W tym artykule dowiesz się, jak być gotowym na Google AI Mode Ads.
A jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami Premium Digital!

Google Ads w AI Overviews i AI Mode coraz bliżej. Jak się na to przygotować?

Reklamy Google Ads w AI Overviews i AI Mode coraz bliżej.

 

  • Frederik Boysena (CEO w Profitmetrics.io) opublikował na LinkedIn post, w którym stwierdził, że na wydarzeniu Google Access z ust przedstawiciela Google padły słowa o w prowadzeniu reklam w AI Mode „wkrótce”.

 

  • Wątkiem zainteresował się serwis Search Engine Roundtable, jednak zwraca uwagę, że na zdjęciu udostępnionym przez Frederika Boysena widać slajd dotyczący AI Overviews, a nie AI Mode. Zatem prawdopodobnie zaszła pomyłka i chodziło o reklamy w AI Overviews, chociaż nie ulega wątpliwości, że reklamy w AI Mode to też tylko kwestia czasu.

 

  • Na wspomnianym slajdzie widać informację, że reklamy Google Ads w AI Overviews pojawią się na wybranych rynkach anglojęzycznych do końca 2025 roku. Nie wiadomo, czy mowa również o państwach w Unii Europejskiej. Natomiast pamiętajmy, że w skład Unii Europejskiej wchodzą kraje z rynkami anglojęzycznymi tj. Irlandia z angielskim jako językiem urzędowym i dominującym, a także Malta z angielskim jako językiem urzędowym. Z tej perspektywy coraz bliżej do reklam w AI Overviews na terenie całej Unii Europejskiej, co być może wydarzy się w 2026 roku.

 

O czym się dowiesz z tego artykułu

Według serwisu Search Engine Roundtable, który powołuje się na post Frederika Boysena (CEO w Profitmetrics.io) na LinkedIn, podczas wydarzenia Google Access (październik 2025) padła informacja, że reklamy w AI Mode w UE są „bardzo blisko” wejścia, mimo że funkcja wciąż jest w fazie testów w USA i nie jest w pełni dostępna w wyszukiwarce. Udostępniony przez Frederika Boysena slajd z prezentacji sugeruje, że chodzi o reklamy w AI Overviews, nie AI Mode, więc prawdopodobnie doszło do małego nieporozumienia.

Natomiast z naszej, polskiej perspektywy, bez względu na to, czy chodziło o AI Overviews czy AI Mode w Google, wspomniany slajd przedstawia bardzo ważną informację – Google Ads w AI Overviews mają być dostępne w USA i w wybranych krajach anglojęzycznych do końca 2025 roku. A zatem w Polsce powinniśmy spodziewać się ich w 2026 roku, biorąc pod uwagę dotychczasowe ruchy giganta z Mountain View. Jak w tej sytuacji dostosować strategię PPC w Twojej firmie do nadchodzącej, nowej rzeczywistości?

Czym są reklamy w AI Overviews/AI Mode i dlaczego mają znaczenie dla Twojej firmy?

AI Overviews (dostępne w Polsce od marca 2025 roku) wyświetla użytkownikom, a więc Twoim potencjalnym klientom, skrótowe informacje na dany temat na podstawie setek źródeł. AI Mode (dostępne w Polsce od października 2025 roku) umożliwia im z kolei ciągłą konwersację z wyszukiwarką internetową za pomocą bardziej złożonych, głębokich zapytań. Obie te funkcje zmieniają sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z wynikami wyszukiwania i reklamami. To otwiera nowe możliwości dotarcia do użytkowników w momencie, gdy szukają złożonych tematów np. w trakcie poszukiwania produktów czy usług oferowanych przez Twoją firmę i dlatego ma to znaczenie w kontekście Twojej strategii marketingowej.

Google Ads w AI jeszcze w 2025 roku na rynkach anglojęzycznych

Widoczny poniżej slajd z wydarzenia Google Access, udostępniony przez Frederika Boysena, zawiera informację, że Google Ads w AI Overviews mają być dostępne w USA i w wybranych krajach anglojęzycznych do końca 2025 roku. Zatem ma miejsce to, czego każdy się spodziewał – Google zamierza monetyzować funkcje AI w swojej wyszukiwarce. Mało kto spodziewał się jednak, że nastąpi to tak szybko, bo reklamy w AI Overviews i AI Mode są jeszcze w fazie testów na terenie USA. Wydaje się, że gigant z Mountain View – pomimo niedoskonałości nowych funkcji – nie zamierza odwlekać swoich planów.

Reklamy w Googel AI Mode zbliżają się do UE.
Zdjęcie prezentacji z wydarzenia Google Access. Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/posts/frederik-boysen-607ab444_google-says-very-very-shortly-ads-in-the-activity-7379134820192268289-fJFt/.

Kiedy Google Ads w AI będą dostępne na terenie Unii Europejskiej?

Nie mamy oficjalnych informacji, ani przecieków, kiedy reklamy Google Ads pojawią się w AI Overviews i AI Mode w państwach Unii Europejskiej. Jednak stwierdzenie, że do końca 2025 roku pojawią się one na rynkach anglojęzycznych (a więc być może też w Irlandii i Malcie, członków UE, jeśli nie przeszkodzą unijne przepisy) jasno wskazuje, że powinniśmy spodziewać się ich w całej UE, w tym w Polsce, w 2026 roku. Wskazuje na to dotychczasowa dynamika wprowadzania nowych funkcji AI w wyszukiwarce Google. 

Co to wszystko oznacza dla Twojej firmy? Musisz być gotowy!

Nadchodzące zmiany to coś więcej niż kolejna aktualizacja algorytmu Google. To fundamentalna zmiana w sposobie, w jaki klienci szukają informacji i wchodzą w interakcję z Twoją marką. Dotychczasowa walka o pozycję na liście dziesięciu niebieskich linków ewoluuje w walkę o bycie wyróżnionym i zacytowanym w jednym, autorytatywnym podsumowaniu generowanym przez AI. Ignorowanie tej transformacji to prosta droga do utraty widoczności. Co w praktyce oznacza to wszystko dla Twojej firmy?

  • Nowa definicja widoczności. Jeśli Twoje treści i reklamy nie będą dostosowane do AI Overviews i AI Mode, mogą w ogóle nie zostać wyświetlone w odpowiedzi na złożone zapytania. Użytkownik otrzyma gotową odpowiedź i nie będzie miał powodu, aby przewijać stronę niżej do tradycyjnych wyników. Dla Twojej firmy oznacza to ryzyko stania się niewidzialną dla najbardziej zaangażowanych, poszukujących konkretnych rozwiązań klientów.

  • Autorytet staje się walutą. Pojawienie się Twojej firmy, produktu lub porady wewnątrz okna AI Overviews albo AI Mode jest cyfrowym stemplem jakości od Google. System uznał Cię za na tyle wiarygodne źródło, żeby przedstawić Twoje informacje jako część ostatecznej odpowiedzi. To buduje zaufanie na niespotykaną dotąd skalę, jeszcze zanim użytkownik kliknie w jakikolwiek link.

  • Koniec z silosami marketingu. Skuteczność Twoich płatnych kampanii (PPC) będzie teraz nierozerwalnie związana z jakością Twoich treści, strony internetowej i danych strukturalnych (SEO). Reklama w AI Overviews nie zadziała w próżni. Algorytmy będą promować te reklamy, które prowadzą do wyczerpujących, dobrze zoptymalizowanych i godnych zaufania stron docelowych. SEO i PPC muszą zacząć działać jak jeden organizm.

  • Intencja jest królem, nie słowo kluczowe. Musisz przestać myśleć o tym, jakie słowa wpisują klienci, a zacząć rozumieć, jakie problemy próbują rozwiązać. Twoim zadaniem jest stać się cyfrowym ekspertem w swojej dziedzinie, którego treści stanowią najlepszą i najbardziej kompletną odpowiedź na te problemy.

W nowej erze wyszukiwania masz dwa wyjścia: albo staniesz się podstawowym źródłem informacji dla sztucznej inteligencji Google, albo pozwolisz, aby zrobiła to Twoja konkurencja. Przygotowanie zaczyna się dzisiaj.

Jak przygotować się na Google Ads w AI Mode?

AI Mode to nowy sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z Google Search, z możliwością zadawania pytań, uzyskiwania kontekstowych odpowiedzi i linków. Z perspektywy działąń marketingowych oznacza to większy kontekst i więcej okazji do dostarczania użytecznych treści i reklam dopasowanych do intencji użytkownika. Jak dotrzeć z reklamą w AI Mode i AI Overviews do potencjalnych klientów?

  • Planowanie i treść – skoncentruj się na tworzeniu treści, które odpowiadają na złożone pytania i intencje użytkowników, które mogą pojawić się w AI Overviews i AI Mode. Treść powinna być aktualna, rzetelna i łatwo dostępna z perspektywy użytkownika.
  • Techniczne przygotowanie strony – zadbaj o bogate, dobrze opisane zasoby multimedialne (obrazy, pliki wideo, metadane) i strukturę danych, aby AI Mode mógł łatwo rozumieć treść i kontekst. Upewnij się, że Twoja strona ma szybkie ładowanie i czytelną nawigację. Jeśli korzystasz z danych produktów/merchant center, utrzymuj aktualne informacje o produktach, aby reklamy mogły być łączone z odpowiednimi treściami.
  • AI Max for Search – włącz AI Max for Search, aby reklamy mogły być automatycznie dopasowywane do nowych, wartościowych zapytań i aby lepiej dopasować treść reklam do momentu, w którym użytkownicy szukają. Google podaje, że AI Max może generować i optymalizować treść reklam na podstawie zasobów strony. To jedna z metod, aby być widocznym w AI Mode i AI Overviews.
Filar działania Cel Działania (przykłady)
Strategia – treść i intencje użytkownika Stać się wiarygodnym źródłem odpowiedzi na złożone, konwersacyjne zapytania, z którego AI będzie czerpać informacje.
  • Mapuj podróż klienta w formie pytań (od świadomości po decyzję).
  • Twórz kompleksowe treści (poradniki, porównania, case studies), które rozwiązują realne problemy.
  • Optymalizuj teksty pod kątem języka naturalnego, a nie tylko pojedynczych słów kluczowych.
Fundamenty techniczne i struktura danych Ułatwienie sztucznej inteligencji Google zrozumienia kontekstu Twojej strony, produktów i usług w sposób jednoznaczny.
  • Wdróż zaawansowane dane strukturalne (Schema.org) dla produktów, usług, FAQ, artykułów.
  • Utrzymuj zoptymalizowany i aktualny feed produktowy w Merchant Center.
  • Maksymalnie uzupełnij i aktualizuj profil firmy w Google (Google Business Profile).
Wykorzystanie narzędzi AI w Google Ads Zapewnienie algorytmom maksymalnej elastyczności w dopasowywaniu reklam do nowych, nieprzewidywalnych zapytań w AI Overviews.
  • Testuj kampanie oparte na szerokim dopasowaniu (Broad Match), aby wychwycić intencje.
  • Stosuj inteligentne określanie stawek (Smart Bidding), aby skupić się na celach biznesowych (konwersje, ROAS).
  • Używaj elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA), aby dostarczyć systemowi wielu różnorodnych zasobów (nagłówków i opisów).

Plan działania – krótkoterminowa checklista

  • Audyt intencji – zbierz zespół i przeprowadź burzę mózgów na temat pytań, jakie zadają Wasi klienci. Przeanalizuj dane z Google Search Console (zapytania), maile od klientów i rozmowy z działem sprzedaży. Stwórz dokument mapujący te pytania do istniejących treści na stronie.
  • Wdrożenie techniczne – zleć deweloperowi lub agencji audyt SEO i wdrożenie brakujących danych strukturalnych. Dokładnie przejrzyj i zaktualizuj swój feed produktowy w Merchant Center – potraktuj go jak swoją najważniejszą wizytówkę.
  • Restrukturyzacja konta Google Ads – stopniowo testuj kampanie oparte na szerokim dopasowaniu i Smart Biddingu. Zacznij od jednej, kluczowej grupy produktów/usług. Zasil elastyczne reklamy nowymi tekstami, które odpowiadają na zidentyfikowane wcześniej pytania klientów.

Bacznie obserwuj „Wyszukiwane hasła” w raportach Google Ads. Zobaczysz tam, jakie nowe, długie zapytania prowadzą do wyświetlenia Twoich reklam. To bezcenne źródło wiedzy o klientach, które możesz wykorzystać do tworzenia nowych treści i dalszej optymalizacji kampanii. Równolegle śledź oficjalne komunikaty Google o uruchomieniach w UE oraz dostosuj budżety na pilotaże reklam w AI Overviews i AI Mode.

Co Google AI Mode mówi na temat reklam w AI Google Search?

Potrzebujesz wsparcia w działaniach PPC w Twojej firmie? Zgłoś się do agencji Premium Digital!

Obawiasz się zmian w Google i nie wiesz, jak dostosować strategię PPC w swojej firmie do AI Mode i AI Overviews? Skontaktuj sięz nami.

  • Jesteśmy partnerem, a nie dostawcą usług. Działamy jak zewnętrzny zespół marketingowy, z pełnym wglądem w działania i wyniki. Zespół specjalistów z różnych dziedzin pracuje razem, aby tworzyć spójne kampanie 360°.
  • Koncentrujemy działania na celach biznesowych: wzrost, leady, sprzedaż, ROI. Każdy krok ma dać mierzalny efekt. 
  • Dbamy o ludzką stronę współpracy. Rozumiemy wyzwania przedsiębiorców i jasnym językiem wyjaśniamy, co i dlaczego robimy. 

Umów się na bezpłatną konsultację i analizę, jeżeli chcesz porozmawiać o Twoim biznesie i zobaczyć, jak AI Overviews i AI Mode wpłyną na Twoje kampanie reklamowe Google Ads. W razie Twojego zainteresowania wykonamy dla Ciebie kompleksowy audyt Google Ads i wskażemy konieczne poprawki.

Poznaj możliwości rozwoju Twojego biznesu w internecie

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

Podobne artykuły

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Co możemy dla Ciebie zrobić
w kwestii związanej z tematem artykułu

Pozyskuj wartosciowy ruch z wyszukiwarki.
Podaj adres swojej strony internetowej, a skontaktujemy się z Tobą ciągu 48h, w sprawie analizy Twojego biznesu i dopasowania strategii.

O autorze

Dominik Kaczor
SEO Content Engineer

Udostępnij ten post

Opinie klientów

Przeczytaj, co nasi zadowoleni klienci mają do powiedzenia o naszych usługach.

Czytaj więcej

Przeczytaj najnowsze artykuły na naszym blogu

Posłuchaj mojego podcastu i odkryj sekrety skutecznego marketingu!

Inspiracje, strategie i praktyczne wskazówki prosto od eksperta.

Stwórzmy razem Twoją nową stronę

Zaufaj nam i zwiększ swoją widoczność online 🚀