Mam nadzieję, że podoba Ci się ten artykuł.
Jeśli chcesz, żebyśmy skonsultowali Twój marketing kliknij tutaj

Czym jest standard W3C? Standard dla projektantów stron internetowych!

O czym się dowiesz z tego artykułu

World Wide Web Consortium (W3C) jest międzynarodową organizacją normalizacyjną. Jej misją jest kierowanie rozwojem World Wide Web jako uniwersalnego standardu udostępniania i dostępu do informacji w Internecie. W3C pomaga również programistom tworzyć standardy dla nowych stron internetowych i aplikacji, które są dostępne dla wszystkich. W3C publikuje szeroki zakres standardów, dokumentów i narzędzi związanych z projektowaniem stron internetowych i tworzeniem oprogramowania. Pomagają one projektantom i deweloperom tworzyć lepsze doświadczenia użytkowników. Więc jeśli zastanawiasz się, czym jest standard W3C, pokochasz ten artykuł!

Co to jest standard W3C?

Chyba najważniejsza rzecz, którą warto wiedzieć. W3C to międzynarodowe konsorcjum, które współpracuje z liderami przemysłu w celu stworzenia otwartych standardów dla sieci. Najbardziej znanym standardem, który stworzyli, jest język znaczników HTML, który jest używany do tworzenia stron internetowych. A to tylko zarysowanie powierzchni. Ich standardy obejmują wszystko, od sposobu nazywania znaczników i atrybutów po zasady łączenia znaczników i atrybutów między sobą i z innymi elementami na stronie. Konsorcjum składa się z 22 organizacji z całego świata, w tym agencji rządowych, organizacji badawczych, uniwersytetów i firm takich jak Apple, Microsoft, Google i Amazon.

Jak zostać członkiem W3C?

Istnieją trzy sposoby, aby zostać członkiem W3C:

– Podpisanie Umowy Uczestnictwa (PA): Firma może podpisać PA i płacić składki, które rekompensują jej wydatki, niezależnie od prowadzonej działalności i produktu. Każda firma, która uczestniczy w działaniach W3C, takich jak tworzenie standardów, może podpisać PA.

– Popieranie istniejącej PA: Organizacja może poprzeć istniejącą PA, która jest odpowiednia dla jej działalności i produktu, i płacić składki, które zrekompensują jej wydatki.

– Dołączenie jako organizacja członkowska: Organizacja może dołączyć do W3C jako organizacja członkowska i przyczynić się do działania konsorcjum.

Standard HTML

Kiedy użytkownicy surfują po sieci, oczekują, że strony będą się szybko ładować. Strona internetowa, która szybko się ładuje jest ważną częścią przyjaznego użytkownikowi projektu. Na szybkość strony wpływa sposób jej napisania. Możesz pisać strony w taki sposób, aby szybko się ładowały. Można to zrobić wybierając znaczniki i atrybuty, które są krótkie i zwięzłe. Im krótsze znaczniki i atrybuty, tym szybciej ładuje się strona. Standard HTML W3C, czyli zbiór zasad określających, jakich znaczników i atrybutów należy używać, ewoluował. Standardy zmieniały się z biegiem czasu. W tym artykule omówiono Standard HTML w wersji 2.0, który jest standardem używanym przez większość projektantów w 2019 roku.

# CSS Standard.

Standard CSS jest standardem używanym do projektowania stron internetowych. Jest używany, aby strony internetowe wyglądały tak, jak wyglądają. Służy do określenia, jak wyglądają. Standard CSS to zbiór reguł, które określają, jakich znaczników i atrybutów należy używać. Standard CSS ewoluował. Standardy zmieniały się w czasie. W tym artykule omówiono Standard CSS w wersji 2.0, który jest aktualnym standardem na rok 2019. Standard CSS jest napisany w języku angielskim. Jest to stosowane z dwóch powodów: – Język angielski jest językiem sieci. Większość stron internetowych jest napisana w języku angielskim. – Angielski jest językiem W3C. W3C to organizacja, która stworzyła standard CSS.

Dostępność i niepełnosprawność – Standardy W3C

Standardy W3C nie są w pełni dostępne. Większość standardów została stworzona zanim projektanci i programiści wiedzieli o dostępności. W rezultacie, standardy nie spełniają wszystkich wymagań dzisiejszych przepisów dotyczących niepełnosprawności. Standardy W3C są aktualizowane, aby uczynić je w pełni dostępnymi dla osób niepełnosprawnych. Standardy są aktualizowane, aby spełniały wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG). Prawo dotyczące osób niepełnosprawnych wymaga, aby strony internetowe były zgodne z wytycznymi dotyczącymi dostępności. Wszystkie firmy, w tym rządowe, muszą udostępnić swoje strony internetowe osobom niepełnosprawnym. Standardy dostępności mają pomóc osobom niepełnosprawnym w korzystaniu z sieci. Z sieci korzystają osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Niektóre osoby niepełnosprawne mają upośledzony wzrok. Inne mają problemy ze słuchem, sprawnością lub zaburzeniami poznawczymi.

Zakończenie

W3C tworzy standardy, których przestrzegają projektanci stron internetowych. W tym artykule omówiono standardy W3C. Standardy te określają, jakie znaczniki i atrybuty są używane. Określają one, jak wyglądają strony internetowe i jak są wykorzystywane. Standardy W3C sprawiają, że strony internetowe są spójne. Jest to ważne, gdy wiele osób tworzy strony internetowe. Standardy W3C sprawiają również, że strony internetowe są łatwe w użyciu. Jest to szczególnie pomocne dla osób niepełnosprawnych. Standardy W3C są tworzone dla sieci. Flash to program, który tworzy stronę internetową, która jest wyświetlana na ekranie komputera. Te dwie technologie mogą ze sobą współpracować, ale nie ma standardów, które mówiłyby projektantom, jak używać Flasha w sieci. Oznacza to, że strony internetowe wykorzystujące Flasha wyglądają inaczej na różnych komputerach.

Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

Podobne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

O autorze

Damian Węglarski
Damian Węglarski to przedsiębiorca z pasją, który od 12 lat z sukcesem współtworzy rynek marketingu i reklamy w Polsce. Jest ekspertem SEO i pasjonatem marketingu z dyplomem ukończenia informatyki w zarządzaniu na Uniwersytecie Łódzkim. Jest założycielem i pomysłodawcą agencji interaktywnej Premium Digital, która gównie zajmuje się marketingiem internetowym czyli, SEO, Google Ads oraz tworzeniem stron.

Udostępnij ten post

Opinie klientów

Przeczytaj, co nasi zadowoleni klienci mają do powiedzenia o naszych usługach.

Czytaj więcej

Przeczytaj najnowsze artykuły na naszym blogu

Posłuchaj mojego podcastu i odkryj sekrety skutecznego marketingu!

Inspiracje, strategie i praktyczne wskazówki prosto od eksperta.

Stwórzmy razem Twoją nową stronę

Zaufaj nam i zwiększ swoją widoczność online 🚀