• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Obowiązek posiadania strony internetowej przez spółki akcyjne

Opublikowane przez Damian Węglarski o 19 listopada 2020
Obowiazek posiadania strony internetowej przez spolki akcyjne
Spis treści ukryj
1 Jakie są nowe obowiązki spółek w zakresie stron internetowych?
2 Co powinna zawierać strona internetowa dla spółek akcyjnych?
3 Jakie są konsekwencje za naruszenie obowiązku?
4 Dlaczego spółka powinna zainwestować we własną stronę www?
5 Skorzystaj z naszych usług w budowie strony

Wraz z 1 stycznia 2020 roku spółki akcyjne i komandytowo-akcyjne mają obowiązek prowadzenia strony internetowej. Ma to przede wszystkim ułatwić klarowną i zrozumiałą komunikację z akcjonariuszami. Zmiany mają prowadzić także do zwiększenia transparentności i do efektywnej ochrony praw akcjonariuszy; w ten sposób wyraźnie widzimy, jak przejawia się proces digitalizacji spółek handlowych. Obowiązkowa strona internetowa dla spółki akcyjnej – co musi się na niej znajdować i jakie grożą kary za niedopełnienie nowego obowiązku?

Jakie są nowe obowiązki spółek w zakresie stron internetowych?

Ustawa zmieniająca z 30 sierpnia 2019 roku dodaje do artykułu 5 k.s.h (kodeks spółek handlowych) paragraf 5 w brzmieniu: Spółka akcyjna i spółka komandytowo-akcyjna prowadzą własne strony internetowe i zamieszczają także na tych stronach, w miejscach wydzielonych na komunikację z akcjonariuszami, wymagane przez prawo lub ich statuty ogłoszenia pochodzące od spółek.

Uzasadnienie do ustawy zmieniającej podkreśla, że w ten sposób prawa akcjonariuszy mniejszościowych mają być lepiej chronione. Akcjonariusze nie będą już narażeni na nieinformowanie o kwestiach, które mogą być dla nich istotne. Przepisy wprowadzono ze względu na to, że dotychczasowy system publikacji ogłoszeń nie gwarantuje zabezpieczenia tych praw. Co ważne, spółka nadal będzie miała obowiązek publikowania ogłoszeń w Monitorze Sądowym.

Co powinna zawierać strona internetowa dla spółek akcyjnych?

Artykuł 206 § 1 k.s.h określa, co powinno znaleźć się na stronie internetowej spółki akcyjnej. Są to następujące elementy:

  • firma
  • siedziba
  • adres spółki
  • numer KRS
  • oznaczenie właściwego sądu rejestrowego, w którym znajduje się dokumentacja spółki oraz w którym spółka jest wpisana do rejestru
  • numer NIP
  • wysokość kapitału zakładowego (lub informację, że wymaganego wkładu nie wniesiono)
  • wszelkie ogłoszenia, których zamieszczenia wymagają statuty spółek

W praktyce oznacza to, że na stronie powinna się znaleźć informacja o terminie walnego zgromadzenia wraz z ustalonym porządkiem obrad, wszelkie sprawozdania finansowe, opinie rewidentów czy projekty uchwał. Stronę nie tylko należy stworzyć, ale także zgłosić w krajowym rejestrze sądowym. Nowelizacja wprowadza zatem nowe obowiązki, które mogą być początkowo uciążliwe, jednak za ich nieprzestrzeganie grożą sankcje.

Jakie są konsekwencje za naruszenie obowiązku?

Po pierwsze, artykuł 422 § 2 pkt 4 k.s.h. podkreśla, że jeśli spółka nie aktualizuje na bieżąco strony, grozi jej zaskarżenie uchwał walnego zgromadzenia, co może poskutkować ich unieważnieniem lub uchyleniem. Dotyczy to także niezamieszczenia informacji o walnym zgromadzeniu lub zamieszczenia ich w sposób nieprawidłowy (na przykład ignorując obowiązek poinformowania akcjonariuszy z minimalnie trzytygodniowym wyprzedzeniem) – spółka ryzykuje unieważnieniem.

Po drugie, jeśli informacje będą zamieszczane w sposób nieprawidłowy, na spółkę może zostać nałożona grzywna przez rejestr sądowy w wysokości 5 tysięcy złotych.

Najbezpieczniejsze rozwiązanie w tej sytuacji to regularna publikacja na stronie wszelkiej dokumentacji, informacji o walnych zgromadzeniach, projektach uchwał i innych elementów, których potrzebują wspólnicy.

Dlaczego spółka powinna zainwestować we własną stronę www?

Strona wizytówkowa to rozwiązanie, które wymaga niewielkiego zaangażowania, ale w praktyce nie idzie z duchem czasu.  Dziś firmy prowadzące aktywne strony internetowe i dostosowujące się do potrzeb internauty cieszą się największym zainteresowaniem. Stworzenie kompleksowej strony internetowej ułatwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu nie tylko z akcjonariuszami, ale także z klientami (w tym ich pozyskiwanie).

Zyskują oni w ten sposób potężne narzędzie w sprzedaży, mogąc skutecznie wdrażać zróżnicowane strategie marketingowe i mając możliwość na przykład pozycjonowania strony, czyli stworzenia takich treści, by po wpisaniu w oknie wyszukiwarki odpowiedniego słowa kluczowego (na przykład “usługi remontowe Gdańsk”) ich strona wyświetliła się jako pierwsza na liście wyników. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa to także zabieg o charakterze PR-owym dla akcjonariuszy oraz zaawansowana metoda kontaktu.

Skorzystaj z naszych usług w budowie strony

Jeśli dotyczą Cię nowe przepisy, a nie masz jeszcze strony internetowej lub musisz ją dostosować do nowych potrzeb, skorzystaj z naszych usług. Już od stycznia 2020 obsługujemy podobne zlecenia spółek akcyjnych, które muszą zaprojektować strony, a chcą zaufać specjalistom i liczą na jasno określony efekt.  Budujemy funkcjonalne, nowoczesne i estetyczne strony internetowe, na których użytkownik może łatwo znaleźć konkretne informacje. Jak dotąd wszyscy nasi klienci odnotowali wzrost zainteresowania swoimi usługami po wdrożeniu zaprojektowanych przez nas stron internetowych!

Nie tylko budujemy dom, jakim jest strona internetowa, ale także wypełniamy go meblami, czyli użytecznymi informacjami na temat Twojej oferty. Stosujemy w naszej pracy zasady SEO, dzięki którym możesz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwarki i bezpośrednio pozyskać nowych klientów. Jeśli jeszcze nie masz strony lub jest ona niezgodna z przepisami k.s.h., zgłoś się do nas – wspólnie wypracujemy najlepsze rozwiązania, dzięki którym Twoja spółka akcyjna odnotuje zyski!

Share
Damian Węglarski
Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.