Dom Jubilerski A&A
Precyzyjnie oszlifowana kampania SEO
domjubilerski.aia.pl

audytowych
kategorii
w TOP10
O marce A&A
Dom Jubilerski A&A, to polska firma z wielopokoleniową tradycją, prowadząca pracownię jubilerską w Łodzi. Zajmuje się sprzedażą stacjonarną, ale również prowadzi sprzedaż on-line. Specjalizuje się w projektowaniu i tworzeniu biżuterii z wykorzystaniem wyłącznie szlachetnych, sprawdzonych materiałów najwyższej jakości. Dom Jubilerski A&A jest częścią A&A Holding.
O kampanii SEO
Sklep domjubilerski.aia.pl notuje duże spadki w ruchu organicznym od marca 2023 roku. Trend spadkowy utrzymuje się przez cały 2023 rok. Na początku roku 2024 podejmujemy się wyzwania odwrócenia negatywnego trendu. Wstępna analiza wykazuje, że istnieje duża ilość błędów technicznych na stronie. Wiele zmian i wdrożeń było wykonywanych na stronie bez konsultacji oraz bez brania pod uwagę SEO strony. Przekonujemy Klienta, że potrzebny będzie bardzo dokładny audyt SEO, który zidentyfikuje najpoważniejsze problemy techniczne na stronie oraz braki względem konkurencji. Klient obdarza nas zaufaniem i wykonujemy dokument, który jest połączeniem klasycznego audytu SEO, analizy konkurencji oraz strategii SEO. Dokument stanowi kamień węgielny wzrostów, które trwają już kilka miesięcy.
Wyzwania
- Bardzo niska sprzedaż z kanału SEO ze względu na brak pozyskiwania ruchu przez strony kategorii i strony produktowe (ruch pozyskiwany był głównie przez artykuły blogowe)
- Przekonanie algorytmów Google, że strona zasługuje na lepszy ranking (przy każdej kolejnej aktualizacji algorytmów czy to Core Update czy Helpful Content Update strona traciła widoczność i ruch)
- Bardzo duża ilość pracy do wykonania zarówno po stronie Premium Digital jak i Klienta oraz software house z którym pracuje
Cele
- Eliminacja błędów technicznych
- Odwrócenie negatywnego trendu spadku widoczności
- Budowanie ruchu na stronach kategorii
- Zwiększanie sprzedaży z kanału organicznego
Spadająca widoczność
Każda kolejna aktualizacja algorytmu Google powodowała spadek widoczności strony. Ilość fraz w TOP3 spadła czterokrotnie na przestrzeni kilkunastu miesięcy.
Spadająca liczba wizyt
Ruch organiczny od marca 2023 roku do lipca 2024 roku spadł niemal siedmiokrotnie. Przy każdej aktualizacji algorytmu strona traciła ruch.
Strategia i wdrożenie
Opisana strategia zawiera najważniejsze kamienie milowe, które były przełomowe dla projektu. Wdrożeń i rekomendacji było znacznie więcej i duża część z nich miała mniejszy wpływ na zwiększenie widoczności.
01
Audyt SEO
Na początku 2024 roku realizujemy bardzo dokładny i szczegółowy audyt SEO połączony z analizą konkurencyjnych brandów. Jest on precyzyjnie określoną strategią działania i wykazuje kilkadziesiąt rekomendacji do wdrożenia, rozbudowę architektury serwisu, a także zmianę serwera.
02
Project Management
Po wykonanym audycie przychodzi czas na pracę organizacyjną związania z omówieniem i przedstawieniem audytu SEO, ustaleniem priorytetów i możliwości wdrożeń z Klientem. Rozpisujemy pracę na tygodniowe sprinty w Asanie, w której pracujemy trójstronnie (A&A, software house, Premium Digital).
03
Stworzenie nowej architektury serwisu
W maju przygotowujemy rozbudowaną analizę architektury serwisu. Mapujemy aktualne kategorie oraz przeprowadzamy keyword research szukając nowych. Tworzymy nową architekturę, która zakłada stworzenie kilkuset nowych kategorii. Zadaniem Klienta jest ocena kategorii pod kątem dopasowania do oferty produktowej.
04
Wdrożenia techniczne
Maj oraz czerwiec poświęcamy na wdrożenia stricte techniczne z audytu SEO. Wdrażamy ponad 30 rekomendacji z audytu z czego kilka jest kluczowych (krytyczne błędy). Praca odbywa się w tygodniowych sprintach i w każdy czwartek odbywamy trójstronne spotkania podsumowując i planując kolejne wdrożenia.
05
Zatwierdzenie nowej architektury
W lipcu Klient zatwierdza ostateczną wersję nowego drzewa kategorii. Strona domjubilerski.aia.pl poszerzy sie o 430 nowych kategorii produktowych. Ich ogólny miesięczny potencjał wyszukań wynosi ponad 205 tys. Widzimy pierwsze wzrosty widoczności po wdrożeniach audytu.
06
Nowy design bloga i szybszy serwer
Na początku sierpnia wdrażamy zaprojektowaną przez nas nową wersję szablonu artykułu blogowego, która wizualnie jest atrakcyjna, poprawia konsumpcję treści, linkowanie wewnętrzne i monetyzuje ją. Pomagamy przenieść Klientowi stronę na szybszy serwer. Strona zaczyna gwałtownie odbijać w wynikach wyszukiwania.
07
Wdrożenie nowych kategorii
W połowie sierpnia wraz z software housem wdrażamy 430 nowych kategorii produktowych na stronie. Widzimy, że strona dostaje ogromny boost i zaczynamy szukać możliwości szybkiego opisania tych kategorii. Jako partner technologiczny podejmujemy współpracę z Senuto Enterprise, które przygotuje nam opisy wykorzystując AI.
08
Wdrożenie opisów kategorii
Pod koniec listopada wdrażamy wraz z software housem 430 opisów nowych kategorii wygenerowanych przez AI. Strona otrzymuje kolejny boost widoczności, a wraz z początkiem stycznia 2025 roku zaczynamy reoptymalizować i humanizować opisy nowych kategorii z największym potencjałem. Poprawia się ranking tych stron i widoczność wzrasta.
Efekty działań SEO
Ruch organiczny rok do roku wzrósł o 105% (na podstawie realnych danych z Google Search Console pokazujących ruch z ostatnich 28 dni względem tego samego okresu rok wcześniej)


TOP3 +188%
Na przestrzeni kilku miesięcy od sierpnia 2024 do kwietnia 2025 roku strona wzrosła o 188%. Obecnie widoczność w TOP3 wynosi 758 fraz i trend jest nieprzerwanie wzrostowy od ponad 8 miesięcy.
2 pozycja w Google
pierścionek zaręczynowy
256%
wzrost przychodów
7 tys. wizyt/msc
wygenerowanych przez nowe kategorie
Dlaczego warto z nami współpracować przy pozycjonowaniu?
Transparente i przejrzyste warunki wspólpracy
Proste i klarowne umowy bez ukrytych punktów
Wiemy, jak ważne dla naszych klientów są przejrzyste umowy. Od początku traktujemy Cię jak partnera, a kruczki w umowach nie są w naszym stylu.
SEO skupione na skalowaniu Twoich zysków
Praca tylko z ekspertami
Wybierając Premium Digital masz pewność, że na każdym etapie w komunikacji występuje specjalista prowadzący projekt, a nie handlowiec czy opiekun klienta. Samym procesem pozycjonowania od ułożenia strategii, aż po stałe działania również zajmują się doświadczeni eksperci.
Posiadamy i wdrażamy wiedzę z krajowych i zagranicznych konferencji
Nieustannie śledzimy nowinki z branży, mając dostęp do zamkniętych międzynarodowych grup eksperckich i uczęszczając na krajowe i światowe konferencje branżowe. Wszystko po to, aby optymalizować procesy i działać zgodnie z najnowszymi zaleceniami w SEO.
Zespół projektowy
Piotr Wiernicki odpowiedzialny za całą strategię SEO oraz Kaja Kalisz za strategię contentową.

Piotr Wiernicki
Head of SEO

Kaja Kalisz
SEO Content Strategist
Narzędzia


Sprawdź najczęstsze pytania
To tutaj znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania, które pomogą podjąć Ci dalsze decyzje o wyborze partnera do współpracy

Dlaczego na wyniki w SEO trzeba czekać kilka a nawet kilkanaście miesięcy?
Długi czas oczekiwania na efekty w SEO wynika m.in. z długiego procesu indeksowania stron przez wyszukiwarki, coraz większej konkurencji w Google, czasu potrzebnego na zbudowanie autorytetu strony, czy bardzo dużej ilości czynników rankingowych, a także ogromnego nakładu pracy związanego z optymalizacją strony, pisaniem artykułów blogowych, budowaniem profilu linków itd.
Na jaki czas podpisywana jest umowa na działania SEO?
Nasza standardowa umowa SEO podpisywana jest na 4 miesiące. Po tym czasie jeśli istnieje wola współpracy obu stron następuje autoprzedłużenie. Wychodzimy z założenia, że chcemy utrzymywać klientów dobrymi wynikami, a nie długimi umowami.
Jaki jest okres wypowiedzenia umowy na działania SEO?
Okres wypowiedzenia umowy na SEO wynosi 1 miesiąc liczone od pełnego miesiąca, czyli jeśli umowa zostanie wypowiedziana 22 marca, to działania SEO będą prowadzone do końca kwietnia.
Dlaczego “SEO za 500 zł” nie ma prawa zadziałać?
Przysłowiowe “SEO za 500 zł” nie pozwala na przeprowadzenie kompleksowej i efektywnej kampanii, ponieważ w tej kwocie zasoby są tak ograniczone, że można jedynie pozorować działania, które nie przyniosą efektów, a bardzo często powodują szkody dla strony.
Bariera wejście w SEO zwiększa się z każdym rokiem, ponieważ powstaje coraz więcej stron internetowych i coraz więcej firm prowadzi działania pozycjonowania.
Dlaczego warto inwestować w SEO?
SEO pozwala przyciągać organiczny ruch na stronę, co jest znacznie bardziej efektywne kosztowo niż płatne kampanie reklamowe.
Wypracowany ruch jest jeszcze w stanie pracować na siebie nawet po zakończeniu działań. Dodatkowo, dobrze zoptymalizowana strona buduje zaufanie użytkowników, co przekłada się na większe zaangażowanie i wyższe wskaźniki konwersji. Użytkownicy z kanału organicznego kupują lub kontaktują się częściej niż użytkownicy z innych kanałów ponieważ sami przychodzą na stronę, a nie trafiają na nią z reklamy. Ruch z wyszukiwarki jest bardzo jakościowy i przyczynia się do skalowania biznesu.
Jakich efektów kampanii SEO mogę się spodziewać?
Efektem stałych i długotrwałych (co najmniej kilka miesięcy) działań SEO jest wzrost widoczności strony i zwiększenie ruchu organicznego z wyszukiwarki.
W zależności od typu strony efektem jest zwiększenie sprzedaży bądź wysłanych formularzy. Efekty zależne są oczywiście od wielu kwestii, takich jak: budżet, konkurencyjność branży, zaangażowanie klienta, dług technologiczny, możliwość wpływu na zmiany na stronie, UX strony, sezonowość, zmiana trendów i nawyków klientów czy kwestie makroekonomiczne jak spowolnienie gospodarcze.
Jak wygląda proces raportowania i jak często będę otrzymywać raporty?
Jakie są wady kanału SEO względem innych kanałów marketingowych?
Wśród wad kanału SEO można wymienić:
- Dłuższy czas oczekiwania na wyniki,
- Nieprzewidywalność ze względu na częste aktualizacje algorytmów Google,
- Trudność w mierzeniu zwrotu z inwestycji.
Czy oferujecie wsparcie techniczne?
Naszą przewagą konkurencyjną względem innych agencji SEO jest posiadanie interdyscyplinarnego zespołu, w skład którego wchodzą również doświadczeni web developerzy, wspierający działania SEO pod kątem technicznym.
Masz więcej pytań? Nasi specjaliści chętnie na nie odpowiedzą!
Rozpocznij pozycjonowanie
swojej strony z zaufaną agencją
Sprawdź, jak możemy Ci pomóc rozwinąć biznes online! 🚀