Czym jest nasz audyt SEO (pozycjonowania)


Nasz audyt SEO jest bezpłatną analizą Twojej strony internetowej pod kątem działań mających na celu pozycjonowanie stron w Google. Audyt jest podstawą działań podczas planowania działań pozycjonowania. Każda strona internetowa powinna w znaczącym wymiarze spełniać wymagania wyszukiwarki Google. Wszystkie parametry naszego audytu SEO są ważnym czynnikiem tego na jakiej pozycji strona jest wyświetlana w wyszukiwarce Google czyli w tzw. SERP'ach (search engine result page)

Elementy Audytu SEO

Czyli co przykładowo znajdziesz w audycie i na co zwrócić uwagę. Poza wymienionymi niżej istnieje wiele innych czynników, które zobaczysz w momencie gdy sprawdzisz swoją stronę!

Ogólna ocena SEO

W tym dziale pokazana jest całkowita ogólna ocena strony pod kątem pozycjonowania.Opisane jest zastosowanie nagłówków HTML. Między innymi Tag tytułowy, który jest bardzo istotny przy pozycjonowaniu oraz Meta Description Tag odpowiadający za opis naszej strony w wyszukiwarce. Wyszczególnione została zawartość wszystkich tagów od H1 po H5 oraz ich częstotliwość. W raporcie pokazujemy również spójność słów kluczowych. Kluczowym elementem podczas pozycjonowania jest ilość treści na danej podstronie co podlega ocenie w naszym badaniu strony. Pod kątem pozycjonowania badamy jeszcze czy wszystkie obrazy zawierają atrybuty alt. Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne - Jest to bardzo istotny czynnik w przypadku działań SEO. Pokazujemy tutaj ilości linków, które przekładają się na wartość i moc domeny. Ostatnim elementem analizowanym w naszym audycie jest zawartość pliku robots.txt, mapy strony oraz podpięcie narzędzi analitycznych. W każdym z punktów widnieją szczegóły, które można zobaczyć oraz ocena opisowa danej kwestii pod kątem SEO.

Usability - czyli użyteczność strony www

Weryfikacja użyteczności polega na sprawdzeniu czy strona jest responsywna i dostoswosuje się do urządzeń mobilnych w zależności od ich wymiarów. Istotnym elementem jest również to czy strona nie wykorzystuje technologii flash. Oceniana jest Favicona, wielkość czcionek i przycisków pod kątem urządzeń mobilnych.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO jest usługą, która polega na darmowej analizie strony internetowej. Ma ona na celu stworzenie dokumentu, dzięki któremu dowiesz się, jakie kroki powinieneś podjąć, żeby Twoja strona internetowa osiągnęła jak najlepsze wyniki w pozycjonowaniu. Uwzględnia parametry, które mają zarówno bezpośredni, jak i pośredni wpływ na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Wykorzystywane jest to później przez redakcję, programistów i wszystkie osoby, które mają wpływ na prace związane z określoną stroną internetową. Dzięki tak profesjonalnej ocenie witryny, otrzymujesz drogocenne i rzetelne wskazówki, które zapewnią Ci zgodność serwisu z ciągle zmieniającym się algorytmem Google.

Jakie są główne cele audytu?

Cele audytu SEO są zazwyczaj podobne, bez względu na to, jakiej strony www on dotyczy:

1. Dokładny przegląd ważnych z punktu widzenia pozycjonowania elementów na stronie internetowej.

2. Ocena optymalizacji tych elementów, które są istotne dla SEO.

3. Ukazanie mocnych i słabych punktów optymalizacji witryny.

4. Porady i wskazówki, które mają pomóc w poprawieniu optymalizacji poszczególnych elementów.

5. Wyszukanie i wskazanie problemów, które należy zniwelować, żeby dostosować witrynę do wytycznych.

Darmowy audyt SEO jest świetnym wstępem do dalszej pracy nad pozycjonowaniem strony. Jego zalecenia będą aktualne przez cały czas pracy nad Twoją witryną.

W jakich sytuacjach warto wykonać audyt SEO?

Bez względu na to, czy trwają już prace nad Twoją stroną www, czy jest ona zupełnie nowa, warto zapoznać się z profesjonalnymi wskazówkami, które pozwolą świadomie promować Twoją firmę w SERP (Search Engine Results Page) w Google.

W przypadku tworzenia nowej strony internetowej analiza SEO jest niezbędnym elementem jej promowania. Taki „plan działania” pomoże Ci dostrzec i wykluczyć wszystkie elementy, które wymagają poprawy na Twojej stronie www. Warto pokazać makietę lub planowaną grafikę specjaliście, który będzie przeprowadzał audyt. Pozwoli to ustrzec się błędów na samym początku pacy nad stroną www.

Kiedy jesteś na początkowym etapie promowania, możesz w bardzo krótkim czasie poprawisz wszelkie obszary, które tego wymagają. Możesz skorzystać z tej usługi również wtedy, kiedy chcesz wprowadzić zmiany na swojej stronie – jeśli chcesz zmienić wygląd zaktualizować ofertę firmy. Nierzadko taką analizę stosuje się w sytuacjach, kiedy właściciel firmy łączy kilka serwisów lub zmienia swoją domenę na inną. Można wykonać audyt zarówno całej witryny internetowej, jak i jej fragmentu, tj. skupić się na słowach kluczowych, które mogą stanowić zagrożenie w jej promowaniu. Ponadto, zawsze możesz rozszerzyć swój audyt SEO, dzięki czemu skutecznie wypromujesz swoją witrynę w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google.

Bywają sytuacje, w których użyjesz niewłaściwych treści albo ktoś włamie się na Twoją stronę www. Audyt SEO może wtedy pełnić funkcję usunięcia problemu. Jeśli Twoja strona internetowa została „ukarana” przez wyszukiwarkę Google, specjaliści od pozycjonowania zastosują działania, które pozwolą pozbyć się kłopotliwej sytuacji (np. poprzez diagnostykę strony i usunięcie konsekwencji włamania, ale także jego źródła).

Jeżeli zmieniasz usługodawcę, analiza SEO jest bardzo dobrym punktem wyjściowym do dalszej pracy z nową firmą, która będzie się zajmowała pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Można wówczas zweryfikować działania, które były poprzednio stosowane i odpowiednio zmienić strategię w razie konieczności. Zawsze możesz skontaktować się z aktualnym usługodawcą, który przeprowadza audyt Twojej witryny w celu uzyskania wiedzy na temat sytuacji i ewentualnych dodatkowych działań w zakresie niezbędnych poprawek.

Korzyści wynikające z zastosowania audytu

Audyt SEO jest nieoceniony, jeśli chcesz:

1. Szybko przeanalizować aktualną kondycję swojej strony internetowej.
2. Wskazać i ocenić najważniejsze obszary pod kątem optymalizacji, takie jak treści fraz kluczowych na stronie, dostępność dla użytkowników i robotów, szybkość działania swojej witryny, widoczność w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter itp.) czy na mapach Google.
3. Otrzymać fachowe wskazówki, dzięki którym poprawisz funkcjonowanie swojej witryny, a wymaga to głębszej analizy SEO.
4. Zapoznać się z informacją, która jest przejrzysta i czytelna nawet dla osób, które nie są zaznajomione z pojęciem pozycjonowania.
5. Promować swoją stronę www w naturalnych wynikach wyszukiwania.
6. Zwiększyć sprzedaż produktów swojej firmy (np. jeśli masz sklep internetowy).
7. Wykryć błędy indeksowania.
8. Przeanalizować metadane (title i description).
9. Sprawdzić linkowanie wewnętrzne.
10. Zwiększyć wskaźnik zwrotu z inwestycji.
11. Poprawić pozycję na istotne zwroty lub słowa kluczowe.
12. Sprawdzić poprawność zastosowania nagłówków i zrobić analizę treści.
13. Sprawdzić, czy Twoje adresy URL są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki (i czy są jej przyjazne).
14. Przeanalizować mapy witryn (HTML & XML).
15. Sprawdzić wersję mobilną swojej strony internetowej.
16. Zwiększyć ruch w wynikach wyszukiwania w Google.
17. W razie konieczności rozszerzyć zakres analizy.

Jak powinien wyglądać audyt?

Audyt SEO odpowiada na pytania dotyczące zagrożeń ukrytych na stronie internetowej, wskazuje jej widoczność w wynikach wyszukiwania i sugeruje dalsze działania pod kątem jej pozycjonowania. Najczęściej występuje w postaci dokumentu tekstowego, podobnego do książki. Odpowiednio więc można w nim znaleźć spis treści, ilustracje czy przypisy.

Po wykonaniu audytu SEO możesz przystąpić do dalszych działań w celu promowania swojej strony www. Najczęściej jest to płatna reklama, pozycjonowanie i content marketing. Możesz być pewien, że taka strategia przyniesie zamierzone przez Ciebie efekty.

Przetestuj swoją stronę pod kątem SEO

//]]>