• 603-851-412
  • [email protected]
premium digitallogo-horizontal-black-120premium digitalpremium digital
  • Start
  • Oferta
        • Strony
          WWW.
          • Tworzenie stron internetowych
          • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
          • Przenoszenie na inny serwer / migracja stron
        • Sklepy
          internetowe.
          • Tworzenie sklepów internetowych
        • Pozycjonowanie
          (SEO).
          • Pozycjonowanie stron internetowych
          • Pozycjonowanie lokalne
          • Optymalizacja SEO
          • Audyt SEO
        • Content
          Marketing.
          • Content marketing
          • Copywriting SEO
          • Filmy reklamowe
        • SEM
          • Facebook Ads
          • Kampanie Google Ads
          • Audyt Google Ads
          • Wdrożenie GA4
            + Cookie Consent Mode
  • Oferta
    • Strony
      WWW.
      • Tworzenie stron internetowych
      • Tłumaczenia stron www i sklepów internetowych
      • Przenoszenie na
        inny silnik /
        migracja stron
    • Pozycjonowanie
      SEO.
      • Pozycjonowanie stron internetowych
      • Pozycjonowanie lokalne
      • Optymalizacja SEO
      • Audyt SEO
    • Content
      Marketing.
      • Content marketing
      • Copywriting SEO
      • Filmy reklamowe
      • Prowadzenie bloga
    • Sklepy
      internetowe
      • Tworzenie sklepów internetowych.
    • Agencja Google Ads
      • Facebook Ads
      • Kampanie Google Ads
      • Audyt Google Ads
      • Wdrożenie GA4 + Cookie Consent Mode
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Blog
  • Kontakt
✕

Black Hat SEO – czyli czego nie powinniśmy robić?

Opublikowane przez Premium Digital o 29 maja 2019
Pozycjonowanie black hat seo
Spis treści ukryj
1 Black Hat SEO – czyli czego nie powinniśmy robić w pozycjonowaniu stron www?
1.1 GŁÓWNE DZIAŁANIA BLACK HAT SEO
1.2 JAK SIĘ CHRONIĆ PRZED ZASTOSOWANIEM BLACK HAT SEO?
1.3 KONSEKWENCJE STOSOWANIA BLACK HAT SEO

Black Hat SEO – czyli czego nie powinniśmy robić w pozycjonowaniu stron www?

SEO to skuteczna optymalizacja stron internetowych, mająca na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce. Można zastosować wówczas zarówno White hat SEO, jak i Black Hat SEO. Czym się różnią?
White Hat SEO to działania, które są zgodne z wytycznymi wszystkich wyszukiwarek stron internetowych. Stosuje się tutaj przyjazne dla użytkownika rozwiązania, które budują wartościowe treści. Strona www jest też stale aktualizowana.
Bardzo często stosuje się jednak jego przeciwieństwo. Black hat SEO nie trzyma się reguł i jego głównym celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w jak najkrótszym czasie. Wiąże się to z korzystaniem z serwisów o bardzo niskiej jakości, linków przychodzących ze stron internetowych, które są bezwartościowe, ukrywaniem linków i słów kluczowych, które nie są widoczne dla użytkownika, dlatego, że są często w tym samym kolorze, co strona internetowa. Wykorzystywanie tych metod pozycjonowania stron jest zakazane i nie mile widziane przez wyszukiwarki, takie jak Google. Są niebezpieczne i nieetyczne.

GŁÓWNE DZIAŁANIA BLACK HAT SEO

Cloaking, inaczej maskowanie, to technika polegająca na tym, że robotom wyszukiwarki (np. Google) przedstawia się zupełnie inną treść, niż ta, która miała być skierowana do użytkowników. Jest to metoda manipulacyjna, tworzy się dzięki niej metaznaczniki (słowa kluczowe, przekierowujące użytkownika do zupełnie innej strony, niż zamierzona) lub ukrywa treść przed robotami wyszukiwarki.

Keyword stuffing, czyli upchnięcie jak największej ilości słów kluczowych w wyszukiwarce internetowej to strategia, za którą domena może zapłacić wysoką cenę. Rozmieszczenie fraz kluczowych na stronie www i jej podstronach powinno być jak najbardziej naturalne i równomierne. Jednocześnie jest dopuszczalne tagowanie, zarówno przez właściciela strony, jak i użytkowników.

Duplikacja treści, czyli po prostu kradzież tekstów z innych stron internetowych czy serwisów. Nie przeredagowane treści są piętnowane przez Algorytm Panda, która może nałożyć kary na domenę posiadającą skradzioną treść.

JAK SIĘ CHRONIĆ PRZED ZASTOSOWANIEM BLACK HAT SEO?

Jeśli chcemy osiągnąć jak najlepsze rezultaty pozycjonowania naszej strony internetowej, powinniśmy unikać kilku rzeczy. Przede wszystkim musimy się wystrzegać:
1. SWL – systemu wymiany linków lub inaczej programu wymiany linków. Robi się to na platformie, która skupia użytkowników posiadających witryny, umożliwiona jest na niej publikacja linków o ściśle określnej postaci na stronach internetowych tych użytkowników. Jest to działanie, które przynosi bardzo szybki rezultat. Wyróżnia się rotacyjne i stałe systemy wymiany linków. Pierwsze to linki rotacyjne, które losowo są rozmieszczane na stronach www. Tematyka treści jest tu bardzo szeroka. Drugie to systemy, które są umieszczane na stronach na stałe (nie rotacyjnie).

2. Przesadnego nasycenia frazami kluczowymi treści w serwisie internetowym, nagłówków h1-h6, title i description, atrybutów alt oraz tytułów obrazków. Na podstronach nie umieszczajmy też słów kluczowych, które nie wiążą się z jej tematyką, nie wymieniajmy słów kluczowych po przecinku.

3. Cloaking’u, zwłaszcza ukrywania treści pod Flashowymi elementami, które widzą użytkownicy, ale nie roboty.

4. Farm linków.

5. Umieszczania linków w widżetach, czyli z dofollow.

6. Automatycznego generowania treści, które są kompletnie nie poprawne pod względem językowym, gdyż najczęściej to teksty tłumaczone przez elektroniczne translatory ze stron obcojęzycznych.

7. Spamu, który generowany jest przez użytkowników w sekcji z komentarzami, mogą oni publikować wówczas linki zewnętrzne.

8. Doorway pages, czyli podstron przekierowujących do tej samej lokalizacji, a pochodzących z tej samej witryny lub serwisu.

9. Wprowadzania przekierowań (deceptive redirects) które „oszukują” roboty wyszukiwarki i są widoczne tylko dla użytkownika.

10. Kupowania linków, które poza pozycjonowaniem strony nie mają żanej wartości. Chyba, że kupujemy je z wysokiej jakości stron (Page Rank), a strony te mają podobną tematykę.

11. Przekierowania automatyczne, które przenoszą użytkowników na strony internetowe bez zgody użytkownika.

KONSEKWENCJE STOSOWANIA BLACK HAT SEO

Pozycjonowanie stron www nie przynosi rezultatów w ekspresowym tempie, ale jest bardzo efektywną metodą długofalową. Stosowanie technik Black Hat SEO może przynieść co prawda szybkie rezultaty, ale jest niezwykle ryzykowne. Google wyłapuje nieetyczne poczynania i nakłada za to surowe kary, przede wszystkim może całkowicie usunąć naszą stronę internetową z wyników wyszukiwania, nałożyć filtry (np. poprzez karę ręczną, zastosowaną przez pracownika Google), wykluczenie strony www z indeksu, zmniejszenie zaufania do konkretnej domeny, bardzo duży spadek wyświetlanych fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. Możemy zostać też obciążeni karą algorytmiczną, która przez swoją długotrwałość jest najbardziej dotkliwa. To też filtr, ale nakładany już nie przez osobę fizyczną, ale przez wyszukiwarki automatycznie. Nie dostaniemy informacji o podjętych w ten sposób działaniach. Ma to swoje odbicie w pozycji naszej strony internetowej i w jej statystykach.

Zamiast chwytać się nieetycznych metod (które nie rzadko są wynikiem niewiedzy klientów oczekujących szybkich rezultatów pozycjonowania strony internetowej od firm zajmujących się tym), poświęćmy temu procesowi więcej czasu , stosując White Hat SEO. Nie narazimy się dzięki temu na poważne konsekwencje, a efekty naszych działań będą trwalsze. Z czasem strona zacznie budować bazę linków do niej prowadzących samoistnie i naturalnie..
A co mają zrobić klienci, jeśli kary zostały już na nich nałożone?

Przede wszystkim powinni wykonać porządny audyt SEO strony www, zanim zaczną współpracę. To doprowadzi do źródła problemu.

Share
Premium Digital
Premium Digital
https://www.premiumdigital.pl/

Powiązane wpisy

słowa kluczowe napisy
8 stycznia 2023

Analiza słów kluczowych – keyword research


Czytaj dalej
content plan - checklista
6 stycznia 2023

Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?


Czytaj dalej

Bezpłatna konsultacja

Umów się na rozmowę, oddzwonimy w 24h.

    Zapoznałem się z informacjami o administratorze i przetwarzaniu danych


    Zaakceptuj zgodę na wykorzystanie ciasteczek
    aby umówić się na konsultację

    Chciałbyś porozmawiać
    o swojej stronie WWW i jej pozycji w Google?
    Śmiało. Nie gryziemy.

    +48 603 851 412
    [email protected]

    Skontaktuj się z nami.

    Facebook Linkedin Instagram YouTube

    Strony WWW.
    Strony internetowe Łódź
    Strony internetowe Warszawa
    Strony internetowe Gdańsk
    Ile kosztuje strona internetowa?
    Responsywna strona
    Sklepy internetowe.
    Polecane
    Marketing and more
    Google Partner Status

    Adres : Kilińskiego 121
    90-049 Łódź
    Nasza lokalizacja:
    https://goo.gl/maps/xbTHFmE9nED2ma8H6

    Artykuły.

    • słowa kluczowe napisy
      Analiza słów kluczowych – keyword research
      8 stycznia 2023
    • content plan - checklista
      Content plan – dlaczego Twoja firma go potrzebuje?
      6 stycznia 2023
    • Wyszukiwarka internetowa google
      Wyszukiwarka internetowa czym jest i jak działa?
      19 grudnia 2022
    • google bomb
      Google bomb – co to jest?
      18 grudnia 2022

    Na skróty.
    Polityka prywatności
    Słownik pojęć SEO

    Pozycjonowanie (SEO).
    Co to jest pozycjonowanie?
    Pozycjonowanie lokalne
    Audyt SEO
    Słownik pojęć SEO
    Pozycjonowanie stron Łódź
    Pozycjonowanie stron Warszawa
    Pozycjonowanie stron Toruń
    Pozycjonowanie stron Katowice
    Pozycjonowanie stron Kielce
    Content Marketing.

    Email marketing

    © Copyright 2021 – Premium Digital. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Projekt WWW powstał przy współpracy z Karbownik.Co

    Dziękujemy za przesłanie formularza.   

    Przesłane dane pozwolą nam opracować strategię dedykowaną Twojej firmie. W ciągu 3 dni na adres e-mail podany w formularzy prześlemy przygotowaną estymację.