Odsetek ludzi korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych stale rośnie. Jeśli więc Twoja strona nie jest przystosowana do niewielkich ekranów smartfonów czy tabletów, tracisz wielu potencjalnych klientów! Dowiedz się więcej o wersji mobilnej strony internetowej i sprawdź, jakie dokładnie korzyści może Ci przynieść jej stworzenie.
Jak nietrudno zauważyć, rozmiary i proporcje ekranów smartfonów oraz komputerów znacząco się różnią. Może to powodować problemy z wyświetlaniem i używaniem stron internetowych. Wersja mobilna witryny jest opracowana specjalnie z myślą o korzystaniu z niej na urządzeniach mobilnych. W zależności od designu i layoutu różnice w wyglądzie i działaniu pomiędzy stroną “bazową” a mobilną mogą być niewielkie lub bardzo duże. Obecnie ze względu na dużą ilość użytkowników internetu korzystających z urządzeń przenośnych, przygotowanie takiej wersji strony jest w zasadzie obowiązkowe. Jeśli witryna jest przystosowana do wyświetlania na różnych typach ekranów i automatycznie dostosowuje się do związanych z tym wymagań, mówi się, że jest responsywna.
Przygotowując wersję mobilną strony internetowej, dbasz nie tylko o jej praktyczny i atrakcyjny design. Dbałość o poprawne wyświetlanie na wszystkich typach ekranu przyniesie Ci również bardzo ważne, wymierne korzyści. Jakie?
Brak wersji mobilnej strony internetowej to utrudnienia dla użytkowników, którzy coraz chętniej przeglądają internet na smartfonach i innych urządzeniach o małych ekranach. Oznacza to potencjalne straty wielu klientów i zniechęcenie internautów do korzystania z witryny. W połączeniu z obniżoną pozycją rankingową w Google najpewniej doprowadzi to do znaczącego spadku ruchu. W efekcie strona internetowa przestanie pełnić swoje najważniejsze funkcje i wspierać Twój biznes!
Cechy mobilnej strony www
Stworzenie strony dostosowanej do urządzeń przenośnych na pewno nie polega tylko na pomniejszeniu i zmianie proporcji “oryginalnej” witryny. Jeśli wersja mobilna ma być funkcjonalna, estetyczna i przede wszystkim skuteczna, należy podejść do jej tworzenia z najwyższą starannością. Do najważniejszych cech takiej strony internetowej należą:
Warto pamiętać, że użytkownicy internetu na urządzeniach mobilnych często szukają na stronach podstawowych informacji – takich jak kontakt do firmy lub adres jej siedziby. Dlatego są one najważniejsze!
Projektowanie stron internetowych z myślą o urządzeniach przenośnych wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Stąd wiele witryn boryka się z problemami, takimi jak:
Tworząc mobilne wersje stron, należy więc pamiętać o ich wielokrotnym testowaniu na różnych urządzeniach – na przykład za pomocą specjalnych narzędzi dostępnych w przeglądarkach.
Najprostszy sposób na to, by sprawdzić stronę pod kątem mobilności, to po prostu jej otwarcie w przeglądarce smartfona. Jeśli witryna jest czytelna i funkcjonalna oraz nie trzeba przesuwać jej w czterech kierunkach, pomniejszać ani powiększać, aby zapoznać się z jej treścią, najpewniej jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Innym sposobem jest skorzystanie ze specjalnego narzędzia Google (“Test optymalizacji mobilnej”). Wystarczy wkleić lub wpisać w pole adres serwisu, by po chwili otrzymać odpowiedź. Narzędzie sprawdza działanie strony i wystawia jej ocenę. Po weryfikacji w usłudze Google Search Console można również wyświetlić szczegółowy raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych.
Jeśli Twoja strona jest przystosowana tylko do wyświetlania na ekranie komputera lub też wersja mobilna nie działa do końca poprawnie, najwyższy czas na zmiany! Premium Digital pomoże Ci dostosować serwis do wyświetlania na ekranie o dowolnych proporcjach i rozdzielczości, dzięki czemu poprawią się wskaźniki SEO, a ruch na stronie wzrośnie. Jeśli chcesz, zbudujemy również dla Ciebie w pełni responsywną stronę od podstaw. Zadbaj o to, by każdy użytkownik internetu mógł zapoznać się z ofertą Twojej firmy i spraw, by strona firmowa pracowała na Twój sukces. Zapraszamy do kontaktu!
Dziękujemy za przesłanie formularza.
Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.