warto nasycić frazami kluczowymi. Brak podstron sprawia, że można umieścić ich naprawdę niewiele. W tym przypadku nie da się też korzystać z innych podstawowych technik SEO, takich jak np. tworzenie mapy witryny, linkowanie wewnętrzne, publikowanie artykułów na blogu czy link building.

Mniejsza skuteczność narzędzi analitycznych

Stronę internetową i aktywność odwiedzających ją użytkowników można śledzić za pomocą specjalnych narzędzi analitycznych. Większość programów skupia się jednak na konkretnych podstronach, przez co analityka ruchu może być utrudniona lub nawet niemożliwa. Przez to traci się wiele cennych danych o swoich odbiorcach.

Strony internetowe one page mogą być niezwykle praktyczne, ale nie są idealnym rozwiązaniem. Z tego względu planując ich realizację warto skonsultować swój projekt ze specjalistami. W ten sposób można ustrzec się przed niepotrzebną stratą czasu oraz pieniędzy.

Różnice między stroną typu one page a multi page

Klasyczna strona internetowa to tzw. witryna multi page. Warto znać różnice pomiędzy rozbudowanymi stronami, a tymi zaprojektowanymi na jednej karcie.

Chociaż strony typu multi zdecydowanie są popularniejsze, nie oznacza to, że zawsze lepiej się sprawdzają. Dobrze zaprojektowana i prowadzona witryna jednostronicowa może być równie funkcjonalna, estetyczna oraz przydatna w budowaniu wizerunku firmy oraz jej rozpoznawalności.

Kiedy warto postawić na stronę typu one page?

Na pojedynczej stronie internetowej można w ciekawy sposób zaprezentować rozmaite treści, w tym też oryginalnie przedstawić produkt/usługę, markę lub firmę. Kiedy warto się na nią zdecydować? Strona www single page doskonale sprawdza się jako m.in.:

  • wizerunkowa strona internetowa – taka witryna z powodzeniem może pełnić rolę wizytówki danego przedsiębiorstwa. Jest idealna w przypadku małych firm, które nie mają jeszcze rozbudowanej oferty;
  • landing page – szczególnie praktyczny przy kampaniach promocyjnych, konkursach itp.;
  • squeeze page – tzw. strona wyciskająca, która ma na celu przekonać odwiedzających do konwersji, np. pozostawienia adresu e-mail/ numeru telefonu;
  • strona firmowa małego lokalnego przedsiębiorstwa – jednostronicowa witryna to optymalne rozwiązanie w przypadku niewielkiej firmy, która nie prowadzi rozbudowanej działalności w Sieci;
  • portfolio – długą, przewijaną stronę da się zaaranżować na wiele ciekawych sposobów. Artysta z powodzeniem może oryginalnie wypełnić dostępną przestrzeń swoimi grafikami, dodając efektowne animacje itp.

W wymienionych wyżej przypadkach przedstawienie informacji w takiej formie jest zdecydowanie najefektywniejsze i najskuteczniejsze. Trzeba jednak pamiętać o tym, że taka witryna może być gorzej widoczna w wynikach wyszukiwania. Aby tego uniknąć, warto zgłosić się do specjalisty od pozycjonowania i SEO.

Pozycjonowanie stron one page

Liczne analizy prowadzone przez specjalistów SEO potwierdzają, że jednostronicowe witryny w większości przypadków są gorzej indeksowane, przez co niżej pozycjonują się od tych, które oferują przynajmniej kilka podstron. Z tego względu już na etapie ich budowy trzeba zadbać o to, by jak najlepiej wykorzystać wszystkie dostępne możliwości. Bardzo ważny jest podział na sekcje oraz stosowanie odpowiednich nagłówków. Tworząc treści na single page website trzeba też przede wszystkim skupić się na ich jakości oraz doborze odpowiednich słów kluczowych. Jeśli chce się osiągnąć najlepsze efekty, konieczne jest wsparcie doświadczonego profesjonalisty.

Podsumowanie

Strony typu one page website to ciekawa opcja w przypadku, gdy chce się oryginalnie zaprezentować niedużą ilość treści. Trzeba jednak mieć na względzie to, że pomimo licznych zalet mają też wady – przede wszystkim gorzej się pozycjonują. Jeśli chce się jak najlepiej wykorzystać ich specyficzną formę, najrozsądniej jest zwrócić się po pomoc do specjalistów.

Tworzenie stron one page – Premium Digital

Chcesz stworzyć funkcjonalną, estetyczną i angażującą stronę internetową? Zaufaj fachowcom, którzy dobiorą najlepszą formę oraz optymalne rozwiązania! Przygotujemy dla Ciebie profesjonalną witrynę one page lub multi page, która pomoże Ci zaprezentować Twoją działalność z najlepszej strony. Skontaktuj się z nami!

Share
Damian Węglarski
Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.