Strona główna > Content Plan
Content Plan
Piszesz „na czuja”, a efekty są przypadkowe? Treści się pojawiają, ale nie wiadomo, po co, dla kogo i z jakim efektem?
Tworzymy strategiczne plany contentowe, oparte o semantyczne SEO, dane z wyszukiwarek i analizę lejka zakupowego. Dzięki nim Twoje treści budują widoczność, wspierają sprzedaż i pozycjonują Cię jako eksperta w branży.

Content plan co to jest?
Content plan to strategiczny dokument, który określa cele, grupę docelową, tematy oraz terminy tworzenia i publikowania treści. Jest niezbędny do zwiększania świadomości marki, generowania ruchu na stronę i budowania relacji z odbiorcami. Dokument ten służy jako mapa drogowa dla wszystkich działań związanych z tworzeniem i dystrybucją treści.
Co daje dobry
content plan?
Treści są spójne z celami biznesowymi (SEO, sprzedaż, budowa marki)
Porządkujesz działania i wiesz, co pisać, kiedy, dla kogo i gdzie
Łatwiej delegować i skalować tworzenie treści w zespole
Budujesz system publikacji zamiast jednorazowych wrzutek
Oszczędzasz czas i energię – zero zgadywania, 100% precyzyjnego działania
Masz fundament pod działania SEO, social media, mailingi i kampanie
Możesz mierzyć efekty i optymalizować działania na bieżąco
Budujesz topical authority dzięki semantycznemu pokryciu tematów
Content Plan – Sprawdź najczęstsze pytania
Zanim zaczniesz produkcję treści, sprawdź, jak dobry plan może ułatwić Ci życie. Odpowiadamy na kluczowe pytania.

Dlaczego warto inwestować w content plan?
Bo bez content planu nie ma strategii – jest chaos.
Content plan to podstawa komunikacji marki – porządkuje działania, ułatwia delegowanie, skraca czas produkcji i eliminuje „twórczą panikę” w stylu: co wrzucamy na bloga w tym miesiącu?
Plany, które tworzymy, oparte są o analizę semantyczną – dzięki temu Twoja strona pokrywa tematy kompleksowo, zgodnie z oczekiwaniami algorytmów Google i realnych użytkowników.
To fundament skutecznego pozycjonowania / SEO.
Jak szybko zobaczę efekty Content Planu?
Efekty zależą od szybkości wdrożenia, ale:
- Zyskujesz porządek i kierunek od razu po stworzeniu planu
- Tworzenie treści idzie szybciej i taniej, bo działasz według procesu
- SEO i social media zaczynają działać lepiej po 1–2 miesiącach
- W dłuższej perspektywie masz niższy koszt pozyskania klienta i lepszy ROI z contentu
Ile kosztuje stworzenie content planu?
Cena zależy od:
- Zakresu tematycznego (ilość tematów, person, lejków)
- Ilości kanałów (SEO, blog, social media, mailing, video)
- Głębokości analizy (konkurencja, słowa kluczowe, GSC, GA4)
- Zakresu analizy semantycznej i budowy struktury topical authority
- Czasu trwania planu (30, 90, 180, 360 dni)
- Czy plan zawiera briefy, harmonogram publikacji, propozycje tytułów, keywordy itd.
Co zawiera dobry content plan?
- Analizę Twojej oferty, buyer person, rynku i konkurencji
- Mapę tematów dopasowaną do ścieżki zakupowej (TOFU/MOFU/BOFU)
- Pomysły na tematy + wstępne tytuły i keywordy
- Hierarchiczną strukturę tematów i podtematów zgodną z zasadami semantycznego SEO
- Propozycję formatów: artykuł, post, infografika, PDF, film itd.
- Harmonogram publikacji (co, kiedy, gdzie, dla kogo)
- Plan linkowania wewnętrznego i redystrybucji contentu
- Briefy do tworzenia treści (opcjonalnie)
Czy planujecie tylko pod SEO?
Tworzymy content plany pod różne kanały i różnego rodzaju:
- pod SEO (oparte o dane z Ahrefs, Surfer, GSC),
- pod social media (w tym LinkedIn, Instagram, Facebook),
- pod lead generation (np. lead magnety, e-booki, checklisty),
- pod kampanie reklamowe i PR (np. treści eksperckie, cytaty do wywiadów).
W przypadku SEO opieramy się na analizie semantycznej (entity-based SEO), która pozwala budować głębokie pokrycie tematu i zdobywać przewagę konkurencyjną w Google.
Jak wygląda proces współpracy przy tworzeniu content planu?
01
Rozpoznanie i analiza
- Briefing: poznajemy Twój biznes, ofertę, cele, grupy docelowe
- Analizujemy obecne działania contentowe i SEO
- Robimy analizę konkurencji i dostępnych danych (GSC, Ahrefs, GA4)
- Budujemy mapę tematów i encji (entity map), wokół których powstanie plan
02
Budowa content planu
- Segmentujemy buyer persony i etapy lejka
- Tworzymy mapę tematów + przypisujemy frazy kluczowe
- Określamy strukturę powiązań między tematami (pillary → klastry)
- Ustalamy formaty i kanały komunikacji
- Budujemy kalendarz treści z harmonogramem publikacji
- (Opcjonalnie) przygotowujemy gotowe briefy do tworzenia treści
03
Przekazanie i wdrożenie
- Oddajemy plan w formacie edytowalnym (Google Sheet)
- Omawiamy plan na wspólnym callu
- (Opcjonalnie) prowadzimy wdrożenie: pisanie, delegowanie, publikacja, korekty
04
Monitoring i aktualizacje (w modelu ciągłym)
- Co miesiąc analizujemy efekty i proponujemy aktualizacje
- Okresowo uzupełniamy plan o nowe tematy, reagujemy na sezonowość i dane
- Przekazujemy raporty + rekomendacje działań
01
02
03
04
- Briefing: poznajemy Twój biznes, ofertę, cele, grupy docelowe
- Analizujemy obecne działania contentowe i SEO
- Robimy analizę konkurencji i dostępnych danych (GSC, Ahrefs, GA4)
- Budujemy mapę tematów i encji (entity map), wokół których powstanie plan
- Segmentujemy buyer persony i etapy lejka
- Tworzymy mapę tematów + przypisujemy frazy kluczowe
- Określamy strukturę powiązań między tematami (pillary → klastry)
- Ustalamy formaty i kanały komunikacji
- Budujemy kalendarz treści z harmonogramem publikacji
- (Opcjonalnie) przygotowujemy gotowe briefy do tworzenia treści
- Oddajemy plan w formacie edytowalnym (Google Sheet)
- Omawiamy plan na wspólnym callu
- (Opcjonalnie) prowadzimy wdrożenie: pisanie, delegowanie, publikacja, korekty
- Co miesiąc analizujemy efekty i proponujemy aktualizacje
- Okresowo uzupełniamy plan o nowe tematy, reagujemy na sezonowość i dane
- Przekazujemy raporty + rekomendacje działań
Dlaczego warto z nami stworzyć
content plan?
Myślimy strategicznie zgodnie z celami Twojego biznesu
Nie rzucamy przypadkowych tematów – tworzymy plan spójny z Twoimi celami biznesowymi, lejkiem i strategią SEO.
Bazujemy na danych
i semantycznym SEO
Korzystamy z narzędzi: Ahrefs, Senuto, Surfer SEO, Google Search Console, GA4, NLP. Tworzymy plany oparte o analizę semantyczną i entity-based SEO, co pozwala zdobywać przewagę konkurencyjną w Google.
Pomagamy wdrożyć i skalować treści z content planu
Nie kończymy na planie. Pomagamy w delegowaniu, tworzeniu treści, analizie wyników i skalowaniu contentu. Możemy działać z Twoim zespołem lub za Ciebie.
Rozmawiasz z praktykiem,
nie z teoretykiem
Nasz zespół tworzył i wdrażał setki planów contentowych – od e-commerce, przez SaaS, po przemysł i medycynę.
Wiemy, jak robić to dobrze i skalowalnie.
Edukujemy i uczymy Twoją firmę
Chcesz, żeby content plan był realizowany wewnętrznie? Nauczymy Twój zespół, jak z niego korzystać. Organizujemy warsztaty, konsultacje, szkolenia.
Stwórz z nami content plan
Skontaktuj się z nami i sprawdź jak możemy ja dla Ciebie rozwinąć 🚀
Dowiedz się
więcej o Content
Planie
O czym się dowiesz z tego artykułu
Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
Myślisz o stworzeniu tekstów blogowych lub ofertowych na swojej stronie internetowej, ale nie do końca wiesz, o czym pisać i jak takie treści powinny wyglądać? W Premium Digital stworzymy dla Twojej firmy content plan, czyli precyzyjny plan tematów i treści na wybrany okres. Zaplanujemy teksty na Twoją stronę i dobierzemy narrację i słowa kluczowe, a jeśli zechcesz – dostarczymy Ci również gotowe, dobrze napisane artykuły lub teksty sprzedażowe. Skuteczne treści zapewnią dodatkowy punkt styku z marką, przez generowany ruch na Twojej stronie, lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania i pozwolą Ci dotrzeć do właściwych osób. Nie podejmuj się działania na własną rękę, jeśli nie masz pewności, jak przygotować plan strategii oraz teksty, aby zapewnić ich widoczność w internecie. Pisanie tekstów bez odpowiednich narzędzi i planów, może być zwykłą stratą czasu, ponieważ może wiązać się z późniejszymi poprawkami. Więcej na ten temat w dalszej części strony. Jeśli potrzebujesz profesjonalne treści wraz z planem skontaktuj się z nami i pozwól nam przygotować unikatowy content plan dla Ciebie.
Content plan i jego rola w content marketingu
Content marketing to działania związane z tworzeniem i rozpowszechnianiem wartościowych treści, które umożliwiają pozyskanie określonej grupy odbiorców, wzbudzenie jej zaufania i przywiązania do marki. Zwiększają widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Content plan odgrywa kluczową rolę w content marketingu, ponieważ zapewnia dopasowanie treści do potrzeb odbiorców oraz zachowanie spójności z innymi działaniami marketingowymi.
Przygotowanie dobrze przemyślanego contentu może naprawdę opłacić się Twojej firmie, pod warunkiem, że uwzględnia potrzeby strategii marketingowej i customer juourney firmy.
Dobry content plan wyklucza przypadkowość działań i pozwala na zorganizowaną systematyczną pracę z treściami.
Content marketing może znacząco wpływać na świadomość marki, jeżeli przekazywane treści są spójne, podkreślają wyróżniki marki, a działania są prowadzone systematycznie. Bez określonego planu treści w działania wkradłaby się przypadkowość, a teksty przygotowywane na szybko mogłyby być niedopracowane. Możemy stworzyć content plan, który pomoże Ci zobaczyć w szczegółach cele i założenia Twojej firmy oraz prowadzić wirtualny dialog z klientem.
Po co Twojej firmie content plan?
Dobrze skonstruowane (merytorycznie i pod względem SEO) treści zawarte na Twojej stronie będą odpowiadały na wiele pytań internautów, mogą też z wyprzedzeniem rozwiązywać ich problemy, a więc będą budowały tzw. brand authority.
Brand authority to po prostu autorytet marki. Pojęcie odnosi się bezpośrednio do zaufania klientów wobec marki i postrzegania jej jako eksperta merytorycznego. Pozycję autorytetu możesz budować poprzez content marketing z dobrze ułożonym content planem, ponieważ atrakcyjne i wartościowe treści tworzą w umysłach odbiorców pozytywny obraz marki.
Skuteczne treści będą przyciągały na Twoją stronę potencjalnych klientów i zatrzymywały tych już zaznajomionych z Twoją marką – treści blogowe mają w końcu za zadanie także inspirować i zaciekawiać!
Możliwe jest także planowanie treści zewnętrznych ( off site), czyli takie, które nie znajdą się na Twojej stronie, ale w „obcych” serwisach. Do czego są potrzebne? Treści zewnętrzne będą zawierały linki prowadzące do Twojej strony. Mogą to być linki odnoszące czytelnika do produktów lub usług na Twojej stronie albo wprost na Twoją stronę główną. Treści zewnętrzne stanowią ważną część działań SEO i content marketingowych. Mogą również budować autorytet marki w innych serwisach www.
Co daje dobry plan?
- Buduje customer journey
Customer journey to ścieżka zakupowa i związane z nią doświadczenia oraz interakcje klienta z marką od chwili pierwszego kontaktu do dokonania zakupu. Zanim klient podejmie decyzję, zapoznaje się z produktami lub usługami w miejscach, gdzie informacje o nich zostały udostępnione. Są to tzw. punkty styku. Dobry content plan pozwala skierować potencjalnych klientów we właściwe miejsca i buduje świadomość marki. - Pozwala zaoszczędzić czas – plan przygotowany z wyprzedzeniem oszczędza nam pracy w przyszłości;
Tworzenie treści z wyprzedzeniem pozwala na ujęcie ich w planie pracy bez konieczności poświęcania dodatkowego czasu lub realizacji kosztem bieżących zadań. Umożliwia również szybszą reakcję na nieprzewidziane zdarzenia. Wcześniejsze planowanie contentu zapewnia też płynność pracy i ogranicza stres; - Pozwala zobaczyć w całości wizję i kierunek współpracy agencji i jej klienta;
- Pozwala zawczasu ustosunkować się do pracy agencji, zgłosić uwagi;
- Pozwala zbudować treści nie tylko w oparciu o intuicję, ale i o twarde dane, na podstawie analizy zachowań i wyszukań użytkowników internetu;
- Pozwala zmniejszyć content gap, czyli braki, jakie masz w treściach względem konkurencji (jeśli już jakiś czas prowadzisz bloga i wypracowałeś pewną pozycję)
- Umożliwia tworzenie treści precyzyjnie dopasowanych do potrzeb i profilu odbiorców;
Przykładowy cennik przygotowania planu artykułów:
Topic research
Zaplanowanie tytułów, oszacowanie potencjału i zbudowaniem customer joureny w oparciu o dane analityczne
- 12-14 tematów od 600 zł netto (cena zależna od branży)
- 24-48 tematów od 800 zł netto (cena zależna od branży)
Plany contentowe bez opracowania treści przy użyciu surfer SEO
- 14 tematów od 960 zł netto
- 18 tematów od 1440 zł netto
- 24 tematów od 1900 zł netto

Audyt bieżącej sytuacji
Wiemy, że sklep internetowy, wymaga mierzenia innych danych niż landing page generujący leady. Dlatego każde nasze wdrożenie poprzedzone jest analizą biznesową. Dzięki temu możemy dopasować metryki pomiarowe indywidualnie dla Twojej organizacji.

Spersonalizowana konfiguracja
Odpowiednio dobierzemy konfigurację Google Analytics, tak aby umożliwić Ci obserwację realizacji celów. Monitorowanie w czasie rzeczywistym może przełożyć się na podejmowanie trafnych decyzji, bazujących na pozyskanych metrykach

Rzetelne dane
Analiza procesów w organizacji opierająca się na błędnie zbieranych danych nie ma sensu. Tylko wiarygodne dane zapewnią Ci możliwość podejmowania trafnych decyzji. Poprawne, rzetelne i dobre jakościowo dane to fundament każdej pragnącej rozwoju organizacji. Wiedza o metrykach, które są śledzone w GA4 może przyczynić się do zwielokrotnienia zysków Twojej organizacji.

Spełnione wymogi prawne
Brak wdrożonego trybu uzyskiwania zgody w przypadku prowadzenia działań reklamowych lub gromadzenia danych może wiązać się z wysokimi karami. Problem może występować również w przypadku gdy będziemy chcieli prowadzić działania reklamowe, ponieważ Google może blokować reklamodawców, którzy nie posiadają wdrożonego trybu uzyskiwania zgody.
Proces wdrożenia Google Analytics 4
-
Analiza
Analiza Twojego biznesu to dopiero pierwszy krok w kierunku poprawnego wdrożenia analityki.
-
Audyt
Audyt dotychczasowych wdrożeń i konfiguracji pozwoli nam ocenić w jaki sposób do tej pory były gromadzone dane.
-
Ustalenie celów
Skuteczna strategia musi opierać się o wyznaczony cel, czyli punkcie odniesienia, według którego można zmierzyć swój sukces.
-
Założenie kont GA4, GTM, GSC
Jeżeli posiadasz już konta, ten krok będziemy mogli pominąć.
-
Konfiguracja GTM i wdrożenie dataLayer
Poprawnie skonfigurowane tagi to podstawa analityki. Dzięki dataLayer możliwe jest przekazywanie danych ze strony internetowej do Google Tag Managera. To kolejny krok do wdrożenia skutecznej analityki na Twojej stronie.
-
Wdrożenie trybu uzyskiwania zgody
Dzięki temu będzie zbierać dane zgodnie z prawem.
-
Konfiguracja GA4
Tworzymy listy remarketingowe, ustalamy cele, konfiugurujemy zdarzenia, a także w pełni integrujemy Google Analytics 4 z Google Search Console, Google Ads.
-
Konfiguracja dashboardu w Data Studio oraz konsultacja końcowa
Przygotujemy dla Ciebie raport z najważniejszymi metrykami i pokażemy jak korzystać z Data Studio.
Czas trwania i koszty
Zarówno czas trwania procesu jak i koszt są zależne od skomplikowania wdrożenia. Im bardziej spersonalizowane dane będzie gromadzić Twoja firma tym bardziej oba czynniki będą rosnąć.

Czas wdrożenia
Czas wdrożenia zazwyczaj wynosi 5-10 dni

Koszt wdrożenia
Koszt wdrożenia zaczyna się od 2600zł
Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie
Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki. Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.
Stwórz z nami content plan
Skontaktuj się z nami i sprawdź jak możemy ja dla Ciebie rozwinąć 🚀