W tym artykule dowiesz się, jak zawalczyć o klientów z Firefox z Perplexity.
A jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami!

Przeglądarka Mozilla Firefox wprowadza Perplexity AI. Co możesz z tym zrobić w firmie?

Perplexity AI jako wyszukiwarka w Firefox.

 

  • Integracja Perplexity AI w Firefox – przeglądarka Mozilla Firefox wprowadziła możliwość ustawienia Perplexity AI jako opcjonalnej wyszukiwarki. Zmienia to sposób prezentacji wyników, bo zamiast tradycyjnej listy linków, użytkownicy otrzymują odpowiedzi w formie konwersacji, które zawierają cytaty z różnych źródeł.

 

  • Znaczenie dla firm w Polsce – mimo że Firefox nie jest najpopularniejszą przeglądarką na świecie, w Polsce ma znaczny udział w rynku, zwłaszcza na komputerach stacjonarnych (ok. 9%). Oznacza to, że zmiana sposobu wyszukiwania może wpłynąć na widoczność i ruch na stronach internetowych polskich firm.

 

  • Konieczność optymalizacji treści pod AI – aby Twoja firma mogła skorzystać na tej zmianie, musisz dostosować swoje treści. Konieczne jest tworzenie krótkich, konkretnych i łatwych do zacytowania odpowiedzi (np. w sekcjach FAQ, na stronach produktowych i w artykułach eksperckich).

 

  • Rekomendowane działania dla firm – w Premium Digital zalecamy przeprowadzenie audytu SEO treści, monitorowanie ruchu z przeglądarki Firefox, dbanie o autorytet i wiarygodność publikowanych materiałów (poprzez podawanie źródeł) oraz aktywne testowanie zapytań w Perplexity, żeby sprawdzić, jak cytowane są treści firmowe.

O czym się dowiesz z tego artykułu

Od 14 października 2025 roku przeglądarka Mozilla Firefox pozwala użytkownikom na komputerach ustawić Perplexity AI jako opcję wyszukiwarki w pasku adresu. Perplexity to narzędzie, które dostarcza odpowiedzi w formie konwersacyjnej z cytowaniami źródeł, zamiast klasycznej listy linków. Funkcja na razie jest dostępna na desktopie, z planowaną ekspansją na mobile. Czy jako właściciel firmy, która aktywnie pozyskuje klientów w Internecie, powinieneś coś z tym zrobić? Jak możesz zareagować?

Co połączenie Perplexity AI z Mozilla Firefox oznacza dla Twojej firmy?

To oznacza, że dla użytkowników Firefoxa, którzy wybiorą Perplexity AI jako domyślną wyszukiwarkę, zmienia się sposób prezentacji wyników z Twojej strony internetowej – Twoi potencjalni klienci widzą odpowiedzi z cytatami zamiast listy linków. To wpływa na widoczność i sposób pozyskiwania ruchu przez Twoją firmę.

Czy powinieneś się tym przejmować? Zdecydowanie tak, bo choć globalnie przeglądarka Mozilla Firefox nie jest szczególnie popularna, to w Polsce korzysta z niej stosunkowo dużo użytkowników.

  • Na dzień publikacji tego artykułu wg. StatCounter w Polsce udział Firefoxa we wszystkich urządzeniach (desktop + mobile + tablet) wynosi ~6,2%.
  • Udział Firefoxa na desktopie to ~9,1%. To ważne, bo integracja z Perplexity została wdrożona najpierw na komputerach.
  • Raporty branżowe wskazują, że w Polsce Firefox ma wyższy udział na desktopie niż w globalnym rozkładzie.

Wniosek? Nawet jeśli tylko mały odsetek użytkowników korzystających w Polsce z Firefox zdecyduje się na wykorzystywanie Perplexity jako wyszukiwarki, nadal mówimy o tysiącach Twoich potencjalnych klientów. Warto o nich zawalczyć.

Logo Mozilla Firefox.Logo Perplexity AI.

 

Co powinieneś zrobić w firmie, aby wykorzystać Perplexity AI w Firefox na swoją korzyść?

Zacznij od audytu treści i monitoringu firmowej strony WWW – zoptymalizuj odpowiedzi, które Perplexity może cytować, i śledź ruch z Firefoxa.

  • Przeprowadź audyt SEO treści — sprawdź strony FAQ, strony produktowe i artykuły eksperckie, aby mieć krótkie, konkretne odpowiedzi gotowe do cytowania. Sskoncentruj się na jasno sformułowanych faktach i danych, które Perplexity może wykorzystać jako cytat. Koniecznie sprawdź nasze wskazówki, jak pisać treści SEO pod AI.
  • Monitoruj ruch i zachowania — segmentuj dane w Google Analytics lub innym narzędziu po przeglądarce i źródle, aby odczytać, czy i jak zmienia się udział ruchu z Firefoxa po wdrożeniu Perplexity.
  • Uporządkuj autorytet treści — opublikuj jasno referencjonowane materiały: raporty, cytowania źródeł, strony autorów. Perplexity pokazuje cytowania, więc treści z jasnymi źródłami są lepiej weryfikowalne przez użytkownika.
  • Testuj zapytania i zapisuj wyniki — wyszukaj w Perplexity zapytania związane z Twoją branżą i marką, żeby zobaczyć, które strony są cytowane. To pomoże Ci określić, jakie treści pojawiają się w odpowiedziach i gdzie warto poprawić zawartość.

Poprzez te działania zwiększasz szanse na to, że treści na Twojej firmowej stronie internetowej będą rozpoznawane i cytowane przez odpowiedzi Perplexity AI w Mozilla Firefox. W rezultacie łatwiej dotrzesz do potencjalnych klientów – zwłaszcza z młodszego pokolenia, które chętniej korzysta z narzędzi AI.

Jak możemy Ci pomóc w Premium Digital?

W Premium Digital przeprowadzimy audyt widoczności w AI, przygotujemy treści gotowe do cytowań i uruchomimy monitoring ruchu z Firefoxa i Perplexity. Nasze działania są nastawione na mierzalne efekty i dopasowane do Twoich celów biznesowych.

  • Strategiczny warsztat i audyt – zidentyfikujemy zestaw najważniejszych zapytań branżowych, powiązanych z Twoim biznesem, które Perplexity najprawdopodobniej będzie obsługiwać, i zaplanujemy treści odpowiadające na nie w sposób cytowalny.
  • Techniczna optymalizacja SEOcopywriting SEO – przygotujemy krótkie odpowiedzi, rozbudowane źródła i metadane, wdrożymy śledzenie sesji i segmentację Firefoxa w analityce oraz zaprojektujemy stronę pod konwersje.
  • Monitoring i raportowanie – uruchomimy dashboardy, które będą śledzić zmiany ruchu z Firefoxa, udział cytowań i wpływ na konwersje. Raporty dostarczymy w przejrzystej formie, z rekomendacjami dla dalszych działań.

Działamy partnersko. Pracujemy jako zewnętrzny dział marketingu. Łączymy SEO, content i analitykę, aby zamienić tę technologiczną zmianę w impuls do wzrostu. Przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem cytowań w Perplexity.

Skontaktuj się z nami i umów spotkanie – porozmawiamy o konkretach i przedstawimy przewidywany wpływ działań na Twoje cele sprzedażowe.

Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

Podobne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

O autorze

Dominik Kaczor
SEO Content Engineer

Udostępnij ten post

Opinie klientów

Przeczytaj, co nasi zadowoleni klienci mają do powiedzenia o naszych usługach.

Czytaj więcej

Przeczytaj najnowsze artykuły na naszym blogu

Posłuchaj mojego podcastu i odkryj sekrety skutecznego marketingu!

Inspiracje, strategie i praktyczne wskazówki prosto od eksperta.

Stwórzmy razem Twoją nową stronę

Zaufaj nam i zwiększ swoją widoczność online 🚀