• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Operatory wyszukiwania zaawansowanego Google – poznaj najważniejsze

Opublikowane przez Premium Digital o 7 maja 2020
Poznaj najważniejsze operatory wyszukiwania zaawansowanego Google - blog | Premium Digital
Spis treści ukryj
1 Zaawansowane komendy wyszukiwania Google
2 Dowiedz się jak w praktyce używać komend i operatorów do sprawnego wyszukiwania
3 Dokładniejsze badanie zawartości strony internetowej
4 Techniczny audyt SEO
5 Używaj różnych kombinacji operatorów

Istnieje wiele narzędzi SEO, które pozwalają wyszukiwać informacje. Dzięki nim możesz wydobyć wiele istotnych danych, które pomagają w wielu zadaniach — od optymalizacji na stronie, do przeprowadzania audytów SEO, które są tak istotne w pozycjonowaniu stron.

W tym całym systemie narzędzi swoje miejsce mają operatory wyszukiwania zaawansowanego Google. Dzięki nim w prosty sposób możesz uzyskać dodatkowe informacje do audytu.

W tym artykule poznasz najważniejsze operatory wyszukiwania i praktyczne przykłady, w jaki sposób mogą być one wykorzystywane. Dowiesz się, w jaki sposób operatory Google działają w rzeczywistych sytuacjach.

Cache

Z pomocą tego operatora dowiesz się, jaki jest najnowszy stan danej strony internetowej. Dzięki niemu sprawdzisz, które z podstron internetowych już się zaindeksowały, a także zobaczysz, jak roboty Google widzą serwis i jego elementy.

Przykładowe użycie:

cache:przykładowastrona.pl

Allintext

Ten operator pomoże Ci sprawdzić, czy wszystkie wyszukiwane przez Ciebie frazy pojawiają się w tekście na danej stronie. Wyszukiwarka poszukuje wtedy słów kluczowych we wszystkich elementach witryny – treści, znaczniku title czy opisie meta description. Zwraca jednie wyniki zawierające wszystkie wyróżnione słowa.

Przykładowe użycie:

allintext:słowo kluczowe

Intext

To globalny operator, który pozwoli Ci sprawdzić wszystkie frazy znajdujące się na danej stronie w dowolnym obszarze – tytule, stronie, czy adresie URL. Jest niezwykle przydatny, gdy chcesz sprawdzić wiele różnych stron zaindeksowanych przez Google.

Przykładowe użycie:

intex:smartphone

Inposttitle

Ten operator pomoże Ci znaleźć blogi z konkretną frazą użytą w tytule wpisu. Jest to przydatne wtedy, kiedy prowadzisz research i chcesz znaleźć blogi dotyczące konkretnej tematyki.

Przykładowe użycie:

Inposttitle:najlepsze ćwiczenia

Allintitle

Ten operator najbardziej przyda Ci się wtedy, kiedy szukasz blogów zawierających konkretne treści. Google pokaże Ci tylko te strony, które zawierają w tytule wszystkie wyrazy zapytania. To szczególnie przydatne, kiedy chcesz napisać ciekawy wpis i porównać, w jaki sposób na dany temat wypowiedzieli się inni.

allintitle:jak napisać ciekawy artykuł

Intitle

Ten operator ogranicza wyniki wyszukiwania do dokumentów, które mają pierwszy wyraz zapytania w tytule. Pozostałe wyrazy mogą być w dowolnym miejscu na stronie – w tytule lub poza tytułem.  Czyli, że np. zapytanie intitle:paznokcie hybrydowe, zwróci Ci strony zawierające w tytule słowo „paznokcie”, a słowo „hybrydowe” w dowolnym miejscu na witrynie.

Allinurl

Dzięki temu operatorowi odnajdziesz strony z wybranymi frazami w adresie URL. Użyj tego operatora do wyszukania podstron z wybranymi słowami kluczowymi na danej stronie internetowej.

Przykładowe użycie:

Allinurl:allegro białe słuchawki

Dzięki temu wyszukasz wszystkie adresy URL na stronie allegro.pl, które zawierają frazę „białe słuchawki”.

Inurl

Jeśli chcesz znaleźć strony, które w adresie URL mają jedną wyszukiwaną frazę, a pozostałe w treści witryny, to użyj tego operatora. To bardzo przydatny operator, kiedy chcesz zbadać dobrze wypozycjonowane strony dotyczące interesujących Cię tematów.

Przykładowe użycie:

Inurl:malowanie farbami akrylowymi

Allinanchor

Wyszukiwanie fraz kluczowych w tekście odnośników. Operator allinanchor wyszukuje strony, które zawierają wszystkie podane frazy w jednym linku na danej stronie.

Przykładowe użycie:

Allinanchor: “jak narysować portret”

Inanchor

Inanchor pozwala na wyszukanie stron, które zawierają odnośnik z daną fraza.

Przykładowe użycie:

Inanchor: “malowanie cyfrowe”

Filetype

Ten operator pomoże Ci znaleźć pliki o danym rozszerzeniu – jak np. .jpg, .png czy .gif. Dzięki temu możesz w łatwy sposób zawęzić poszukiwania do grafik czy notatek.

Przykładowe użycie:

Site:przykładowastrona.pl filetype:txt inurl:przykład.txt

Dzięki temu znajdziesz pliki na przykładowejstronie.pl, które zostały zaindeksowane przez Google, ale z wykluczeniem przykład.txt.

Around ()

Chcesz zawęzić wyniki wyszukiwania do zbliżonych słów kluczowych? Użyj operatora Around(), aby wyszukać strony zawierające frazy kluczowe oddalone od siebie o odpowiednią liczbę słów. W nawiasie wstaw wybraną liczbę.

Przykładowe użycie:

Digital painting around(2)

Zaawansowane komendy wyszukiwania Google

Or

Ta komenda pomoże Ci znaleźć strony, które zawierają albo jedno, albo drugie wybrane słowo. Np. jeśli chcesz wyszukać strony zawierające słowo „malowanie” lub „rysowanie” to po prostu użyj tej komendy.

Przykład:

Malowanie obrazów or rysowanie portretów

“” Cudzysłów

Korzystaj z cudzysłowu, jeśli chcesz wyszukać strony zawierające dokładnie dopasowane frazy – bez ich odmieniania przez przypadki czy synonimizacji.

Przykład:

“cyfrowe malowanie portretów”

Wykluczenie słów: –

Jeśli chcesz wykluczyć jakieś słowo kluczowe, to użyj minusa. Dzięki temu pozbędziesz się słów niezwiązanych z zapytaniem lub bliskoznacznych. Możesz także wykluczyć konkretną stronę internetową, na której nie chcesz szukać artykułów z daną frazą kluczową.

Przykładowe użycie:

“content marketing -businessinsider.com”

Dodanie słów: +

Plusa użyj wtedy, kiedy chcesz dodać słowa, które mają być uwzględnione w wynikach wyszukiwania.

Przykład:

„marketing + SEO”

Site:

To polecenie ogranicza wyniki do tych, które pochodzą z konkretnej strony internetowej. Na przykład, jeśli chcesz przeszukać stronę nowymarketing.pl w poszukiwaniu artykułu na temat SEO, to możesz użyć site.

Przykład:

Site:nowymarketing.pl artykuły SEO

Related:

Użyj komendy “related”, jeśli chcesz znaleźć strony podobne do konkretnej witryny internetowej. Pomoże Ci ona znaleźć artykuły i informacje powiązane tematycznie z daną stroną.

Przykład:

Related:przykładowastrona.pl

Info:

Ta komenda pomoże Ci znaleźć informacje związane z poszukiwaną domeną. Dzięki niej poznasz najnowsze zasoby pamięci podręcznej, podobne strony, artykuły.

Przykładowe użycie:

Info:nowymarketing.pl

Dowiedz się jak w praktyce używać komend i operatorów do sprawnego wyszukiwania

Nie zawsze łatwo da się określić najlepsze kombinacje operatorów i komend, które pomogą Ci osiągnąć cel. Jednak kiedy nauczysz się ich używać, to z łatwością znajdziesz potrzebne informacje, a dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją.

Poniżej zamieszczam kilka przykładów, które zobrazują Ci, jak możesz wykorzystać pełen potencjał operatorów w zastosowaniach SEO. Zainspiruj się i zbuduj własną bazę metod wyszukiwania za pomocą operatorów i komend.

Dokładniejsze badanie zawartości strony internetowej

Wiele z operatorów pomaga w przeprowadzeniu ukierunkowanych badań nad contentem strony internetowej. Dzięki nim z łatwością znajdziesz najpopularniejsze treści ostatnich dni, ale również te bardziej specjalistyczne i niszowe.

Wykluczenie nieprzydatnych słów

Przykładowe użycie:

Fraza1 -fraza2

Przypuśćmy, że badasz artykuły dotyczące adresów URL, ale nie chcesz czytać na temat błędów 404. W tym wypadku pomoże Ci metoda wykluczenia. Wystarczy, że wpiszesz:

Przyjazne adresu URL –błąd 404

Możesz także wykluczyć więcej niż jedną frazę, czyli:

Fraza1 -fraza2 -fraza3 -fraza4

Dzięki temu możesz ograniczyć wyszukiwania o strony, które zawierają informacje np. o błędach 404, informacje o błędach 500 czy linkach kanonicznych.

Przykład:

Bezpieczne adresy URL -błąd 404 -błąd 500 -linki kanoniczne

Wykluczenie określonych fraz

Jeśli chcesz znaleźć strony, które zawierają treści dotyczące audytów SEO, ale nie zawierają informacji o błędach 404 lub treści na temat sitemap XML, to skorzystaj z tego operatora.

Przykład zastosowania:

Audyt SEO -“błędy 404” -“sitemapy XML”

Techniczny audyt SEO

Prawidłowe wykonanie technicznego audytu SEO może być skomplikowane i często wymaga rozważenia ogromnej ilości czynników. Zwłaszcza przy badaniu widoczności dużych serwisów internetowych. W technicznym audycie SEO nie chodzi tylko o wydrukowanie raportów z narzędzia do SEO i oddania go klientowi.

Profesjonalista SEO powinien stworzyć niestandardową i indywidualnie dopasowaną strategię pozycjonowania, aby klient wiedział, jakim optymalizacjom należy nadać priorytet i nad jakimi aspektami strony warto popracować.

Dzięki korzystaniu z operatorów wyszukiwania poznasz szczegóły na temat indeksacji strony i przeprowadzisz profesjonalny audyt SEO.

Dowiedz się, jak strona jest indeksowana.

Przykładowe użycie:

Site:przykładowastrona.pl

Ten operator przyda Ci się, żebyś odpowiednio włożył swoje wysiłki w optymalizację. Dostarcza Ci on informacji na temat liczby indeksacji witryny.

Dzięki tej wiedzy zidentyfikujesz błędy techniczne na dużych serwisach internetowych. Powiedzmy, że strona fizycznie ma tylko 250 podstron, ale Google indeksuje aż 16 000 podstron. Taka rozbieżność może wynikać z powodu nieprawidłowo wygenerowanych stron z wyszukiwania on-site lub z problemów wynikających z przekierowania ze strony http:// do https://.

Usuwanie wielu subdomen

Przykładowe użycie:

Site:przykładowastrona.pl -inurl:stage -inurl:dev -inurl:staging

Jeśli pracujesz dla ogromnej marki, której strony internetowe mają problem z indeksacją, to ten operator pomoże Ci wykluczyć wszystkie niepotrzebne subdomeny.

Zbadaj niezabezpieczone strony i przekieruj swoją witrynę z http:// do https://

Przykładowe użycie:

Site: przykładowastrona.pl –inurl:https

W ten sposób wykluczysz adres URL https:// lub go dołączysz, jeśli usuniesz znak minus. Ten operator pozwoli Ci skontrolować przejście z http na https. Dzięki temu dowiesz się, jak Google indeksuje Twoje nowe strony https w przeciwieństwie do http.

Znajdowanie zduplikowanych treści na stronie

Przykład:

Site:przykładowastrona.pl “artykuły SEO”

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak treści na stronie są indeksowane przez Google, to użyj tych operatorów. Dzięki nim uzyskasz wgląd w to, ile wyników jest zwracanych przez wpisanie danego hasła. Po tym możesz użyć bardziej zaawansowanych narzędzi jak np. Screaming Frog, żeby znaleźć zduplikowane strony i się ich pozbyć.

Używaj różnych kombinacji operatorów

Korzystaj z szerokiej gamy różnych dostępnych operatorów wyszukiwania, a na pewno szybko osiągniesz swoje cele i znajdziesz potrzebne informacje. Dzięki operatorom zyskasz naprawdę potężny wgląd w content stron.

Znajdziesz plagiat treści na własnej stronie, sprawdzisz przejścia ze strony http:// do https://, wykonasz techniczny audyt SEO i wiele innych czynności.

Tylko od Ciebie zależy jakich kombinacji użyjesz podczas poszukiwań. Dzięki sprawnemu używaniu operatorów szybko znajdziesz istotne informacje, a dzięki temu zyskasz przewagę nad konkurencją.

Share
Premium Digital
Premium Digital
https://www.premiumdigital.pl/

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.