Ataki i wirusy
Ataki na strony i wirusy
Grudzień 4, 2017

Content marketing, czyli jakość na stronie

Content Marketing

Content Marketing

Content marketing, czyli jakość na stronie






Jak ważne jest pilnowanie jakości dodawanych materiałów na stronie?



Nie myśl, że Twoi klienci są naiwni. Nie przekonasz ich nic niewnoszącymi sloganami typu „wysoka jakość”, „najlepsza oferta” czy „profesjonalne usługi”. Nie sprawdzą się również nachalne reklamy graficzne, np. w postaci wyskakujących okienek flasha z instrukcją „Kup teraz” lub „Nie przegap okazji”. Czasy skuteczności technik sprzedażowych rodem z telezakupów mango już dawno minęły! Dzisiaj musisz klientowi zaproponować konkretną korzyść. Inaczej tylko go zirytujesz i sprowokujesz do opuszczenia strony. Dlatego tak ważne jest, aby promować swoje produkty poprzez działania wpisujące się w nurt Content Markeitingu.

Zadbaj o treść ważną z punktu widzenia odwiedzającego



Podstawowy błąd większości firm polega na tym, że opisując swoją ofertę na stronie internetowej skupiają się wyłącznie na sobie. Zachwalają produkty, chwalą się swoim doświadczeniem oraz wiedzą, i próbują przekonać, że nikt im nie dorówna. Tylko gdzie w tym wszystkim jest klient i jego potrzeby? No właśnie…

Sukces marketingowy osiągniesz tylko wtedy, gdy zaoferujesz coś w zamian, określoną wartość dodaną. Może być to na przykład seria artykułów poradnikowych, w których odpowiesz na najczęściej stawiane przez klientów pytania. Podepnij do strony firmowego bloga, gdzie będziesz dzielił się praktycznymi wskazówkami. Możesz również zaoferować darmowe publikacje do pobrania w formie pliku PDF.

Niech Ci jednak nie przyjdzie na myśl chwalenie się branżowym językiem, który jest zrozumiały tylko dla wąskiego grona specjalistów. Przekaz ma był łatwy w odbiorze, niezbyt poważny, momentami żartobliwy. Kreuj się na eksperta, lecz nie bądź zbyt pompatyczny. Zainspiruj czytelnika do działania, rozśmiesz go, podaj mu sprawdzone wskazówki. Wtedy znacznie wzrośnie prawdopodobieństwo, że zdecyduje się Tobie zaufać.

Nie zaniedbuj formy treści



Niedopuszczalne są również ewidentne błędy gramatyczne w treści artykułów – stylistyczne, interpunkcyjne, nie mówiąc już o ortograficznych. Aby tekst dobrze się czytało, warto dokonać jego podziału na krótkie akapity, zastosować śródtytuły, wypunktowania oraz wyróżnić najważniejsze elementy. Ze świetnym odbiorem spotykają się artykuły w formie „10 sposobów na ...”, „Jak zrobić ...” etc. Jeżeli nie posiadasz umiejętności pisarskich i marketingowych, wtedy nie podejmuj ryzyka. Lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie Content marketingu agencji interaktywnej, która współpracuje z copywriterami.

Content marketing to nie tylko tekst



Nie myśl, że samą treścią tekstową załatwisz sprawę. Zwłaszcza wśród najmłodszych grup docelowych przewagę będą stanowiły osoby, które wolą obejrzeć poradnikowy materiał video, czy zapoznać się z przekazem zaprezentowanym za pomocą zdjęć czy infografik. Dzięki temu oszczędzają czas, który musieliby poświęcić na przeczytanie długiego tekstu. Warto więc jednocześnie stosować różne techniki content marketingu, dzięki czemu uda się zadowolić klientów z różnych segmentów.

Musisz przy tym dopilnować tego, aby grafiki oraz nagrania cechowały się wysoką jakością. W przeciwnym razie efekt może być odwrotny od zamierzonego. Wykorzystuj jedynie zdjęcia o dużej rozdzielczości. Jeżeli pobierasz je z Internetu, upewnij się wcześniej jaką posiadają licencję. Nie masz czasu tego sprawdzać? Możesz poprosić o pomoc agencję marketingową, która w ramach pakietu web master zadba zarówno o dobór treści tekstowej, jak i graficznej.

Sprawdź jakość treści na swojej stronie. Darmowy test SEO:


Dlaczego content musi być unikalny



Nie ma sensu iść na łatwiznę i kopiować treści z innych stron internetowych. Taka praktyka jest łatwa do wykrycia i ukarania przez Google. W konsekwencji na Twoją domenę zostanie nałożony filtr algorytmiczny, a nawet trwały ban. Jeżeli więc zależy Ci na wysokich pozycjach strony, wtedy zamieszczaj w serwisie jedynie unikalny content. W najnowszej wersji WordPressa 5.0 zostanie wprowadzone narzędzie Unique Content Identifier. Umożliwi ono automatyczną weryfikację, czy treść nie została skopiowana z innych źródeł.

Podsumowanie



Pamiętaj więc, że content jest królem, zarówno w marketingu internetowym, jak i pozycjonowaniu stron (SEO). Umieszczaj na stronie wartościowe treści poradnikowe, a szybko zauważysz wzrost konwersji.

Do następnego razu PD team
Czy wiesz, że również prowadzimy bloga dla swoich klientów?
Premium Digital
Premium Digital
https://www.premiumdigital.pl/

Przetestuj swoją stronę pod kątem SEO

//]]>