• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Mobilna wersja strony www – jakie korzyści Ci przyniesie?

Opublikowane przez Damian Węglarski o 10 listopada 2021
Spis treści ukryj
1 Czym jest mobilna wersja strony internetowej – definicja
2 Co daje mobilna wersja strony www?
3 Najczęstsze problemy wersji mobilnych
4 Jak sprawdzić, czy moja strona internetowa jest mobilna?
5 Funkcjonalna wersja mobilna strony – zadbaj o użytkowników smartfonów!

Odsetek ludzi korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale rośnie. Jeśli więc Twoja strona nie jest przystosowana do niewielkich ekranów smartfonów czy tabletów, tracisz wielu potencjalnych klientów!  Dowiedz się więcej o wersji mobilnej strony internetowej i sprawdź, jakie dokładnie korzyści może Ci przynieść jej stworzenie.

Czym jest mobilna wersja strony internetowej – definicja

Jak nietrudno zauważyć, rozmiary i proporcje ekranów smartfonów oraz komputerów znacząco się różnią. Może to powodować problemy z wyświetlaniem i używaniem stron internetowych. Wersja mobilna witryny jest opracowana specjalnie z myślą o korzystaniu z niej na urządzeniach mobilnych. W zależności od designu i layoutu różnice w wyglądzie i działaniu pomiędzy stroną “bazową” a mobilną mogą być niewielkie lub bardzo duże. Obecnie ze względu na dużą ilość użytkowników internetu korzystających z urządzeń przenośnych, przygotowanie takiej wersji strony jest w zasadzie obowiązkowe. Jeśli witryna jest przystosowana do wyświetlania na różnych typach ekranów i automatycznie dostosowuje się do związanych z tym wymagań, mówi się, że jest responsywna.

Co daje mobilna wersja strony www?

Przygotowując wersję mobilną strony internetowej, dbasz nie tylko o jej praktyczny i atrakcyjny design.  Dbałość o poprawne wyświetlanie na wszystkich typach ekranu przyniesie Ci również bardzo ważne, wymierne korzyści. Jakie?

  • Poprawa pozycji strony w rankingu Google to jeden z najważniejszych argumentów za przygotowaniem wersji mobilnej strony internetowej.  Algorytm największej wyszukiwarki świata już od kilku lat bierze ten czynnik pod uwagę i ma on spore znaczenie. Jeśli Twoja witryna wygląda tak samo niezależnie od przekątnej i proporcji ekranu, będzie oceniana znacznie niżej od tych responsywnych stron.
  • Dostosowanie do wymogów użytkownika to kolejny kluczowy argument. Przy stale rosnącej liczbie użytkowników mobilnych nie można sobie pozwolić na to, by strona internetowa nie spełniała ich potrzeb.

Brak wersji mobilnej strony internetowej to utrudnienia dla użytkowników, którzy coraz chętniej przeglądają internet na smartfonach i innych urządzeniach o małych ekranach. Oznacza to potencjalne straty wielu klientów i zniechęcenie internautów do korzystania z witryny. W połączeniu z obniżoną pozycją rankingową w Google najpewniej doprowadzi to do znaczącego spadku ruchu. W efekcie strona internetowa przestanie pełnić swoje najważniejsze funkcje i wspierać Twój biznes!

Cechy mobilnej strony www

Stworzenie strony dostosowanej do urządzeń przenośnych na pewno nie polega tylko na pomniejszeniu i zmianie proporcji “oryginalnej” witryny. Jeśli wersja mobilna ma być funkcjonalna, estetyczna i przede wszystkim skuteczna, należy podejść do jej tworzenia z najwyższą starannością. Do najważniejszych cech takiej strony internetowej należą:

  • “lekki” design – strona wyświetlana na urządzeniu mobilnym zazwyczaj ma “odchudzony” design (zawiera np. mniej zdjęć i grafik), dzięki czemu szybko się ładuje, nawet przy niestabilnym połączeniu internetowym;
  • prosty layout – proporcje ekranu urządzenia mobilnego wymuszają zazwyczaj uproszczenie layoutu (układu) strony;
  • najważniejsze informacje – czasami wersję mobilną przygotowuje się z myślą o dostarczeniu użytkownikowi wyłącznie najważniejszych informacji i zawiera ich ona znacznie mniej niż pełna wersja serwisu;
  • dostosowane rozmiary przycisków i czcionek – wersja mobilna strony obowiązkowo musi być czytelna, a jednocześnie wygodna w obsłudze poprzez ekran dotykowy;
  • scrollowanie tylko w jednym kierunku – zapoznanie się z zawartością strony mobilnej wymaga przewijania tylko w jednym kierunku (najczęściej góra-dół, rzadziej lewo-prawo).

Warto pamiętać, że użytkownicy internetu na urządzeniach mobilnych często szukają na stronach podstawowych informacji – takich jak kontakt do firmy lub adres jej siedziby. Dlatego są one najważniejsze!

Najczęstsze problemy wersji mobilnych

Projektowanie stron internetowych z myślą o urządzeniach przenośnych wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Stąd wiele witryn boryka się z problemami, takimi jak:

  • zbyt długi czas ładowania strony – zniechęcający do korzystania;
  • niedopasowany lub niedopracowany design – niestarannie wykonana witryna czasami wręcz uniemożliwia wykonanie niektórych operacji (np. poprzez ukryte przyciski czy nachodzące na siebie elementy);
  • nieprawidłowa nawigacja – czytelne i funkcjonalne menu strony jest bardzo ważne;
  • niedopracowany UX (user experience) – dla użytkowników urządzeń mobilnych zwykle ważne jest wygodne pozyskanie konkretnych informacji, dlatego wszelkie elementy wymagające długiego scrollowania lub np. szczegółowe formularze są niemile widziane;
  • niedostosowanie do różnych przeglądarek – należy pamiętać, że ze strony mogą korzystać użytkownicy różnych systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych.

Tworząc mobilne wersje stron, należy więc pamiętać o ich wielokrotnym testowaniu na różnych urządzeniach – na przykład za pomocą specjalnych narzędzi dostępnych w przeglądarkach.

Jak sprawdzić, czy moja strona internetowa jest mobilna?

Najprostszy sposób na to, by sprawdzić stronę pod kątem mobilności, to po prostu jej otwarcie w przeglądarce smartfona. Jeśli witryna jest czytelna i funkcjonalna oraz nie trzeba przesuwać jej w czterech kierunkach, pomniejszać ani powiększać, aby zapoznać się z jej treścią, najpewniej jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Innym sposobem jest skorzystanie ze specjalnego narzędzia Google (“Test optymalizacji mobilnej”). Wystarczy wkleić lub wpisać w pole adres serwisu, by po chwili otrzymać odpowiedź. Narzędzie sprawdza działanie strony i wystawia jej ocenę. Po weryfikacji w usłudze Google Search Console można również wyświetlić szczegółowy raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych.

Funkcjonalna wersja mobilna strony – zadbaj o użytkowników smartfonów!

Jeśli Twoja strona jest przystosowana tylko do wyświetlania na ekranie komputera lub też wersja mobilna nie działa do końca poprawnie, najwyższy czas na zmiany! Premium Digital pomoże Ci dostosować serwis do wyświetlania na ekranie o dowolnych proporcjach i rozdzielczości, dzięki czemu poprawią się wskaźniki SEO, a ruch na stronie wzrośnie. Jeśli chcesz, zbudujemy również dla Ciebie w pełni responsywną stronę od podstaw. Zadbaj o to, by każdy użytkownik internetu mógł zapoznać się z ofertą Twojej firmy i spraw, by strona firmowa pracowała na Twój sukces. Zapraszamy do kontaktu!

Share
Damian Węglarski
Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.