Przeprowadzenie audytu SEO i Contentu.
Recycling treści i nowy zoptymalizowany content.
Recycling treści i nowy zoptymalizowany content.
Rezultaty
Wzrost Ruchu
Łączna ilość ruchu miesięcznie
Frazy
TOP1
Fraz w TOP3
Fraz w TOP10
Fragmentów z odpowiedziami
Wyzwanie
Założeniem projektu było przeprowadzenie audytu technicznego wszystkich wersji serwisu autodna.pl oraz wsparcie przy wdrożeniu.
Przeprowadzenie kompleksowego audytu contentu od początku istnienia serwisu autodna.pl wraz ze szkoleniem zespołu digital marketingu AutoDNA z budowania content planów, planowania treści i zarządzania contentem w oparciu o SEO i z podstawowych działań SEO.
Głównym założeniem projektu było wyeliminowanie powstałego długu marketingowego, co w efekcie miało doprowadzić do wzrostu widoczności serwisu w wyszukiwarkach internetowych oraz – dzięki wzrostowi widoczności – budowanie wizerunku eksperta w branży motoryzacyjnej.
Start działań
Na samym początku zostały przeprowadzone audyty techniczne z wyznaczeniem najważniejszych elementów do korekty, które z perspektywy tej branży przełożą się na poprawę wyników w wyszukiwarkach i ekonomicznie będą zasadne do wdrożenia.
Równolegle do audytów technicznych przez okres ok. miesiąca wykonywany był obszerny audyt z zaleceniami i podziałem na etapy części contentowej. W analizie bloga zostały zebrane wszystkie artykuły z 10 lat, posegregowane i podzielone z perspektywy działań, jakie zostaną na nich wykonane oraz na to, czy są to artykuły newsowe, czy evergreen content, który jest nastawiony na generowanie ruchu.
Fraz w TOP1
Widoczność początkowa bloga
Fraz w TOP3
Fraz w TOP10
Narzędzia
Działania
Powstał obszerny dokument excel z zebranymi wszystkimi publikacjami podzielonymi na działania, które będą wykonane w contencie. Na podstawie tego powstał arkusz podsumowania wytyczający strategię działań na wszystkich treściach z 10 lat. Początkowo wszystkich artykułów było 494. Artykuły łącznie generowały ok. 6000 wizyt.
- Audyt techniczny wszystkich wersji serwisu autodna.pl
- Konsultacja i pomoc we wdrożeniu audytu
- Audyt contentu
- Podział contentu na news'y i evergreen content
- Strategia zmian na treściach blogowych
- Wdrażanie zmian wraz ze szkoleniem zespołu digital marketingu
- Monitoring zmian widoczności po wdrożeniu wszystkich zaleceń
- Realizacja nowych 30 artykułów wraz z zespołem autoDNA
Podsumowanie
Łącznie projekt trwał 2 miesiące. Część etapów została zrealizowana pod nadzorem Premium Digital przez wyszkolony zespół autoDNA.
Efektem współpracy było wyodrębnienie treści, które mają przynosić ruch (w tym przypadku wybrane zostały 164 artykuły), usunięcie i połączenie duplikatów, czego wynikiem było zbudowanie 49 nowych, zoptymalizowanych, obszernych treści z tych 164. W etapie drugim wyznaczonych zostało 81 artykułów (typu stare życzenia itp.) do usunięcia oraz zastosowanie odpowiednich zaleceń do dodania przekierowań 301, usunięcia z indeksu lub nadania znaczników HTTP 410.
W etapie trzecim wykonana została aktualizacja 179 artykułów. Aktualizowane były nagłówki H1, H2, H3, treści były uzupełniane i dane w artykułach zostały uaktualnione. Wykonana została również optymalizacja SEO tych artykułów. Etapem czwartym było dodanie 30 nowych artykułów przy współpracy z Premium Digital. Wynikiem tych wszystkich działań był wzrost widoczności o ponad 11000 unikalnych użytkowników miesięcznie w okresie 3 miesięcy od zakończenia projektu. Jest to około 247% wzrostu widoczności względem stanu zastanego. Osiągneliśmy dzięki temu 110 fragmentów rozszerzonych z odpowiedziami w wyszukiwarce, co zwiększa budowanie świadomości marki wśród klientów oraz znacząco zwiększa widoczność w części contentowej. WIdoczność oraz ilośc słów kluczowych w projekcie ciągle rośnie i nabiera tempa. co pokazuje wykres z Ahrefs
Nasze case studies
Zobacz więcej naszych realizacji